IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Тест Драйв - Seat Exeo

Екипът ни седна зад волана на новия испански седан.

Тест Драйв - Seat Exeo

Имаме удоволствието да изпитаме новото предложение на испанската марка - Exeo. Нов модел, който бе представен за първи път пред българската публика преди няколко седмици на автомобилното изложение в София.

Лимузината от среден клас на Seat безспорно ни впечатли. Опитахме да намерим детайл, който да не ни хареса или подразни, но след щателно търсене се оказа, че такова нещо няма или поне не си струва да ви занимаваме с него.

Колата е стилна, дори елегантна, купето е просторно, а багажникът – голям. Външността на изпълнението SPORT, с което разполагаме, е спортно ориентирана, но дори 17-инчовите колела и по-ниската стойка на колата не могат да прикрият изисканото й излъчване.

Най-много ни впечатли задницата на колата, която лесно хваща окото. Може би именно това попадение на дизайнерите, създали този модел, е причината, че при извънградското ни каране не ни изпревари почти никой.

Другата възможна причина се крие в задвижващия агрегат, който в този случай е 2.0-литров Common rail дизел, оборудван с 6-степенна ръчна скоростна кутия. Бяхме убедени, че в Аутотехника са допуснали грешка и всъщност са ни дали за тест драйв Exeo, оборудвано с най-мощния предлаган дизел за този модел(170 к.с.). Грешката се оказа в нас. Колата разполага с двигател, доставящ 140 к.с. и максимален въртящ момент от 320 Нм.

Двигателят заслужава адмирации. Не е сред най-тихите, но влезе ли в обороти, буквално ви залепя за седалката. Бързото потегляне не е стихията на този агрегат. Оборудван с него, Seat Exeo ускорява от 0 до 100 км/ч за 9.2 сек, развива максимална скорост от 214 км/ч и изисква средно по 5.5 литра на всеки 100 км пробег.

Леко тромавият старт се забравя веднага, след като превключите на втора предавка и стрелката на оборотомера доближи 2000 об. в мин. Тогава Exeo влиза в стихията си и е способен да впечатли и най-големите песимисти на тема дизел.

Возията е твърда, но сигурна, което най-вероятно се дължи на спортната екипировка на колата. Дори при движение по неравен път, и то с висока скорост, в купето на Exeo остава спокойно и комфортно. За последните две заслуга имат и седалките, с които разполага изпълнението SPORT. Креслата дават перфектна опора и се регулират във всички възможни посоки. Същото важи и за трилъчевия мулти волан, на който са изведени най-необходимите уреди.

И като стана дума за салона на колата, няма как да не споменем, че той е буквално изпипан. Преобладават кръглите форми, които доставят спортно усещане. Централната конзола е изчистена и разполага с удобен и голям дисплей, който може да бъде заменен от навигационна радиосистема.

В Seat явно знаят, че малките камъчета могат да обърнат колата, защото инженерите и дизайнерите, създали Exeo, са наблегнали и на най-малките детайли. Именно те ще ви накарат да забравите, че сте в автомобил от среден клас и ще ви дадат усещане за висок комфорт.

За финал ще споменем, че този модел и изграден на базата на предното поколение на Audi A4. Доказана и изпитана платформа, която компанията използва и за този автомобил.

Новият SEAT Exeo е в продажба от юни 2009 година и се предлага в три версии – Reference, Stylance и Sport, с базова цена от 36 490 лева.
0 от 500
  • #23
    0 rate up comment 0 rate down comment
    k23 ( преди 16 години )
    А бе било като Audi,ама не е точно Audi
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Xtrax ( преди 16 години )
    Mnogo si sushtestven - bez tazi informaciq ne znam dali stqh da otseleq!
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Xtrax ( преди 16 години )
    V po niskq klas e seat zatova sa na starata baza na A4 B7, ako sravnite tq i vutre e 1:1, no i v dvete sum se kachval - seat sa spestili lev ot materiali :) te dori stranichnite vrati sa 1:1 sus A4kata. Ne sum suglasen che zadnika i e na Fiat Linea (koito e bezsporno po krasiv)
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    RWD ( преди 16 години )
    Вие чели ли сте или гледали ли сте качествен тест драйв правен от български журналисти? Всичките пишат по този начин. И тези в АутоБилд(българите), и в Топ Гиър и в Ауто Мотор унд Шпорт и т.н. Забелязва се сериозна липса на професионализъм. В повечето случаи просто се изрежда информацията от производителите. Тест не се прави.Най-много возене. Тест означава да се проверят динамичните характеристики, спирачките и т.н и това да се опише със съответните данни.А не да се напише-"Колата спира супер"
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    kamata ( преди 16 години )
    неее,задницата е копие на Фиат Линеа.Но тя и концепцията е такава,стара платформа с нов,но кофти дизайн (за да се вместят в бюджета),за "развиващите" се пазари.
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    kamata ( преди 16 години )
    Само една забележка,Октавията е А3,не А4.Иначе много точно определние,тегав дизайн!
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    fordf350 ( преди 16 години )
    По-добре човек да си купи Октавия вместо тоя грозник с претенции. Може ли да хвалите колата, че нямала никакви забележки, пък накрая да кажете, че е на базата на ПРЕДНОТО поколение на А4?! Това ми звучи като качил се някой от Лада на Опел и вика *** КОЛАТА СУПЕР Е!И нито дума за сравнение с пасат или мондео или мазда6 или инсигния или авенсис или поне с С5 и 407. Просто така не се пише автоанализ?!
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    rumen ( преди 16 години )
    Отзад има аналогия с Renault Simbol.Дизайна му още пшреди да излязал на пазар е остарял и тегав.Не знам,на мен този сеат ми намирисва на съвсем бюджетно изпълненние.Нещо като Дачия за Ауди.
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Obrut ( преди 16 години )
    Audi друг път - тва си е чиста Октавия отвсякъде...
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ogi ( преди 16 години )
    Audi A4...staroto..super!