IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

FIAT преговаря за покупка на OPEL

Сделката е доста вероятна, германците са настръхнали. По материал на Spiegel online.

FIAT преговаря за покупка на OPEL


Работниците в Opel се опасяват за работните си места, профсъюзите се надигат срещу възможното влизане на Fiat в Opel. Познавачите на автомобилната индустрия предупреждават, че ако подобно сливане може да функционира, то ще е с цената на много съкратени работни места.

Кой ли не се опитва да "спаси" Opel напоследък: Daimler, BMW, държавата. Засега обаче никой не е поел риска да изкупи фирмата от застрашения от фалит концерн General Motors и да осигури нейното бъдеще. Сега в играта се включи и Fiat.

Този четвъртък информацията беше потвърдена от шефа на производствения съвет Клаус Франц и премиера на провинция Хесен Роланд Кох: Fiat преговаря за поглъщане на Opel. Потвърдени са разговори на шефа на Fiat Серджо Маркионе с боса на GM Фриц Хендерсон, а също и с немския министър на икономиката Карл Теодор Гутенберг, който беше заявил готовност за държавна финансова помощ за Opel, в случай че се намери частен инвеститор. Още следващия вторник може да се подпише писмо за намерения.

Новината предизвика смръщени чела сред наблюдателите. Широко известно е, че Маркионе полага огромни усилия да "изкачи" концерна над критичния размер от 5 милиона продадени автомобили годишно. По тази причина беше подписано и споразумение с другата закъсала американска компания Chrysler.

Според германските експерти двете страни в едно бъдещо споразумение си приличат твърде много: двата партньора са сравнително малки, двата са специализирани в компактни и бюджетни автомобили, и на двата бизнесът им е фокусиран в Европа, и двата разполагат със свръхкапацитет, т.е. ненатоварени мощности. По тази причина съвместната им работа няма да реши проблемите, а ще ги удвои, смятат експертите.

От друга страна обаче, мнозина смятат, че офертата на италианците трябва да се разгледа много сериозно, защото те успяха да изведат собствения си концерн от кризата: "Те показаха, че знаят как да се справят в подобна ситуация", казва Вернер Айненкел, член на производствения съвет на завода на Opel в Бохум.

Въпросът засега остава отворен, може ли Fiat да осигури бъдеще за Opel или положението ще се влоши?
0 от 500
  • #17
    14 rate up comment 0 rate down comment
    hahaha ( преди 15 години )
    ahhaha друго си е да се правиш на разбирач без да имаш покритие под формата на знания.а и не знам кой опел е с кофти дизайн?
  • #16
    14 rate up comment 0 rate down comment
    красавец ( преди 15 години )
    Да бе, само че от 90-те насам нямат нито един култов модел. Под култовм визирам Рекорд, Аскона и естествено спортните купета Манта и Монца. Аз бих си взел една Манта. Те май не гният толкова като другите от онова време.
  • #15
    14 rate up comment 0 rate down comment
    FIAT fan ( преди 15 години )
    Тук стана: чувал съм от един дето е виждал един познат на брат си, та той преди 30 години бил чел... и накрая се качвай в глупавата си корса и си заминавай!
  • #14
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Хранилка ( преди 15 години )
    Опел правиха *** които гниеха по бързо от труп на слънце и харчеха масло все едно е бензин.Опел са вторите след форд като кендзефи на пазара третите са ФолцВаГиНА.
  • #13
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Потребител на Опел ( преди 15 години )
    Опел поне правеха хубави и удобни коли. Като знам фиатите какъкв *** са, по добре да не пипат нищо немско. Няма по-смотан авто-продукт от италинските. Единственото, до което ще доведе това сливане е силен отлив на потребители от коли - италиански опел. Жалко за хубавите им заводи и доброто качеството до сега.
  • #12
    14 rate up comment 0 rate down comment
    KKK ( преди 15 години )
    Не е проблема в колите.Всички нови коли са хубави.Завода на Опел в Рюселсхайм е колкото Младост-3 и Младост-4 взети заедно.Не знам колко портала има,но аз съм виждал портал 35.Всички работници вътре искат да вземат германски заплати.През 2005 съкратиха 8000 човека и от това явно нямаше голям ефект.Съмнявам се,че и ФИАТ ще спаси положението,след като и те самите доскоро се давеха.
  • #11
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    рАждясват, кУрозия и правЕлно. Това са думи, написани от хора, които работят с компютър и съумяват да посетят интернет сайт, да си оставят мнението е него и даже да напишат кода отдолу. Направо недоумявам...А опел от 1998-*** година не гният. Ама всички тука са спецове и знаят всичко!
  • #10
    14 rate up comment 0 rate down comment
    савов ( преди 15 години )
    Научи се как се пише *** долен! Не се пише кУрозия, а кОрозия. Смотляк сигурно си някакъв *** спортист, най-вероятно футболист или тираджия.
  • #9
    14 rate up comment 0 rate down comment
    академик ( преди 15 години )
    Ти не давай акъл. Спортистите са ***!
  • #8
    14 rate up comment 0 rate down comment
    Коментар ( преди 15 години )
    Ха.ха.хаЧе те и днес дизелите на Opel и Chrysler са от Fiat. Ха.ха.ха....случайни неща на този свят няма!