Новият агрегат е с подобрена технология на клапаните, което го прави по-ефективен и с по-нисък разход на гориво в сравнение със досегашния. В същото време мощността му е по-висока с 8 к.с. и достига 131 к.с. Вредните емисии от CO2 са камалени и от 166 г/км при досегашния двигател с обем 1.6 литра, падат на 153 г/км.
Новият двигател се комбинира с механична скоростна кутия с шест степени, а като екстра се предлага и Multimode transmission, която позволява да се избира между механичен и автоматичен режим на работа. С трансмисията Multimode разходът на гориво е още по-нисък, според производителите на 100 км Auris ще изразходва 5.2 литра.
Двигателят на Auris 1.33 VVT-i със системата stop/start представен миналата година с Auris остава без промени. Всеки от дизеловите агрегати предлагани с модела също е модернизиран и сега има по-нисък разход на гориво и по-ниски вредни емисии.