IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Citroen C5 2.2 HDi vs Ford Mondeo 2.2 TDCi vs Honda Accord 2.2 i-DTEC

Mondeo е считан за еталон в средната класа, Accord комбинира спортен вид с луксозен интериор, С5 има амбициите да привлече нови клиенти в средния клас.

Citroen C5 2.2 HDi vs Ford Mondeo 2.2 TDCi vs Honda Accord 2.2 i-DTEC
Всичките три модела имат турбодизелови версии с двигател 2.2 литра. Всичките имат доста привърженици на пазара. И все пак кой е най-добър? 

Тази задача решават журналисти от немско автомобилно списание, като ви предлагаме резултатите от теста. Като размери трите автомобила са много близки, но докато Citroеn и Ford имат дизайн в който е поставено ударението на елегантните линии, Honda залага на по-спортен вид и изглежда по агресивно. 


Според техническата документация C5 има собствено тегло 1729 кг, което е значително повече от теглото на Mondeо и Accord (съответно 1538 и 1535 кг). Японската кола натоварва най-малко предната ос - 1012 кг, следва Ford с 1023 кг, а предната ос на френския автомобил носи 1130 кг. Най-добро разпределение на товара между двете оси има Mondeo (61:39), при Accord теглото се разпределя между предната и задна ос в съотношение 62:38, а при C5 63:37.
Интериор
И трите автомобила са отделили сериозно внимание на качеството на използваните в интериора материали. Удобството и ергономията на уредите и таблото също са били цел номер една за трите производители. 


Все пак при Hondа таблото е най-удобно. Уредите са в спортен стил, а мястото на двете предни седалки е най-голямо. При Honda и седалките са най-удобни – широки, предлагащи стабилна странична опора за тялото. Воланът с три рамена е функционален и удобно лежи в ръцете на водача. На задните седалки в Accord обаче е определено тясно. Пространството за колената на пътниците на задните седалки е най-малко в сравнение с Mondeo и С5. 


Мястото над главата на пътниците на втората седалка също е най-малко при Accord. Много добре изглежда и кокпита при Citroеn, при който новото поколение на С5 бележи най-сериозно подобрение в сравнение с предходното. При него обаче водачът има чувството, че седи най-ниско, едва ли не направо на пода на колата. Въпреки това, седалките са изключително удобни, макар страничната подкрепа за тялото да е по-слаба в сравнение с тази при седалките на Honda Accord. 


Воланът е доста голям, но е много удобен в ръцете. Неподвижната му централна част обаче няма да се хареса на всеки. Може да ви се стори, че върху него има доста бутони. На задните седалки мястото за колената е повече от това при хондата, но над главата пространството е същото. При интериора на Mondeо също забелязваме доста голяма промяна в сравнение с предишното поколение. Това се отнася и за материала използван в интериора. Като цяло обаче, от Ford сякаш са се поувлекли в желанието да направят модерен интериор и средният панел малко разваля общия вид. 


Седалките при Mondeo са добри, но отстъпват на тези при съперниците. Страничната подкрепа за тялото на водача и пътника до него практически липсва. За сметка на това, мястото на задната седалка при Mondeo е най-голямо, пред колената има повече простор, над главите също. 


Мястото в багажника е най-голямо при Ford, където конструкторите са направили направо чудо и предлагат 528 литра, докато при С5 багажникът поема само 439 литра, а при Accord само малко повече - 467 литра. Нещо повече, Mondeo се предлага и във версия liftback, при която мястото за багаж е още по-голямо – 535 литра. 

Сега да видим двигателите, и трите турбодизелови с обем 2.2 литра. На пръв поглед са еднакви, но разликите между трите агрегати са значителни. 



Първото впечатление е от силата на шума издаван от трите дизелови автомобили. От вън определено най-тих е Accord-а. Дизелите на Hondа винаги са били тихи, докато доскоро при Ford издаваха звук като от трактор. Сега определено не е така, но все пак най-шумен отново е форда. Макар да имат еднакъв обем, трите двигателя предлагат доста различни технически данни. Най-мощен е двигателят на Mondeo, който има и най-висок въртящ момент - 129 kW и 420 Nm, при C5 мощността е 125 kW a максималния въртящ момент е 370 Nm. Техническите данни Accord отговарят на данните на двулитровите двигатели при съперниците – мощност 110 kW и максимален въртящ момент 350 Nm. 



На пътя Ford демонстрира най-голяма динамика. Двигателят работи без турбоефект до 2000 оборота и се чувства добре до 4500 об/мин. При Mondeo скоростите се превключват леко и имат малък ход, реагират бързо на педала на газта. Citroеn C5 е с подобна мощност, но динамиката му губи от значително по-високото тегло. Двигателят на С5 работи добре в същия диапазон от обороти като при форда. С5 ускорява добре, но доста по-бавно от Mondeo. Скоростната кутия е също с шест степени, превключват се лесно, но имат по-дълъг ход в сравнение с Mondeo. Френският двигател реагира по-бавно на педала за газ. 

Accord е с най-слаб двигател, но поради по-ниското тегло динамиката му може да се сравнява с тази на С5. Наред с това двигателят на хонда реагира най-бързо на педала за газ, а турбоефекта се чувства от 1800 об/мин., но колата придобива видима динамика още от 500 об/мин. Определено скоростната кутия при Accord е най-точна, има най-къс ход и превключването е най-лесно. Шумът от двигателя е най-незабележим в С5. Там обезшумяването е доведено до съвършенство. Относително най-шумен е интериора на Accord. 


При дизеловите двигатели от голяма важност е разходът на гориво. При средна скорост до 100 км/час С5 има най-висок разход (отново високото тегло си казва думата) – 6.5 литра, при тази скорост Accord разходва средно 4.8 литра, а Mondeo 4.5 литра. При скорост на движение над 130 км/час разходът на Citroen C5 e 8.2 литра, при Mondeo 7.9, а при Honda 7.4 литра. 

Citroеn е известен с това, че залага главно на комфортното возене отколкото на поведението и динамиката на пътя. Този път обаче инженерите на фирмата са отделили значително внимание на платформата, която сега оставя много добри впечатления. При завой се накланя минимално, нужни са относително малки усилия за да следва пътя. Това се дължи и на гумите с размер 245/45 R 18. Кормилната система работи много точно и безпроблемно. Това усещане обаче, започва да се променя при по-спортен стил на управление. Тогава се усеща известно забавяне на реакцията на колата. 

Нехарактерно за Citroen, окачването е доста твърдо. Дори къси неравни участъци от пътя се усещат силно. Няма съмнение, че C5 е един от най-комфортните автомобили в своя клас, но при новото поколение разликите със съперниците намаляват. 

Mondeo има гуми с размер 235/40 и джанти 18 цола. Окачването му е доста твърдо. Това води до прекалено чувствителни реакции на каросерията дори на марки неравности по пътя. При завои обаче колата се държи много добре, наклона е минимален, стабилността забележителна. Позитивните впечатления се допълват от точната кормилна система, като прави впечатление перфектното действие на усилвателя. 


Чувството на комфорт при управлението на Accord е подобно на това при C5. Неравностите по пътя поглъща много добре и те не се отразяват толкова силно вътре в купето. При завои почти липсва наклон на купето, амортисьорите са конструирани да работят в комфортен режим, дори при по-високи скорости. Джантите са 17 цола. При спортен режим на управление поведението на Accord е по-добро и от това на Mondeo. 

Тестът показва, че изпитваните три автомобила имат доста изравнени качества, в този смисъл третото място въобще не означава, че става въпрос за по-лош автомобил. Според немските журналисти на него е С5. На второ място е класиран Accord, като отстъпва на Mondeo главно заради тясното пространство на задната седалка. Според получените точки от теста, на първо място е Ford Mondeo, главно поради динамиката, комфорта и ниския разход на гориво.
Citroеn C5Положителни страниКомфортен интериорДобро окачванеИзключително тих интериор
МинусиНеточна скоростна кутия Високо собствено теглоВисок разход на горивоМалък багажник  Honda AccordПоложителни страниПоведение на пътяТочна скоростна кутияТочна кормилна системаНисък разход на гориво
МинусиПо-шумен двигател Малко място на задната седалка Малко полезно тегло.  Ford MondeoПоложителни страни Просторен интериорПоведение на пътяТочна скоростна кутияДинамичен двигателГолям багажник
Минуси Недотам удобни седалкиШумен двигател

0 от 500
  • #50
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Xantia turboD ( преди 15 години )
    Само като прочете човек първото изречение на статията и му става толкова забавно, че избухва в див и неудържим смях, на моменти придружен с просълзяване и дори страх от задавяне.
  • #49
    5 rate up comment 1 rate down comment
    MNTH ( преди 15 години )
    Iskreno se zabavlqvam ot izmislenite testove na nemski spisaniq finansirani ot germanskoto pravitelstvo i prilejashtite im "ekspertni" komentari ot debilni puberi koito nikoga ne sa karali neshto razlichno ot velosiped
  • #48
    14 rate up comment 2 rate down comment
    .... ( преди 15 години )
    Do mnenie 42!!!!Samo da vmetna parvo 4e Citroen nqma dvigatel 2.2 HDi 125kw za6toto tova sa 168konq ,a istinata e 4e dvigatelq e 173konq.Vtoroto ne6to e 4e dvigatelq na ford koito e 2.2 tdci vsa6tnost e na PSA i ot tuk idva razvrazkata 4e dvigatelq e na Citroen tozi koito e v momenta na ford ,a vsa6nost sa s razli4ni pokazateli.Malko pristrastna statiq de ....Citroen e istinata!!!
  • #47
    4 rate up comment 5 rate down comment
    nemo11 ( преди 15 години )
    Така е,всеки има различни критерии при избор на автомобил.Аз следя статистиката за качетсвото,това ме ориентира най-добре.Хонда е в челната тройка,форд посредата,а ситроен е последен,дори след фиат.И то не защото фиат са направили чудо и са преодоляли мърлявщината си.
  • #46
    17 rate up comment 0 rate down comment
    някой ( преди 15 години )
    Колеги, престанете с вечната българщина "моето е по-добро". Аз не виждам смисъл в това да се твърди кое е по-добро и кое по-лошо. Всяко нещо си има прдимства и недостатъци, глупаво е да се смята че понеже едната кола е с по мощен двигател е по-добра, както е глупаво да се каже че другата возела по меко. Всеки човек си има неща, които го кефят. Моето мнение е че и трите автомобила са добри, обаче всяка е създадена да носи различно послание така да се каже, въпреки че са в един клас. Не мисля че на света има нещо, което да е "най" всичко си има недостатъци, въпроса е кой как може да живее с тях, и дали иска да го направи. Аз самия карам "ACCORD", втора ръка е, но не мисля че се различавам особено от повечето българи. Доволен съм от колата, или по-точно от нещата които търся от нея(добра динамика, здравина, и най-важното е че ме кефи). Така че вместо да се карате за глупости погледнете малко трезво и вижте че и трите коли си имат неща, с които да привлекат "техните си" клиенти. А за хората, които имат против Перник моля да напишат те самите откъде са. Не съм от този град но мисля че ако иска да покаже колко класи е над хората, които живеят там да си каже откъде е, така всички ще знаем къде са родени перфектни хора с идеалното мислене и т.н.
  • #45
    13 rate up comment 3 rate down comment
      ( преди 15 години )
    аз не мога да разбера защо се сравняват кораб с 2 каруци!Тва е писано от някои си немколюбец дето идея си няма какво е окачването на ситроен и понеже нищо не знае казва,че вози твърдо!(или по малковероятното е да се е качил на такъв със "метално окачване" което е измислено за немколюбци-***)
  • #44
    13 rate up comment 3 rate down comment
    мк ( преди 15 години )
    Добре е да се има предвид,че Ситроена има т.н. "Хидроактив 3 ", което значи, че става с проходимост-клиренс от близо 25см.Само добър джип има тази висока проходимост, а тук е съчетана с мн.добра комфортна возия.А разхода са го завишили.Не надхвърля 7л., само зимата и при градско.С "Хондата" ще "ореш" в коловозите и преспите, за дупките и "легналите полицай" да не говорим.
  • #43
    11 rate up comment 1 rate down comment
    форд ( преди 15 години )
    на вси4ки *** с голфове-ЧНГ.Пожелавам много здраве и година без смяна на клапани
  • #42
    5 rate up comment 7 rate down comment
    mury ( преди 15 години )
    всичките сте адските балъчета,дори не сте погледнали сравнителните характеристики и вече пишете!акорда е с най-слабия мотор и харчи почти колкото ситроена,подръжката му за 1 година ще ви излезе колкото да си купите още една кола и единственото което предлага е спортен дизайн,който обаче не отговаря на сърцето на автомобила(двг)за ситроена и дума не може да става,по-добре си купете зил 131 харчи почти толкова (бензин )но върви повече от него и е по-здрав(ха-ха)така,че остана мондеото,което се предлага с много повече екстри от горните 2 коли,на по-ниска цена,по-надеждно и с по-евтина подръжка,двигателя му е динамичен и същевременно икономичен!!!колкото до изказванията на голфаджийте,качете се на кола и тогава говорете!
  • #41
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Фолксвагена държи цена, защото е евтина за поддръжка кола и по тази причина е предпочитана, т.е. за бедняци като българите е нормално това да е най-търсената кола. Форда е много по-скъп за поддръжка и поради това не е предпочитан........в някои отношения даже и от Мерцедес е по скъп за поддържане.