IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Citroen C5 2.2 HDi vs Ford Mondeo 2.2 TDCi vs Honda Accord 2.2 i-DTEC

Mondeo е считан за еталон в средната класа, Accord комбинира спортен вид с луксозен интериор, С5 има амбициите да привлече нови клиенти в средния клас.

Citroen C5 2.2 HDi vs Ford Mondeo 2.2 TDCi vs Honda Accord 2.2 i-DTEC
Всичките три модела имат турбодизелови версии с двигател 2.2 литра. Всичките имат доста привърженици на пазара. И все пак кой е най-добър? 

Тази задача решават журналисти от немско автомобилно списание, като ви предлагаме резултатите от теста. Като размери трите автомобила са много близки, но докато Citroеn и Ford имат дизайн в който е поставено ударението на елегантните линии, Honda залага на по-спортен вид и изглежда по агресивно. 


Според техническата документация C5 има собствено тегло 1729 кг, което е значително повече от теглото на Mondeо и Accord (съответно 1538 и 1535 кг). Японската кола натоварва най-малко предната ос - 1012 кг, следва Ford с 1023 кг, а предната ос на френския автомобил носи 1130 кг. Най-добро разпределение на товара между двете оси има Mondeo (61:39), при Accord теглото се разпределя между предната и задна ос в съотношение 62:38, а при C5 63:37.
Интериор
И трите автомобила са отделили сериозно внимание на качеството на използваните в интериора материали. Удобството и ергономията на уредите и таблото също са били цел номер една за трите производители. 


Все пак при Hondа таблото е най-удобно. Уредите са в спортен стил, а мястото на двете предни седалки е най-голямо. При Honda и седалките са най-удобни – широки, предлагащи стабилна странична опора за тялото. Воланът с три рамена е функционален и удобно лежи в ръцете на водача. На задните седалки в Accord обаче е определено тясно. Пространството за колената на пътниците на задните седалки е най-малко в сравнение с Mondeo и С5. 


Мястото над главата на пътниците на втората седалка също е най-малко при Accord. Много добре изглежда и кокпита при Citroеn, при който новото поколение на С5 бележи най-сериозно подобрение в сравнение с предходното. При него обаче водачът има чувството, че седи най-ниско, едва ли не направо на пода на колата. Въпреки това, седалките са изключително удобни, макар страничната подкрепа за тялото да е по-слаба в сравнение с тази при седалките на Honda Accord. 


Воланът е доста голям, но е много удобен в ръцете. Неподвижната му централна част обаче няма да се хареса на всеки. Може да ви се стори, че върху него има доста бутони. На задните седалки мястото за колената е повече от това при хондата, но над главата пространството е същото. При интериора на Mondeо също забелязваме доста голяма промяна в сравнение с предишното поколение. Това се отнася и за материала използван в интериора. Като цяло обаче, от Ford сякаш са се поувлекли в желанието да направят модерен интериор и средният панел малко разваля общия вид. 


Седалките при Mondeo са добри, но отстъпват на тези при съперниците. Страничната подкрепа за тялото на водача и пътника до него практически липсва. За сметка на това, мястото на задната седалка при Mondeo е най-голямо, пред колената има повече простор, над главите също. 


Мястото в багажника е най-голямо при Ford, където конструкторите са направили направо чудо и предлагат 528 литра, докато при С5 багажникът поема само 439 литра, а при Accord само малко повече - 467 литра. Нещо повече, Mondeo се предлага и във версия liftback, при която мястото за багаж е още по-голямо – 535 литра. 

Сега да видим двигателите, и трите турбодизелови с обем 2.2 литра. На пръв поглед са еднакви, но разликите между трите агрегати са значителни. 



Първото впечатление е от силата на шума издаван от трите дизелови автомобили. От вън определено най-тих е Accord-а. Дизелите на Hondа винаги са били тихи, докато доскоро при Ford издаваха звук като от трактор. Сега определено не е така, но все пак най-шумен отново е форда. Макар да имат еднакъв обем, трите двигателя предлагат доста различни технически данни. Най-мощен е двигателят на Mondeo, който има и най-висок въртящ момент - 129 kW и 420 Nm, при C5 мощността е 125 kW a максималния въртящ момент е 370 Nm. Техническите данни Accord отговарят на данните на двулитровите двигатели при съперниците – мощност 110 kW и максимален въртящ момент 350 Nm. 



На пътя Ford демонстрира най-голяма динамика. Двигателят работи без турбоефект до 2000 оборота и се чувства добре до 4500 об/мин. При Mondeo скоростите се превключват леко и имат малък ход, реагират бързо на педала на газта. Citroеn C5 е с подобна мощност, но динамиката му губи от значително по-високото тегло. Двигателят на С5 работи добре в същия диапазон от обороти като при форда. С5 ускорява добре, но доста по-бавно от Mondeo. Скоростната кутия е също с шест степени, превключват се лесно, но имат по-дълъг ход в сравнение с Mondeo. Френският двигател реагира по-бавно на педала за газ. 

Accord е с най-слаб двигател, но поради по-ниското тегло динамиката му може да се сравнява с тази на С5. Наред с това двигателят на хонда реагира най-бързо на педала за газ, а турбоефекта се чувства от 1800 об/мин., но колата придобива видима динамика още от 500 об/мин. Определено скоростната кутия при Accord е най-точна, има най-къс ход и превключването е най-лесно. Шумът от двигателя е най-незабележим в С5. Там обезшумяването е доведено до съвършенство. Относително най-шумен е интериора на Accord. 


При дизеловите двигатели от голяма важност е разходът на гориво. При средна скорост до 100 км/час С5 има най-висок разход (отново високото тегло си казва думата) – 6.5 литра, при тази скорост Accord разходва средно 4.8 литра, а Mondeo 4.5 литра. При скорост на движение над 130 км/час разходът на Citroen C5 e 8.2 литра, при Mondeo 7.9, а при Honda 7.4 литра. 

Citroеn е известен с това, че залага главно на комфортното возене отколкото на поведението и динамиката на пътя. Този път обаче инженерите на фирмата са отделили значително внимание на платформата, която сега оставя много добри впечатления. При завой се накланя минимално, нужни са относително малки усилия за да следва пътя. Това се дължи и на гумите с размер 245/45 R 18. Кормилната система работи много точно и безпроблемно. Това усещане обаче, започва да се променя при по-спортен стил на управление. Тогава се усеща известно забавяне на реакцията на колата. 

Нехарактерно за Citroen, окачването е доста твърдо. Дори къси неравни участъци от пътя се усещат силно. Няма съмнение, че C5 е един от най-комфортните автомобили в своя клас, но при новото поколение разликите със съперниците намаляват. 

Mondeo има гуми с размер 235/40 и джанти 18 цола. Окачването му е доста твърдо. Това води до прекалено чувствителни реакции на каросерията дори на марки неравности по пътя. При завои обаче колата се държи много добре, наклона е минимален, стабилността забележителна. Позитивните впечатления се допълват от точната кормилна система, като прави впечатление перфектното действие на усилвателя. 


Чувството на комфорт при управлението на Accord е подобно на това при C5. Неравностите по пътя поглъща много добре и те не се отразяват толкова силно вътре в купето. При завои почти липсва наклон на купето, амортисьорите са конструирани да работят в комфортен режим, дори при по-високи скорости. Джантите са 17 цола. При спортен режим на управление поведението на Accord е по-добро и от това на Mondeo. 

Тестът показва, че изпитваните три автомобила имат доста изравнени качества, в този смисъл третото място въобще не означава, че става въпрос за по-лош автомобил. Според немските журналисти на него е С5. На второ място е класиран Accord, като отстъпва на Mondeo главно заради тясното пространство на задната седалка. Според получените точки от теста, на първо място е Ford Mondeo, главно поради динамиката, комфорта и ниския разход на гориво.
Citroеn C5Положителни страниКомфортен интериорДобро окачванеИзключително тих интериор
МинусиНеточна скоростна кутия Високо собствено теглоВисок разход на горивоМалък багажник  Honda AccordПоложителни страниПоведение на пътяТочна скоростна кутияТочна кормилна системаНисък разход на гориво
МинусиПо-шумен двигател Малко място на задната седалка Малко полезно тегло.  Ford MondeoПоложителни страни Просторен интериорПоведение на пътяТочна скоростна кутияДинамичен двигателГолям багажник
Минуси Недотам удобни седалкиШумен двигател

0 от 500
  • #30
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 15 години )
    страйкерчо!, Citroen-a нищо чудно да вози твърдо. От компанията оповестиха, че вариантите, които не сa с хидроактивно окачване ще са с по-твърдо окачване.29, съгласен съм с теб до някъде. В България се твърдят *** глупостите за френските коли, пък за италиянските, за форд... И тези твърдения идват все от разни хора, каращи коли 3-та ръка, които са тотално избушени или от разни спец квартални майстори. Е и аз се дразня. В семейството ми сме имали всички поколения на Форд Мондео (купени нови, сега сме с последното 2.2tdci) и всичките са стигали до към 300000км преди да ги продадем... без никакъв дефект.Иначе дали французите ще успеят в новите насоки, в които са поели ще видим. Аз не съм чак такъв ентусиаст, но им пожелавам успех, защото ще вкарат свеж стил.
  • #29
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Някой си ( преди 15 години )
    Аз също без да чета дългите коментари казвам - 1.Citroen C5 2.Ford Mondeo 3. Honda Accord Лично мнение - стига сме се правили на разбирачи и сме си затваряли очите,а да си кажем истината,че френските коли не са това,което бяха и тези времена отдавна са минали.Сега Франция и Германия са водещи в Европа при автомобилите.От 1998 г. досега най големият автомобилен "бум" от европейските страни автопроизводителки направиха и все още правят - Франция.Германия през тези десетина години до днес само поддържа едно ниво,едно темпо без никакво покачване.Погледнато по всички параграфи и критерии.А растежа във всяко едно отношение е в полза на Франция.Като добавя,че все още френските автомобилостроители не произвеждат пълната гама леки автомобили.Например различни големини и видове 4х4,както и купета и кабриолети.Въпреки,че имат някой,тепърва започват и в тези сегменти от пазара.И е сигурно,че ще успеят.Докато германската палитра от модели и модификации е вече прекалено добре позната и дори изтъркана и много,много банална.Стигат вече дотам,че започнаха да измислят разни страни "возила",като например комбинация между спортно купе и 4х4,наречено х6.То не е нито едното,нито другото.Хич не ме интересува колко вдига,ускорява или ако ще и да лети,защото 2 - 2,5 тона не могат да бъдат,така наречени спортно или спортни.Все едно на танк да кажеш спортно,май нещо не пасва.Но,нали хвърлят луди пари за реклама и ловят балъците да си ръсят джбовете и банковите сметки.Обаче,стига толкова съм писал,все пак да оставя някой да ме поправи,ако греша.
  • #28
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Номер 22 ( преди 15 години )
    Аха.Разбрах."Ритника" го казва.Сега съм доволен.Просто исках да кажа,че това дръвце,мондеото,не е с нищо по-добро от Ситроена,за хондата не говоря,тя просто не е красива...и е доста прехвалена.А за окачването на Ситроена се мълчи,явно швабите са свикнали да усещат,когато минават през сухо листо на пътя.Някои неща липсват в Ситроена...
  • #27
    2 rate up comment 2 rate down comment
    toq kade znae a ne c ( преди 15 години )
    Koe e tova TELE kade e napisalo vsichki tiq gluposti po-gore ( i gi slaga kato statistika ot germaniq) Hvarlih begal pogled no..........Za HONDATA pishe: Motorite im bili vinagi shumni- hahaha, ta ,,tiq,, sega se nauchiha da pravqt dizelovi motori ( kakto-TOYOTA) I veche gi sravnqvate s batkovcite, ta te sa bili vinagi kradci........Davi pikaq na qponskite koli( kradci) Koito ne se e kachval v novoto Mondeo neka ne komentira!
  • #26
    2 rate up comment 4 rate down comment
    badi ( преди 15 години )
    Parvo Citorena ne struva dori kolko novo A3 s predno predavane 1.6 ako govorim za 4isto novi koli ne za darta upotreba, vtora razhoda ne kakavto go izkrva6, treto moga da ti kaja samo 4e novoto Mondeo e kola ot drugo izmerenie do koga 6te robuvate na marki i 6te ste predubedeni, tretoto varhu koeto sam salsen e 4e Honda-ta e nai dobriq ot 3te avtomobila prosto ka4estvoto na qposnkite koli e nad tova na evropeiskite, a ve4e spored nujdute seki si precenqva koq kola po dobra za nego sqka ima - i ,poneje otvori tema za A4 6te dopalniq 4e i 3te koli ne otspatvat po ni6to na po skapite si nemski konkurenti daje Hondata e edni gardi pred posredstvenoto audi, ako nqkoi znae kakvo predstavlqvq accord-a praven v Qponiq koito (za sajelnie ne se prodava v Balgariq, pone se predlgat i 2ta varqnta civica Angliski i Qposnki ,samo Amersikanski ne predlagat) s motor 2.4i i 3.5i (Mn efektiven V6 koito moje da raboti samo s 3 ili 4 cilindera )s negovite gabariti i harakteristiki dori a6-cata si slaga v malkiq djob.
  • #25
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Без да ви чета коментарите ги нареждам:1.Хонда2.Ситроен3.За да бъдеш ГОРД, НЕ СИ КУПУВАЙ... знаете...Вижте минусите на ХОНДА - малко място отзад и шумен мотор - типичен спортен автомобил. Ситроена гори колкото едно Ауди А4 куатро... и струва колкото него... Пък за ФОРД няма какво да кажем... всички знаем, че имат само икономия на мотора... тва им е плюся, даже бият френските мотори по разход, ама всичко останало им е МИИИИ-НУУУУСССС!!!
  • #24
    1 rate up comment 1 rate down comment
    badi ( преди 15 години )
    pri predi6noto pokolenir passat e po dobat ot mondeo , no pri novoto mondeo go nadminava
  • #23
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Striker ( преди 15 години )
    Ми..номер 22, доста си глупав щом питаш. Мондео, заедно с Пасат са еталон в класа още от предишното поколение на форда и ФВ. Така, че глупи, чети повече и недей да си мис;иш, че света свършва с Голф РК.
  • #22
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    "Mondeo е считан за еталон в средната класа..." - и кой го счита това? А?
  • #21
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    няма да споря с теб,но имаш грешна информация !