IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Citroen C5 2.2 HDi vs Ford Mondeo 2.2 TDCi vs Honda Accord 2.2 i-DTEC

Mondeo е считан за еталон в средната класа, Accord комбинира спортен вид с луксозен интериор, С5 има амбициите да привлече нови клиенти в средния клас.

Citroen C5 2.2 HDi vs Ford Mondeo 2.2 TDCi vs Honda Accord 2.2 i-DTEC
Всичките три модела имат турбодизелови версии с двигател 2.2 литра. Всичките имат доста привърженици на пазара. И все пак кой е най-добър? 

Тази задача решават журналисти от немско автомобилно списание, като ви предлагаме резултатите от теста. Като размери трите автомобила са много близки, но докато Citroеn и Ford имат дизайн в който е поставено ударението на елегантните линии, Honda залага на по-спортен вид и изглежда по агресивно. 


Според техническата документация C5 има собствено тегло 1729 кг, което е значително повече от теглото на Mondeо и Accord (съответно 1538 и 1535 кг). Японската кола натоварва най-малко предната ос - 1012 кг, следва Ford с 1023 кг, а предната ос на френския автомобил носи 1130 кг. Най-добро разпределение на товара между двете оси има Mondeo (61:39), при Accord теглото се разпределя между предната и задна ос в съотношение 62:38, а при C5 63:37.
Интериор
И трите автомобила са отделили сериозно внимание на качеството на използваните в интериора материали. Удобството и ергономията на уредите и таблото също са били цел номер една за трите производители. 


Все пак при Hondа таблото е най-удобно. Уредите са в спортен стил, а мястото на двете предни седалки е най-голямо. При Honda и седалките са най-удобни – широки, предлагащи стабилна странична опора за тялото. Воланът с три рамена е функционален и удобно лежи в ръцете на водача. На задните седалки в Accord обаче е определено тясно. Пространството за колената на пътниците на задните седалки е най-малко в сравнение с Mondeo и С5. 


Мястото над главата на пътниците на втората седалка също е най-малко при Accord. Много добре изглежда и кокпита при Citroеn, при който новото поколение на С5 бележи най-сериозно подобрение в сравнение с предходното. При него обаче водачът има чувството, че седи най-ниско, едва ли не направо на пода на колата. Въпреки това, седалките са изключително удобни, макар страничната подкрепа за тялото да е по-слаба в сравнение с тази при седалките на Honda Accord. 


Воланът е доста голям, но е много удобен в ръцете. Неподвижната му централна част обаче няма да се хареса на всеки. Може да ви се стори, че върху него има доста бутони. На задните седалки мястото за колената е повече от това при хондата, но над главата пространството е същото. При интериора на Mondeо също забелязваме доста голяма промяна в сравнение с предишното поколение. Това се отнася и за материала използван в интериора. Като цяло обаче, от Ford сякаш са се поувлекли в желанието да направят модерен интериор и средният панел малко разваля общия вид. 


Седалките при Mondeo са добри, но отстъпват на тези при съперниците. Страничната подкрепа за тялото на водача и пътника до него практически липсва. За сметка на това, мястото на задната седалка при Mondeo е най-голямо, пред колената има повече простор, над главите също. 


Мястото в багажника е най-голямо при Ford, където конструкторите са направили направо чудо и предлагат 528 литра, докато при С5 багажникът поема само 439 литра, а при Accord само малко повече - 467 литра. Нещо повече, Mondeo се предлага и във версия liftback, при която мястото за багаж е още по-голямо – 535 литра. 

Сега да видим двигателите, и трите турбодизелови с обем 2.2 литра. На пръв поглед са еднакви, но разликите между трите агрегати са значителни. 



Първото впечатление е от силата на шума издаван от трите дизелови автомобили. От вън определено най-тих е Accord-а. Дизелите на Hondа винаги са били тихи, докато доскоро при Ford издаваха звук като от трактор. Сега определено не е така, но все пак най-шумен отново е форда. Макар да имат еднакъв обем, трите двигателя предлагат доста различни технически данни. Най-мощен е двигателят на Mondeo, който има и най-висок въртящ момент - 129 kW и 420 Nm, при C5 мощността е 125 kW a максималния въртящ момент е 370 Nm. Техническите данни Accord отговарят на данните на двулитровите двигатели при съперниците – мощност 110 kW и максимален въртящ момент 350 Nm. 



На пътя Ford демонстрира най-голяма динамика. Двигателят работи без турбоефект до 2000 оборота и се чувства добре до 4500 об/мин. При Mondeo скоростите се превключват леко и имат малък ход, реагират бързо на педала на газта. Citroеn C5 е с подобна мощност, но динамиката му губи от значително по-високото тегло. Двигателят на С5 работи добре в същия диапазон от обороти като при форда. С5 ускорява добре, но доста по-бавно от Mondeo. Скоростната кутия е също с шест степени, превключват се лесно, но имат по-дълъг ход в сравнение с Mondeo. Френският двигател реагира по-бавно на педала за газ. 

Accord е с най-слаб двигател, но поради по-ниското тегло динамиката му може да се сравнява с тази на С5. Наред с това двигателят на хонда реагира най-бързо на педала за газ, а турбоефекта се чувства от 1800 об/мин., но колата придобива видима динамика още от 500 об/мин. Определено скоростната кутия при Accord е най-точна, има най-къс ход и превключването е най-лесно. Шумът от двигателя е най-незабележим в С5. Там обезшумяването е доведено до съвършенство. Относително най-шумен е интериора на Accord. 


При дизеловите двигатели от голяма важност е разходът на гориво. При средна скорост до 100 км/час С5 има най-висок разход (отново високото тегло си казва думата) – 6.5 литра, при тази скорост Accord разходва средно 4.8 литра, а Mondeo 4.5 литра. При скорост на движение над 130 км/час разходът на Citroen C5 e 8.2 литра, при Mondeo 7.9, а при Honda 7.4 литра. 

Citroеn е известен с това, че залага главно на комфортното возене отколкото на поведението и динамиката на пътя. Този път обаче инженерите на фирмата са отделили значително внимание на платформата, която сега оставя много добри впечатления. При завой се накланя минимално, нужни са относително малки усилия за да следва пътя. Това се дължи и на гумите с размер 245/45 R 18. Кормилната система работи много точно и безпроблемно. Това усещане обаче, започва да се променя при по-спортен стил на управление. Тогава се усеща известно забавяне на реакцията на колата. 

Нехарактерно за Citroen, окачването е доста твърдо. Дори къси неравни участъци от пътя се усещат силно. Няма съмнение, че C5 е един от най-комфортните автомобили в своя клас, но при новото поколение разликите със съперниците намаляват. 

Mondeo има гуми с размер 235/40 и джанти 18 цола. Окачването му е доста твърдо. Това води до прекалено чувствителни реакции на каросерията дори на марки неравности по пътя. При завои обаче колата се държи много добре, наклона е минимален, стабилността забележителна. Позитивните впечатления се допълват от точната кормилна система, като прави впечатление перфектното действие на усилвателя. 


Чувството на комфорт при управлението на Accord е подобно на това при C5. Неравностите по пътя поглъща много добре и те не се отразяват толкова силно вътре в купето. При завои почти липсва наклон на купето, амортисьорите са конструирани да работят в комфортен режим, дори при по-високи скорости. Джантите са 17 цола. При спортен режим на управление поведението на Accord е по-добро и от това на Mondeo. 

Тестът показва, че изпитваните три автомобила имат доста изравнени качества, в този смисъл третото място въобще не означава, че става въпрос за по-лош автомобил. Според немските журналисти на него е С5. На второ място е класиран Accord, като отстъпва на Mondeo главно заради тясното пространство на задната седалка. Според получените точки от теста, на първо място е Ford Mondeo, главно поради динамиката, комфорта и ниския разход на гориво.
Citroеn C5Положителни страниКомфортен интериорДобро окачванеИзключително тих интериор
МинусиНеточна скоростна кутия Високо собствено теглоВисок разход на горивоМалък багажник  Honda AccordПоложителни страниПоведение на пътяТочна скоростна кутияТочна кормилна системаНисък разход на гориво
МинусиПо-шумен двигател Малко място на задната седалка Малко полезно тегло.  Ford MondeoПоложителни страни Просторен интериорПоведение на пътяТочна скоростна кутияДинамичен двигателГолям багажник
Минуси Недотам удобни седалкиШумен двигател

0 от 500
  • #70
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Лаик ( преди 9 години )
    Нехарактерно за Citroen, окачването е доста твърдо. Дори къси неравни участъци от пътя се усещат силно. Няма съмнение, че C5 е един от най-комфортните автомобили в своя клас, но при новото поколение разликите със съперниците намаляват................................................Хидроактив 3+ и неравности !!!??? някой има нужда от лекар
  • #69
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Коста ( преди 11 години )
    Като българин, купуващ си стари коли, и аз събирам информация отвсякъде, включително и оттук. Едва ли четете нашите мнения, след като сте написали материала, но ако го правите, опитайте се да включите още малко информация за интериора. За мен например е изключително важно разстоянието между двете предни врати /при раменете на шофьора и пътника до него/ и това между предните и задните седалки. Давам глас за Форда. Най-голям е отвън и най-динамичен.
  • #68
    13 rate up comment 4 rate down comment
    Неизвестния ( преди 12 години )
    Който иска да влиза в сервиза всеки месец-Форд. Който иска да го одерат в сервиза-хонда. Който иска да се вози меко,да дава по-малко пари и да му е кеф-СИТРОЕН! На немски списанийца не вярвам. По официални данни Ситроен има най-големите багажници във всеки клас, гори МНОГО ПО-МАЛКО по-мощен е,отколкото пише,отзад има мноооого място! Ще ме карате май да вадя ролетката да си меря багажника и да си засичам разхода, понеже карам същия "***", както в по-долни коментари пише!Ситроен-1 на Франция!
  • #67
    10 rate up comment 1 rate down comment
    edin ot vas ( преди 12 години )
    имам ситроен берлинго 1,9д вече 6 години взехме го на 156000 км сега е на 280000 желязна кола супер возия а с5 е колата в своя клас няма по добра като цена качество и характеристики веднъж един приятел се удари във волга със ситроен берлинго направо беше размзал волгата челно просто са корави
  • #66
    8 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    forda po to4no mondeoto e nomer 1
  • #65
    4 rate up comment 8 rate down comment
    f ( преди 13 години )
    qjte *** deto haresvate taq frenska baraka.ne znaete kato si q kupih prez kakvi peripeti preminaj.prodadoh q na bezcenica ,samo dase otarva ot neq.
  • #64
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    kato si kopuvah kola predi godina hodih v citroen na test draiv karah to4no c5 kolata raboti mnogo tiho no ne mi haresa ka4estvoto na salona mnogo plasmasa i to ot laskavata kadeto s lekota moje6 da q izdere6 ford ne go komentiram za6toto imam priqtel kara novoto mondeo 6ofior e na rumpetrol kara nqkakav 6ev v samo psuva fiemata 4e sa zeli taq baraka a ne sa kupili passat no toi bil dosta po skap.Az izbrah audi a6 i sam mnogo dovolen vzeh go na 1 godina karano na 26 hil km strahotna kola.
  • #63
    10 rate up comment 2 rate down comment
    ST ( преди 14 години )
    Всеки си има мнение аз съм за Форд карал съм и другите но съм доволен повече от Форд не ги оплувам и те са добри но повече ме кефи Форда и нека колеги кадето плюят че форд и *** зимата не работят нека се качат да пробват и тогава да говорят.
  • #62
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Sound of Silence ( преди 14 години )
    Защо реши така, че "всички" сме гаврошовци?
  • #61
    8 rate up comment 3 rate down comment
    AAAAAAAAAAA ( преди 14 години )
    DA NO TAZI FERENSKA K*RVA E PO EVTINA OT TAZI GERMANSKA NARODNA K*RVA .ZA6OTO ZA DA SI OPRAVI6 NA TAZI GARMANSKA K*RVA PREDNITCATA V GARAJ 6E TI KOSTVA 1500 LV.A AKO SI V SERVIZ NA WV 6E TE ZABOLI GLAVA . TAKA 4E PO DOBRE FRENSKA MASTIQ OTKOLKOTO GERMANSKA MASTIQ .QSNO.