IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Япония арестува шефа на Renault (ДОПЪЛНЕНА)

Nissan потвърди официално за злоупотреби на Карлос Гон и ще поиска той да напусне надзорния съвет

Япония арестува шефа на Renault (ДОПЪЛНЕНА)

Шефът на алианса Renault-Nissan Карлос Гон бе арестуван от токийската прокуратура днес, потвърждава NHK. Nissan обвини бившия си главен изпълнителен директор в "значителни" злоупотреби, включително ползване на активи на компанията за лична облага, съобщава The Financial Times. Бордът на директорите ще препоръча Гон, създател на алианса Renault-Nissan, да бъде отстранен като председател на надзорния съвет на компанията.

Япония ще арестува шефа на Renault

Гон е заподозрян в нарушаване на финансовото законодателство на Япония, и по-конкретно в укриване на реалния размер на компенсациите във вид на акции, които е получавал от Nissan. Обвинението смята, че съучастник в това му е бил отговорният директор Грег Кели. Укритите компенсации са общо около 44 млн. щатски долара за период от пет години. Разследването върви от месеци, след като вътрешен информатор разкрил за възможните злоупотреби.

"По отношение на Гон са разкрити значителни други нередности, като ползване на активи на компанията за лична облага. Потвърдена е и дълбоката замесеност на Кели", се казва в изявлението от Nissan. Компанията уверява, че оказва пълно съдействие на разследването.

Гон се оттегли преди две години като главен изпълнителен директор на Nissan, но остава начело на другите два гиганта в алианса - като изпълнителен директор на Renault и председател на борда на Mitsubishi Motors. Той е начело и на създадената обща структура. Акциите на Renault загубиха цели 13% от стойността си по време на сутрешната търговия в Париж след новината. Книжата на Nissan паднаха с над 10% на борсата във Франкфурт.

Япония ще арестува шефа на Renault
Освен Гон замесен в скандала е и бившият шеф на Nissan за Северна Америка Грег Кели (вляво)

Карлос Гон, роден в Бразилия в семейство на емигранти от Ливан, направи кариера в автомобилния сектор в производителя на гуми Michelin. През 90-те той бе привлечен в Renault като финансов директор. После изправеният пред банкрут Nissan го привлече като изпълнителен директор и само за година Гон върна компанията на печалба. След това се върна в Renault и предложи съюза между двата производителя, скрепен и с размяна на акции. Отскоро част от него е и Mitsubishi.

Според японския в. Asahi Гон се е съгласил доброволно да разговаря с токийските прокурори. Експерт по местното търговско право коментира пред Bloomberg, че това е едва вторият случай на арест по подобно обвинение на толкова високо ниво. Първият бе през 2006 с интернет-предприемача Такафуми Хорие. Впоследствие Хорие бе осъден на две и половина години затвор.

Сегашният CEO на Nissan Хирото Сайтава поднесе "дълбоки извинения" на акционерите за причинените тревоги. Скандалът при всички случаи хвърля сериозна сянка върху бъдещето на алианса и върху стремежите - най-вече от френска страна - за задълбочаване на интеграцията между трите компании.

Във Франция коментират, че Гон може би ще бъде принуден да се оттегли и от директорския пост в Renault, оставяйки го на избрания неотдавна наследник Тиери Болоре. Болоре е бивш мениджър на производителя на гуми Michelin и компанията за автомобилни компоненти Faurecia.

2018 не е добра година за големите шефове в автомобилната индустрия, отбелязва Bloomberg. Главният изпълнителен директор на Audi Руперт Щадлер бе арестуван за участието си в Дизелгейт. Шефът на VW Матиас Мюлер бе свален отвътре и заменен от Херберт Дийс. Шефът на Fiat-Chrysler Серджо Маркионе почина внезапно и сега постът е зает от Майк Манли. Шефът на Daimler Дитер Цетше, също обект на разследвания за дизелови манипулации в САЩ и Германия, обяви оттеглянето си и представи шведа Ола Калениус като свой наследник.
 

 Вижте историята на Карлос Гон в това видео на КОЛЕЛА:

 

Тагове: renault-nissan
0 от 500
  • #26
    11 rate up comment 12 rate down comment
    Истината ( преди 5 години )
    Във всички класации за качество и надеждност, навсякъде по света в последните 10-15години, т.е. "ерата на Гон", Рено твърдо заема най-слабите места а някъде дори въобще не се класира!Лошото е, че напоследък Рено повлече и Нисан в тази посока - нещо което японците никога няма да простят!Всъщност подобно беше и положението с Волво преди време - те също избягаха от Рено. Защо ли?
  • #25
    14 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Продажбите на Рено и Нисан са идентични като бройка. Към момента французите инвестират доста в развитието на Дачия като бранд, който има потенциал от 600 - 700 000 продажби на година още през 2019. Рено развиват и Алпина като спортен бранд. Каптюр и Клио са в челото на сегментите си. Чакаме новите догодина.
  • #24
    12 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Рено се възползваха от кризата в Нисан навремето и придобиха 43%. Сега Нисан са сила а рено паразитират. Имат 2 шъти по малко продажби. Нисан имат най продавания електромобил Лийф. Имат ГТР. Рено какво имат??
  • #23
    14 rate up comment 16 rate down comment
    васо ( преди 5 години )
    Ало, самурай отворковците, ако не беше Рено, насраните отдвна да са в историята.Нямаха даже дизелов мотор, великия производител на джипки тип Газ...А преди година спасиха и Мицушиба, и те фактически фалирали.Тъпите японци не стават, не разбрахте ли?Корейците разбраха, къде пправят истинските коли, наеха си инженери и дизайнери от Германия и издухаха японските тоалетни.
  • #22
    7 rate up comment 7 rate down comment
    пена ( преди 5 години )
    Опа...
  • #21
    15 rate up comment 12 rate down comment
    Дошо ( преди 5 години )
    Правилно казва факт-а! Френската държава няма да даде Рено! Че то така ли се дава работеща перачаница!? ахахаха
  • #20
    12 rate up comment 14 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 5 години )
    и жак и жан да дойдат, рено е инвалид подпрял се на финансовата патерица на френската държава и технологичната патерица на Нисан!
  • #19
    20 rate up comment 2 rate down comment
    ! ( преди 5 години )
    като в бройката на рено трябва да се имат предвид и около 700 000 дачии!
  • #18
    17 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Я тук малко данни за заслепените ренденца:Продажби за 2017:Renault: 3,761,634Nissan: 5,816,278 Mitsubishi: 1,030,454Та кой без кого не можел че нещо не разбрах - Нисан които имат почти 2-но повече продажби от Рено ли?
  • #17
    8 rate up comment 17 rate down comment
    Факт! ( преди 5 години )
    Слаб опит на дръпнатите да купят Рено.Без Рено те са пътници а Френската държава няма да даде Рено.Жълтите просто нямат избор колкото и да скимтят освен ако не искат закриване.Утре вместо Гон ще дойде Жак и така!Рено държи 50% в Нисан а Нисан в Рено 15.