IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Япония арестува шефа на Renault (ДОПЪЛНЕНА)

Nissan потвърди официално за злоупотреби на Карлос Гон и ще поиска той да напусне надзорния съвет

Япония арестува шефа на Renault (ДОПЪЛНЕНА)

Шефът на алианса Renault-Nissan Карлос Гон бе арестуван от токийската прокуратура днес, потвърждава NHK. Nissan обвини бившия си главен изпълнителен директор в "значителни" злоупотреби, включително ползване на активи на компанията за лична облага, съобщава The Financial Times. Бордът на директорите ще препоръча Гон, създател на алианса Renault-Nissan, да бъде отстранен като председател на надзорния съвет на компанията.

Япония ще арестува шефа на Renault

Гон е заподозрян в нарушаване на финансовото законодателство на Япония, и по-конкретно в укриване на реалния размер на компенсациите във вид на акции, които е получавал от Nissan. Обвинението смята, че съучастник в това му е бил отговорният директор Грег Кели. Укритите компенсации са общо около 44 млн. щатски долара за период от пет години. Разследването върви от месеци, след като вътрешен информатор разкрил за възможните злоупотреби.

"По отношение на Гон са разкрити значителни други нередности, като ползване на активи на компанията за лична облага. Потвърдена е и дълбоката замесеност на Кели", се казва в изявлението от Nissan. Компанията уверява, че оказва пълно съдействие на разследването.

Гон се оттегли преди две години като главен изпълнителен директор на Nissan, но остава начело на другите два гиганта в алианса - като изпълнителен директор на Renault и председател на борда на Mitsubishi Motors. Той е начело и на създадената обща структура. Акциите на Renault загубиха цели 13% от стойността си по време на сутрешната търговия в Париж след новината. Книжата на Nissan паднаха с над 10% на борсата във Франкфурт.

Япония ще арестува шефа на Renault
Освен Гон замесен в скандала е и бившият шеф на Nissan за Северна Америка Грег Кели (вляво)

Карлос Гон, роден в Бразилия в семейство на емигранти от Ливан, направи кариера в автомобилния сектор в производителя на гуми Michelin. През 90-те той бе привлечен в Renault като финансов директор. После изправеният пред банкрут Nissan го привлече като изпълнителен директор и само за година Гон върна компанията на печалба. След това се върна в Renault и предложи съюза между двата производителя, скрепен и с размяна на акции. Отскоро част от него е и Mitsubishi.

Според японския в. Asahi Гон се е съгласил доброволно да разговаря с токийските прокурори. Експерт по местното търговско право коментира пред Bloomberg, че това е едва вторият случай на арест по подобно обвинение на толкова високо ниво. Първият бе през 2006 с интернет-предприемача Такафуми Хорие. Впоследствие Хорие бе осъден на две и половина години затвор.

Сегашният CEO на Nissan Хирото Сайтава поднесе "дълбоки извинения" на акционерите за причинените тревоги. Скандалът при всички случаи хвърля сериозна сянка върху бъдещето на алианса и върху стремежите - най-вече от френска страна - за задълбочаване на интеграцията между трите компании.

Във Франция коментират, че Гон може би ще бъде принуден да се оттегли и от директорския пост в Renault, оставяйки го на избрания неотдавна наследник Тиери Болоре. Болоре е бивш мениджър на производителя на гуми Michelin и компанията за автомобилни компоненти Faurecia.

2018 не е добра година за големите шефове в автомобилната индустрия, отбелязва Bloomberg. Главният изпълнителен директор на Audi Руперт Щадлер бе арестуван за участието си в Дизелгейт. Шефът на VW Матиас Мюлер бе свален отвътре и заменен от Херберт Дийс. Шефът на Fiat-Chrysler Серджо Маркионе почина внезапно и сега постът е зает от Майк Манли. Шефът на Daimler Дитер Цетше, също обект на разследвания за дизелови манипулации в САЩ и Германия, обяви оттеглянето си и представи шведа Ола Калениус като свой наследник.
 

 Вижте историята на Карлос Гон в това видео на КОЛЕЛА:

 

Тагове: renault-nissan
0 от 500
  • #46
    11 rate up comment 13 rate down comment
    Друг анонимен ( преди 5 години )
    А пък с мойто БМВ нямам проблеми на снега! 535 X drive e и върви като пушка!А на тъщата реното втори месец виси в сервиза ...
  • #45
    13 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Не мога да изляза с БМВ то ... Има сняг и е мокро.
  • #44
    8 rate up comment 12 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Фолксваген ще ги купи всички и продаде.
  • #43
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 5 години )
    когато си сериозно увреден от ползване на рено черното ти се вижда бяло и обратно! Така че не им се чудете на минусите - друго и без това не им остава.
  • #42
    11 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    За тоя дето обясняваше как без Рено Нисан щели да фалират - точно обратното:"В продължение на няколко години Renault трябваше да се справя с намаляващите автомобилни продажби на традиционните си пазари в Европа, докато Nissan се възползва от силен ръст на китайския автомобилен пазар и възстановяването на пазара в САЩ. Вследствие от дела си от 43,4% в Nissan, Renault се възползва от ръста на пазарите на Nissan - когато Nissan продаде автомобил, 43,4% от прихода отива в Renault."
  • #41
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Коя пък е френската опковка на ГТР? М?
  • #40
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Ами именно - Рено паразитират върху бранда Нисан. Явно хората не искат френската опаковка - личи си по продажбите ;)
  • #39
    9 rate up comment 10 rate down comment
    :))) ( преди 5 години )
    Минусите ви ги цъкат, защото не ви светва, че Нисан всъщност Е Рено. Те са заедно и всяка марка си покрива приоритетно определени пазари. И да... маркетинга работи с "фенове" като вас. За всеки си има опаковка :)
  • #38
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Без продажбите на Нисан и Мицубиши продажбите на Рено барабар с Дачия и ВАЗ са на нивото на ФИАТ
  • #37
    11 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Не мога да разбера тия фанатизирани фенове на Рено дето цъкат минуси на фактите за продажбите на Нисан и любимото им ренде. Ами това са фактите и 1 милион минуса да нацъкате няма да промените факта че Нисан продава 2 пъти повече от Рено. А ако извадим Дачия и ВАЗ всеки по около 500 000 бройки картинката става плачевна за франсетата.