fallback

Кога механичните скорости са по-полезни от автоматика?

Ето 13 основателни причини да се избере ръчната смяна на предавките

Автоматичните скорости кутии стават все по-популярни, като в някои държави  те отдавна са изпреварили механичните трансмисии. И все пак има много случаи, в които механиката е за предпочитане. Експерти посочиха 13 убедителни причини да се избира вариант с ръчна смяна на предавките. Разбира се, като всяко нещо в живота, и този въпрос има две страни, и лесно могат да се намерят 13 причини в полза на автоматиците - но на тях ще се спрем в следващата статия.

13 причини да изберете ръчните скорости (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #13
    ръчката форевър ( преди 6 години )
    всичко идва от това за какво е колата в живота на конкретния човек - за придвижване, за удоволствие, или и двете.Щом МУСТАНГ вече няма да се предлага в ръчка . . . Явно пазара си казва думата. Мен не ме кефи автомата, ама явно >95% от хората го харесват. Така че - НЕКА Е АВТОМАТ!
  • #12
    Анонимен ( преди 6 години )
    По принцип старите автомати имат функция която им забранява да включват повече от 2-ра или 3-та. Често бъркана с тръгване на съответно 2-ра или 3-та.
  • #11
    Гост ( преди 6 години )
    Поради липса на опит с модерен автоматик ще споделя един огромен недостатък на класическия. Пускане на продължителни наклони. Това е доста неприятно изживяване, което може да е и кошмарно и опасно. Гравитацията лъже машината, че от нея се иска по-висока скорост и тя сменя нагоре, а ти със спирачката я озаптяваш и връщаш. На теория знам, че модерните автомати имат технологично решение на тази антифункционалност, но не съм тествал собствения си статус и емоция при ползване на модерен автомат.
  • #10
    Гост ( преди 6 години )
    Вилнее повсеместен хедонизъм, търсят се удоволствия и леснотия, пазарът е цар и той иска повече продажби. До съвсем скоро и туй бяха фактори подкрепящи автоматиката. Обективно само тежкият градски трафик я налагаше като незаменима за отделни средства и шофьори. Модерните автомати преодоляха много от предимствата на ръчните. Аз избирам ръчни, искам да участвам, искам да решавам, искам да усещам! За мен всичко това е важно, част е от мен, не желая промяна, пък и вече ми е късно. Изборът е личен!
  • #9
    Анонимен ( преди 6 години )
    Трансмисията се избира спрямо колата. За евтино ренде или форд - ръчка, защото автоматиците им не са добри и колите са със слаби мотори. За среден размер лимузина като Е-клас или серия 5 с трилитров мотор, задължително автоматик (8-9 скоростен), то няма и как да ги поръчаш с ръчка. За малка спортна кола като MX5/GT86/Серия 2 задължително ръчка, защото идеята на тези коли е да се карат по извити пътища и да доставят кеф.
  • #8
    Анонимен ( преди 6 години )
    В момента ползвам паралелно и двата модела и предпочитам автоматика. Работата с *** и лоста е просто навик и не се замислям като ги ползвам, но при динамично каране автоматика за мен е по-голямо удоволствие и по сигурен заради динамиката, която трудно се постига с ръчна. Отделно вече всички автоматици имат ръчен режим ако решиш, че те "кефи" да ръчкаш лоста.За мен единственото преимущество на ръчните скорости е, че на светофара няма нужда да държиш спирачката, а си дърпаш ръчна.
  • #7
    Анонимен ( преди 6 години )
    В глобален мащаб тенденцията е да се минава на автомати. Това си е факт. Едно че от автомат лесно могат да мигрират на автономен режим (предполагам). И второ като цяло потребителя започва все повече да гравитира натам от гледна точна на удобство предимно. Но като един petrolhead си искам ръчка. Вярно че не съм карал продължително автомат, но не ме влече нито като концепция нито като управление.
  • #6
    тираджия ( преди 6 години )
    Ръчните скорости са по-добри. За мен спор няма. Плюсът на автоматика е, че в голямо задръстване е по-удобен. На който не му се кара просто да не кара. Лостът им пречи постоянно да го ръчкат, после *** ли трябва да натискат, тоя волан през цялото време ли трябва да го въртят?....
  • #5
    xXxX ( преди 6 години )
    може да се каже,че ръчката има повече плюсове от автомата, главно от финансова гледна точка... но аз лично на ръчни няма да се върна от 1999 насам първите ми 5 коли бяха с ръчни, следващите ми 4 автоматик- класически.. а последните ми 2 са с роботизирана ..тоест най доброто от двете. моето мнение е че това е най доброто решение, без да го налагам на никой
  • #4
    GTE ( преди 6 години )
    От ниския клас автоматици най-добър, за мен, е вариатора. Не е комплициран и тежък, както при дргите автомати, при които скоростната кутия е по-грамадна от двигателя, говорим за коли до 2000 кубика, в ниския и среден сегмент.Но при всички автоматици най-убийствения момент е карането в режим със студено масло, говорим за температури от +5 градуса надолу. Непрекъснатото каране на къси разстояния, все със студено масло могат да убият автомата за нула време.
fallback
Последни