Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

От какво боледуват различните автоматични скоростни кутии

Проблемите по правило се появяват след пробег от 100 000 км

От какво боледуват различните автоматични скоростни кутии

Автоматичните скоростни кутии стават все по-популярни напоследък, но и те си имат своите недостатъци и проблеми, които най-често се появяват след няколко години експлоатация. Някои от тях са доста капризни, като това важи дори за по-простите като конструкция агрегати с 4 скорости, да не говорим за тези с повече предавки.

Компанията Tahoe Transmision повече от 20 години се занимава с ремонт на автоматици, при това не само на коли втора употреба, но и на автомобили, които все още са в гаранция. Благодарение на опита си, нейните експерти разкриват какви са слабите места на различните скоростни кутии, които са предлагат на пазара на коли втора употреба в момента.

AL4/DP0 - PSA Peugeot Citroen и Renault

От какво боледуват различните автоматични скоростни кутии

Този автомат с 4 предавки е съвместна разработка на френските концерни PSA Peugeot Citroen и Renault, като започва да се използва преди около 15 години. Поставя се на модели като Peugeot 206 и 308, Renault Megane и др. Скоростната кутия има лоша репутация и се счита за много капризна. През 2010 г. тя е сменена с нова - AT8/DP2, но не всички проблеми са решени.

Основната „болест” на AL4/DP0 е малкият ресурс на соленоидите, управляващи налягането на маслото в хидосистемата (под 100 000 км). Първоначално се появяват проблеми при превключване, а след това кутията започва да прегрява, тъй като системата за охлаждане има скромни възможности дори при по-ниски натоварвания.

Nissan RE5R05

От какво боледуват различните автоматични скоростни кутии

Петстепенният автомат Nissan RE5R05 се появява в началото на века, като се поставя на предишните поколения на Nissan Pathfinder и Navara, а същота така и на Infiniti FX35/FX45. Като цяло кутията е много надеждна, но има един основен проблем, който разваля общата картина. При пробег от 100 000 до 200 000 се стига до прегаряне на контролния пакет на хидравличния модул. Тази повреда се отстранява, ако проблемът бъде открит навреме. Ако обаче това не стане, се стига до основен ремонт на кутията.

6Т30/6Т40 – General Motors

От какво боледуват различните автоматични скоростни кутии

Автоматикът на GM с 6 предавки от сериите 6Т30/6Т40 се поставя предимно на Chevrolet Cruze и Opel Astra J. Тази кутия също има лоша репутация, въпреки че при автомобилите, произведени след 2012 г., част от проблемите са отстранени. Но не всички...

След навъртане на 100 000 км при 6Т30/6Т40 започват да отказват соленоидите и техният блок за управление. Съответно почти веднага след това изгарят и фрикционните дискове. Освен това се срещат и проблеми и с пръстени на спирачните барабани, които, ако не бъдат ремонтирани навреме, могат да нанесат сериозни щеги и да се стигне до основен ремонт на кутия.

U140/U250/U660 - Aisin

От какво боледуват различните автоматични скоростни кутии

Скоростните кутии U140/U250/U660, производство на Aisin, се използват само от Toyota и Lexus. При тях също се появяват проблеми при превключване на предавките, които съответно водят до сериозни увреждания по механизма.

Четиристепенната U140 основно се поставя на предишните поколения на Toyota RAV4, като първоначално е много надеждна, но при колите от 2004 и 2005 г. рязко намалява ресурса на соленоидите на хидроблока (до 150 000 км).

Пет- и шестстепенните автомати U250 и U660 имат типични за повечето кутии Aisin проблем – прегряване на хидроблока и неговата деформация. Той се появява най-често при U660, която се поставя на модели като Camry, но с по-големи двигатели – 3,5 литра. На свой ред U250 върви с 2,4-литровите агрегати на Toyota.

TF60/TF80 – Aisin

От какво боледуват различните автоматични скоростни кутии

Кутиите с 6 предавки на Aisin от семейството TF60/TF80 излизат през 2003 г. Първата серия – T60 (61) се поставя основно на модели с предно предаване на концерна Volkswagen. Това са предишните генерации на Audi A3, A4, VW Golf и Skoda Octavia. Серията TF80 (81) е с по-големи размери и се използва за предпоследните поколения на модели като Volvo XC70/XC90, Mazda CX-7/CX-9 и Ford Mondeo.

Слабото място е тези трансмисии е хидравличният блок, който при пробет от 100 000 – 150 000 км започва да прегрява. Така се стига да разхерметизиране на системата, спадане на налягането на маслото и изгаряне на основни компоненти. Любопитното е,че подобни проблеми се срещат по-често при моделите на Volvo и по-рядко при Mondeo.

6HP – ZF

От какво боледуват различните автоматични скоростни кутии

Шестстепенните автомати ZF от серията 6HP се появяват преди 15 години, като различни модификации се срещат при BMW 3-Series и 5-Series, при предишните поколения на BMW X3 и X5, Audi A4, A6 и A8, както и при Land Rover Discovery 3. И тук при различните модели се появяват и различни „болести” на тези кутии.

При BMW на преден план излиза прегряването на автомата, което е провокирано от по-голямото топлинно натоварване на баварските мотори. При 100 000 км може да блокира в затворено положение термостатът за охлаждане на кутията, което съответно води износване на нейните основни елементи. Стига се и до отказ на хидротрансформатора.

При моделите на Audi се износва втулките на спирачните барабани (100 000 – 150 000 км), а това е опасно, тъй като през тях се подава масло. Съответно се стига до изгаряне на фрикционните дискове. Аналогичен проблем се среща и при скоростната кутия на Discovery 3, въпреки че тя е специално подсилена за всъдеходния модел.

Mercedes-Benz - 722.6 и 722.9

От какво боледуват различните автоматични скоростни кутии

Автоматикът с 5 степени на Mercedes-Benz от серията 722.6 се появява на бял свят през 1996 г. при C- и E-Class. Като цяло той е сред най-надеждните на пазара, но има някои досадни недостатъци. При пробег от 100 000 км се стига до прегряване на хидравличния блок, а също така и до разхерметизиране на радиатора с охладителна течност. Това съответно води до смесване на антифриз и масло за трансмисията с всички произтичащи последствия.

Кутията със 7 предавки от серията 722.9 заменя 722.6 през 2004 г. Тя има по-сложна конструция от своя предшественик, но наследява и неговите „болести”. Проблемът с радиатора не е решен, а блокът за управление на соленоидите е много капризен. Съответно трансмисията е по-чувствителна към прегряване, а ремонтът е още по-труден и по-скъп.

PS. Всичко изброено дотук съвсем не означава, че ако автомобилът ви е оборудван с някоя от тези скоростни кутии, то задължително ще се появят проблеми с нея.  Напълво възможно е трансмисията да продължи да си работи дълго време, без да се налагат никакви ремонти по нея.

0 от 500
  • #29
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Това "паляк" на какъв диалект е? Сигурно е от ямболско, от тронките. Ти наистина ли си толкова наивен или се правиш? И аз мога веднага да снимам един километраж, и да пиша, че никакви ремонти не съм правил. А в действителност да е абсолютна трошка. Твоята не такава, защото нямаш кола. Нас не ни убеждавай. Опитай сам да си повярваш на лъжите, защото си жалък и невеж. Научи български първо, образовай се, намери си работа. От там започни. Колата ще я купиш след някоя година.
  • #28
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Точно на 324 548 км. Сега погледнах! Снимка искаш ли ти който се правиш на разтрелян и се на паляк, „грешейки“ с една нула?
  • #27
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Сгреших по-долу. Октавията ми е 3 200 000 км. Сгреших с една нула.
  • #26
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Тя колата, ако е немска по-добре си направи абонамент в някой сервиз, за да ти вземат по-малко за ремонтите! При немските всичко е консуматив. Аз на моята Октавия мога да кажа по-лесно какво не съм сменял отколкото какво съм сменял. Модела е втора генерация преди фейслифта. Взех е тогава много изгодно. Вървеше някаква промоция 2005 г. цената беше малко по-висока от на Фабия. Както и да е няма да повторя. Най-здравото нещо в колата се оказа автоматика. Всичко друго е доста зле.Ремонтите са евтини
  • #25
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Българина мисли че една кола е покупна цена + масло двг и филтри. Особено ако е немска. Съответно целия бюджет отива за по-луксозна или с интересен двигател. И после като се окаже че има и друго за правене и аман заман. Дай нещо по-като евтинко. По-квартален майстор и станаха повече компромиси отколкото колата позволява
  • #24
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Другото нещо, което съм забелязал е много хора да вземат някакво трансмисионно масло и да го сложат на скоростната кутия. Ама какво било, ама що не ги вълнува изобщо. После реват. Е как няма да реват, като всяка СК си иска определено масло, а не всякакво каквото му налееш. На Октавията наливам RAVENOL ATF T-WS Lifetime пълна синтетика. Дават по книжка да го сменям на 80 000 км, но аз го сменям на 50 000 и спя спокойно. На 2 г ако нямам 80 лв да си сменя маслото на атомата по-добре без кола.
  • #23
    3 rate up comment 2 rate down comment
    до: Мац ( преди 7 месеца )
    Ае братчед, ти нещо да не си объркал мнението си и да си искал да напишеш за турбото. Тези глупости твоите важат за турбините, а не за автоматиците. Вземи влез малко в час и тогава пиши простотии. Маслото започва да грее, защото или са му се изгубили смазочните качества и триенето между зъбните колелета създава висока температура, или защото е менте или защото не е сменяно. При една изправна автоматика и добро трансмисионно масло по спецификация проблем с прегряване не би трябвало да има.
  • #22
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    Имам чувството, че тук пишат хора, които са имали проблеми с автомата на коли нов внос. Купете си нова, поддържайте я както трябва и едвали специално автомата ще ви създаде някакви грижи. пак повтарям, че Октавията ми на 320 000 км проблем с автомата не е имала НИКОГа. Сменям маслото на 50 000 км. Който си мисли, че не се сменя да се подготви за проблеми и после да не плюе по автоматиците. Иначе с Октавията всякакви проблеми съм имал и доста грижи ми е създавала, но автомат не се е обаждал.
  • #21
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    DSG (както и повечето дву съединителни кутии) са на практика 2 ръчни СК вързани успоредно. Там голямата драма е като умре комплекта съединители. Не че маслото не трябва да се смения и да се прави профилактика. Въобще автоматика както и дизела са за нови коли. При бо клука който се вкарва у нас по-добре да се избягват
  • #20
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 месеца )
    автоматика е суперяко нещо..докато работи. последните ми 5 коли са автомати и към ръчни няма да се върна проблема с надеждността засяга всички марки ,затова засега в последната кола имам роботизирана кутия и за година и половина няма грешка. иска си време да се свикне с придърпването при тръгване и дупката при смяната на предавките.. но ако ще е за сметката на скъпи ремонти и поддръки си струва.. също е и по икономична