IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Последните мохикани: 10 автомобила на носеща рама

От джипа на Бойко до най-футуристичното BMW, традиционната конструкция още не е изчезнала съвсем

Рама или самоносеща конструкция? Тази дилема строи пред автомобилните производители почти 100 години - още откакто Lancia прави първите опити с конструкция тип монокок в своята Lambda (1922), и после Citroen я въвежда в своя Traction Avant (1934). Постепенно двете основни философии в автомобилостроенето си намериха своите ниши - самоносеща конструкция за леките автомобили, рама за по-сериозните офроудъри и пикапите, предвидени да носят тежки товари.
   

Lancia Lambda 1922, самоносеща конструкция
Lancia Lambda (1922) - първият автомобил в историята със самоносеща конструкция, макар и по-различна от съвременните ни схващания


Но нашествието на кросоувърите промени този деликатен баланс. Все повече SUV модели започнаха да се отказват от рамата в полза на монокока, и днес тя остава само при някои последни мохикани.
Ако се чудите каква е разликата между двете, ето я накратко: при автомобилите на рама има отделно шаси, което носи окачването и цялата тежест, и върху което се монтират двигателят и купето. При самоносещата конструкция, както подсказва името, окачването и цялата тежест се носят от самото купе.


рама, самоносеща конструкция

Вариантът с рама може да носи повече тежести и да тегли повече, а и е по-добър за офроуд заради по-голямата си устойчивост на странично усукване. Тъкмо тези качества обаче влошават пътното поведение на нормални пътища, а и теглото е по-голямо. Освен това автомобилите със самоносеща конструкция имат повече зони, които да поглъщат енергията при удар, и съответно са по-безопасни. Затова моделите с рама намаляват от година на година. Подбрахме най-популярните от тях, които все още са в продажба - без обаче да броим пикапите, при които рамата ни най-малко не е застрашена.


10 от последните автомобили с носеща рама (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен 2 ( преди 3 месеца )
    Рамата и целите мостове имат смисъл само при работни автомобили, оффроуд автомобилите са без практическо значение, те са само за за спорт. Грейт уол, УАЗ не са споменати. Не можеш да очакваш, автомобил който е предназначен да е масов да има характеристики, които не са нужни на никой.
  • #12
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Джимни-то е много яко, но като една от последните истински коли няма намиране - при цена в магазина от 21 000 евро, втора употреба по автокъщите вече минава 30 000 евро. Цената скача непрекъснато, чакането е над година. Няма Ферари, Няма Ламбо - Джимни е най-търсената и най-рядката кола в момента.
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    v-1 ( преди 5 месеца )
    Яко е джимнито, като умалена Г класа ми прилича :)
  • #10
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Горкото Сузуки Джимни ще се окаже последния мохикан
  • #9
    4 rate up comment 0 rate down comment
    #8 ( преди 5 месеца )
    Още нищо не се знае
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    За съжаление, ако се вярва на слуховете, Лендкрузъра е на път да остане без рама и да мине на CVT автомат.
  • #7
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Също да добавя и това че джиповете нямат нужда от много конски сили. Най подходящият двигател за офроудър е дефорсираният двигател с голям обем и много въртятщ момент. Лично за мен класиката и най доброто за джип е 6 цилиндровият дизел на Тойота от серията HD обем 4.2 литра. Жалко че вече не се правят такива двигатели. Хубавото е че още се намират такива втора ръка и със с един основен ремонт му даваш още едни 500 хил. км.
  • #6
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Най общо казано в днешно време по рамата ще познаете кои коли стават истински офроуд приключения. Колкото и да се развиват технологиите, в края на краищата класиката си остава най доброто. Доказани технологии в продължение на 100 години. Стоманена рама, цели мостове, 3 блокажа преден заден и централен, бързи и бавни скорости, изключване на предния мост. Това трябва да има всеки истински джип който има претенции да е сериозен офроудър.Това основата към която си струва и да се надгражда тунинг.
  • #5
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Джимни ( преди 5 месеца )
    До TSLA: Еколозите вземат лиценза на нещо много продавано. Искаш да кажеш, че всички, купуващи джимнита, нямат 12-ти клас? Че се развиваме - развиваме се, но посоката ни е спусната отгоре. Опитват се да ни убедят, че искаме нови витари, а не джимнита, но това всъщност съвсем не е така. Като човек, видял соц пропагандата мога да кажа, че сега виждам съвсем същото нещо.
  • #4
    13 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Еколозите не са еколози. А са банда измамници, които прокарват най-голямата финансова измама в историята, и налагат на човечеството тъпи и временни решения само с цел голямата и бърза печалба. Вместо да се вземат реални мерки да опазим средата и да се научим да живеем по-пестеливо...