Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Опасно ли е бистрото масло в двигателя?

Проверката с мирис и пипане на смазката е напълно погрешна

Опасно ли е бистрото масло в двигателя?

Една от често срещаните заблуди, отнасящи се за експлоатацията на автомибилите, засяга свойствата на маслото в двигателя. В случая не става дума за неговото качество, а за цвета му. Много шофьори смятат, че потъмнялата смазка в мотора говори за проблем в него. Оказва се обаче, че е точно обратното.

Опасно ли е бистрото масло в двигателя?

На какво се основават подобни твърдения, не е много ясно. Една от основните цели на маслото е почистването на двигателя, така че е немислимо то да бъде чисто, след като е използвано. Същото се случва, когато с мокър парцал се чисти пода – няма как след употреба той да бъде отново блестящо бял. Маслото в двигателя се движи в затворен кръг, смазва частите и става по-тъмно, при това доста бързо.

„Ако след 3000-5000 км пробег вдигнете пръчката и видине, че маслото е прозрачно, замислете се дали то върши това, за което е предназначено. И още нещо – трябва да се отчита, че маслото в бензиновите и дизеловите двигатели потъмянява с различна скорост”, обяснява експерт от един от водещите световни производители на масла и нефтопродукти.

Не бива да се забравя също, че цветът на маслото зависи най-вече от цвета на нефта, от което то е направено, тоест може да варира от светло-жълто до тъмно-кафяво в зависимост от изходния материал. Затова е и добре да се знае какъв точно цвят е маслото, което сипвате в автомобила си.

Опасно ли е бистрото масло в двигателя?

Друг доста рисков подход за определянето на качествата на маслото все още се използва от някои механици. Те го разтриват пръсти, помирисват и дори опитват с езика си, след което издават категоричната си присъда от рода на: „Твърде рядко е и трябва да се смени веднага”. Подобен подход е напълно погрешен и няма как да бъде точен.

„По никакъв начин подобни действия не могат да определят дали дадено масло все още е подходящо за употреба. Коефициентът на вискозитет се определя само със специален уред, който е създаден именно с такава цел. Той се намира в специална лаборатория, която може да направи точен анализ за състоянието на отработеното масло. В този анализ влизат също състоянието на добавките, наличието на замърсяване и степента на износване. Всичко това нямам как да се оцени с пипане и помирисване”, обяснават експерти.

0 от 500
  • #3
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    В интерес на истината баща ми кара с масло от там и дори не го сменя на време и пак (леко шокиращо) няма проблеми. Но го имах предвид образно казано. Ясно че и те го купуват от голям производител и не си го правят сами.
  • #2
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Алексей ( преди 9 месеца )
    Моето скромно мнение е че маслата на Репсол без да са скъпи са много качествени, а и не съм попадал на ментета. В интерес на истината маслата на Кауфланд са Алпина и са доста по-добре от много от маслата продавани като маркови на нашия пазар
  • #1
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    Не разбирам смисъла на статията - ако не знаеш кога и какво масло е сложено, трябва да си *** за да не го смениш. Ако ти си го сменил и не си сложил масло от кауфланд за 30 лв тубата, а си купил нормално масло пак не трябва да ти е грижа това.