Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Опасно ли е бистрото масло в двигателя?

Проверката с мирис и пипане на смазката е напълно погрешна

Опасно ли е бистрото масло в двигателя?

Една от често срещаните заблуди, отнасящи се за експлоатацията на автомибилите, засяга свойствата на маслото в двигателя. В случая не става дума за неговото качество, а за цвета му. Много шофьори смятат, че потъмнялата смазка в мотора говори за проблем в него. Оказва се обаче, че е точно обратното.

Опасно ли е бистрото масло в двигателя?

На какво се основават подобни твърдения, не е много ясно. Една от основните цели на маслото е почистването на двигателя, така че е немислимо то да бъде чисто, след като е използвано. Същото се случва, когато с мокър парцал се чисти пода – няма как след употреба той да бъде отново блестящо бял. Маслото в двигателя се движи в затворен кръг, смазва частите и става по-тъмно, при това доста бързо.

„Ако след 3000-5000 км пробег вдигнете пръчката и видине, че маслото е прозрачно, замислете се дали то върши това, за което е предназначено. И още нещо – трябва да се отчита, че маслото в бензиновите и дизеловите двигатели потъмянява с различна скорост”, обяснява експерт от един от водещите световни производители на масла и нефтопродукти.

Не бива да се забравя също, че цветът на маслото зависи най-вече от цвета на нефта, от което то е направено, тоест може да варира от светло-жълто до тъмно-кафяво в зависимост от изходния материал. Затова е и добре да се знае какъв точно цвят е маслото, което сипвате в автомобила си.

Опасно ли е бистрото масло в двигателя?

Друг доста рисков подход за определянето на качествата на маслото все още се използва от някои механици. Те го разтриват пръсти, помирисват и дори опитват с езика си, след което издават категоричната си присъда от рода на: „Твърде рядко е и трябва да се смени веднага”. Подобен подход е напълно погрешен и няма как да бъде точен.

„По никакъв начин подобни действия не могат да определят дали дадено масло все още е подходящо за употреба. Коефициентът на вискозитет се определя само със специален уред, който е създаден именно с такава цел. Той се намира в специална лаборатория, която може да направи точен анализ за състоянието на отработеното масло. В този анализ влизат също състоянието на добавките, наличието на замърсяване и степента на износване. Всичко това нямам как да се оцени с пипане и помирисване”, обяснават експерти.

0 от 500
  • #8
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Колега ( преди 6 месеца )
    Авторът на статията, си няма представа от материала, който е написал! Маслото чистили двигателя...??!!! Смешна работа, каква е разликата между стар и нов двигател и защо масло потъмнява, се бил исказал водещ в индустрията... ако маслото било чисто, да се замислим, дали си вършело работата...Глупости на таркалета, по-новите двигатели работят с по-високо КПД, и не отделят с изгорелите газове вещества, които се отлагат в смажочната, система, съответно са по-често. Не заблуждавайте хората!!!
  • #7
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    От кауфланд синтетиката - 55 лв на 4 литра. На 15000 км смяна и вече 240 000 км няма проблеми.
  • #6
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    смяна на масло на 6 месеца 6 000 километра или 600 литра зареден бензин лятото с висок индекс 40-50 зимата 0-5 всичко друго е градски легенди
  • #5
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    По добре, особено в нашите условия да се сменв при т.н. „тежък” режим на експлоатация, обикновено наполовина на нормалния предписан от производителя. Марката не е от особено значение, стига да е оригинално и да е със спецификациите според конкретния автомобил.
  • #4
    6 rate up comment 2 rate down comment
    JDM_Mercedes ( преди 6 месеца )
    Карам си колите с Лики Моли и Мобил и съм много доволен. Става дума за Германия. В България съм чувал доста страшни истории, за маркови масла които се пресичат, получават се налепи, горат или след 2000км. са като вода. Относно мирис, цвят, визкозитет, ъъъ и вкус дето разни "майстори" ги разправят тези работи: много е важно какво е маслото (10W40, 5W30 и т.н.), колко е старо, какъв е двигателя, как е експлоатиран и още куп фактори. Та ако отидете при такъв "майстор" и го направи това - бягайте!
  • #3
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    В интерес на истината баща ми кара с масло от там и дори не го сменя на време и пак (леко шокиращо) няма проблеми. Но го имах предвид образно казано. Ясно че и те го купуват от голям производител и не си го правят сами.
  • #2
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Алексей ( преди 6 месеца )
    Моето скромно мнение е че маслата на Репсол без да са скъпи са много качествени, а и не съм попадал на ментета. В интерес на истината маслата на Кауфланд са Алпина и са доста по-добре от много от маслата продавани като маркови на нашия пазар
  • #1
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 месеца )
    Не разбирам смисъла на статията - ако не знаеш кога и какво масло е сложено, трябва да си *** за да не го смениш. Ако ти си го сменил и не си сложил масло от кауфланд за 30 лв тубата, а си купил нормално масло пак не трябва да ти е грижа това.