IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster

Телевизионният водещ провери на какво е способен кросоувърът и не го хареса

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster

Новото поколение на Dacia Duster се продава отлично на пазара, като до момента отзивите за него са предимно положителни. Е, има и хора, които определено не харесват румънския кросоувър и бившият водещ на телевизионното предаване Top Gear – Джереми Кларксън, е един от тях.

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster

Известният с хапливия си език британски журналист реши да си изясни, на какво е способен кросоувърът, като разкри впечатления в рубриката си във вестник The Sunday Times. Очаквано „скандално евтиният” автомобил (с това определение е известен Duster на Острова) не се хареса на Кларксън и той го направи на пух и прах.

На първо място, трябва да се отбележи, че в Англия Duster се продава само за 10 000 паунда, което е с около 1/3 по-евтино от всеки друг подобен модел на пазара, отбелязва Джеръми. Това, че автомобилът е истиски лек всъдеход със салон за 5 души и голям багажник, попада сред плюсовете, отбелязани от Кларксън. Той бърза да успокои читателите си, че колата не е правена от „преработени компакт-дискове във виетнамска фабрика, където се експлоатира детски труд, а от румънски работници, които използват машини, осигурени от Renault”.

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster

Журналистът тества версията с 4х4 с 1,6-литров атмоферен двигател със 113 к..с. и механична скоростна кутия с 6 предавки. За изпреварване Кларксън съветна да не се изполва 6-а скорост, тъй като тя е безполезна и не става за подобно неща, а 4-та предавка, която кара педала на газта да работи. Вярно, в този момент можеш да оглушееш от шума на двигателя.

Според Кларксън, в градски условия Duster има проблем с плавното движение, като това се дължи на скоростна кутия, която определена не се харесва на Кларксън. „Още при 6 км/ч се налага да превключавш на 3-а предавка, иначе шумът на двигателя може да ти продъни ушите. С 4-та всичко е наред, но 5-а е безполезна. Просто няма как да караш плавно и спокойно Duster”, твърди тв-водещият.

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster

Джереми е категоричен, че кросоувърът няма и индивидуалност, а ускорението от 0 до 100 км/ч (12,9 секунди) отнема цяла година, по човешките стандарти. Максималната скорсот е само 167 км/ч, като според Кларксън, подобни показателите подхождат за кола от 1956 г. По това време 10 000 паунда са напълно нормална цена за нов автомобил.

„Бутоните и превключвателите в салона работят ужасно, изработката също не е на ниво. Всичко това не може да ме накара да преглътна, че през нас е 5-местен всъдеход с 3-годишна гараннция и система за задвижване на четирите колела, който струва 10 000 паунда”, категоричен е Кларксън.

Все пак журналистът се поправя малко по-късно, след като установява, че за тази сума можеш да получи версия с предно предаване и стоманени джанти, докато Duster с по-високо обоудване, какъвто той кара в случая, струва поне 16 000 паунда. Това вече го кара да обяви категоричен, че тази „бавна, тежка за управление и странно-проектирана машина не си струва парите”.

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster

„На пазара е пълно с разни модели на Nissan, Seat, Suzuki и Kia, които се предлагат за тези пари и са далеч по-добри по всички показатели. По-добре да си купя Range Rover Evoque, BMW X3 или Audi Q5 на старо и те ще ме возят няколко години до работи и обратно”, обяснява Кларксън и поставя на чисто новия Dustter две звезди от общо пет възможни.

Снимки: TopGear, Dacia
 

Тагове: dacia duster
0 от 500
  • #16
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    За мен проблем при Дъстара са слабите двигатели и наличието на автомат само при версиите с предно предаване.
  • #15
    27 rate up comment 4 rate down comment
    JDM ли си, Мерц ли ( преди 1 година )
    и ти не знаеш, шизофренията е най-добрия ти приятел :) Хората с ограничен бюджет, които взимат Дъстър, дават 30-35к и взимат 4х4 и достатъчно, голяма и универсална кола, която е в гаранция и знаят, че ще дават само по 200-300 лв. на година за обслужване и каско. А ти с тая G-клас за тия пари тепърва ще наливаш и може да достигнеш много лесно 10к отгоре само за поддръжка.
  • #14
    26 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Всщност, някои от изброените от теб, са дори по-скъпи от Дъстъра. Ама я сметни поддръжката на тези коли. Да не излезе, че за 5 години ще ти струват, без да броим обезценката, колкото Дачийката. Да наистина това са много хубави возила но човек оглеждащ Дъстър дали може да си позволи да гледа Г класа или Ленд Крузър. Дачията е работярска кола евтина и практична. Тези твоите са с други цели
  • #13
    8 rate up comment 20 rate down comment
    JDM_Mercedes ( преди 1 година )
    За тези пари, предпочитам 10-15 годишен Ленд Крузер, Патрол, Паджеро или Г-клас на 200 000 км. Всички изброени, са в пъти повече "Жипки" от това на снимките. Автоматик, понижаващи предавки, блокажи, кожен салон, навигация, камера за задно виждане и др. екстри, някои от които дори не се предлагат в Дъстер. Да не говорим и колко други варианти има, от тези марки, на които моделите съм изброил, или от другите марки. Само като я видя тази сива евтина пластмаса вътре, тръпки ме побиват.
  • #12
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Това за шума е самата истина.
  • #11
    9 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Абе,точно тази мамалигарска кола не бих си взел,по-добре3-4 годишна истинска и пазена ,отколкото този кош.
  • #10
    6 rate up comment 25 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Наистина българите освен, че живеем физически в държава от третия свят, явно и ментално сме на някъв друг свят. "Никой не си вземал Евок, за да ходи до работа" - всеки който печели над милион на година може и Феррари да си ходи на работа. Целия свят да не са скъсани като българите.
  • #9
    42 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Тоя платен клоун е пълна скръб. Продажбите на Дачия и задоволството на купувачите го опровергават. Никой не си купува Рейнж Роувър Евок за да го вози до работа, щото ЕВока освен до сервиза другаде не може да стигне, ...
  • #8
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Казваш 35к струва. Но я ми намери друго 4х4 за тия пари. Следващия конглокент отива на 50к. Като разгледаш цените за 35к си взимаш прилична кола в С сегмент. Не можеш да очакваш че за тези пари ще получиш кой знае какъв СЪВ. Забелязвам и друго - по всички ревюта гледат бензинов двигател - дори тук където бензиновия е трагедията на модела. С дизела колата се представя в пъти по-добре. Но идеята ми е че никой не брои дизела за частен потребител, който тук боготворим
  • #7
    8 rate up comment 26 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Нали знаете, че този човек колкото коли е карал и сменял, вие толкова пъти не сте се къпали, селчовци. Така, че слушайте кво ви пее радиото. Човека казва БМВ, Ауди, не казва Инфинити, Лексус.