IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster

Телевизионният водещ провери на какво е способен кросоувърът и не го хареса

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster

Новото поколение на Dacia Duster се продава отлично на пазара, като до момента отзивите за него са предимно положителни. Е, има и хора, които определено не харесват румънския кросоувър и бившият водещ на телевизионното предаване Top Gear – Джереми Кларксън, е един от тях.

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster

Известният с хапливия си език британски журналист реши да си изясни, на какво е способен кросоувърът, като разкри впечатления в рубриката си във вестник The Sunday Times. Очаквано „скандално евтиният” автомобил (с това определение е известен Duster на Острова) не се хареса на Кларксън и той го направи на пух и прах.

На първо място, трябва да се отбележи, че в Англия Duster се продава само за 10 000 паунда, което е с около 1/3 по-евтино от всеки друг подобен модел на пазара, отбелязва Джеръми. Това, че автомобилът е истиски лек всъдеход със салон за 5 души и голям багажник, попада сред плюсовете, отбелязани от Кларксън. Той бърза да успокои читателите си, че колата не е правена от „преработени компакт-дискове във виетнамска фабрика, където се експлоатира детски труд, а от румънски работници, които използват машини, осигурени от Renault”.

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster

Журналистът тества версията с 4х4 с 1,6-литров атмоферен двигател със 113 к..с. и механична скоростна кутия с 6 предавки. За изпреварване Кларксън съветна да не се изполва 6-а скорост, тъй като тя е безполезна и не става за подобно неща, а 4-та предавка, която кара педала на газта да работи. Вярно, в този момент можеш да оглушееш от шума на двигателя.

Според Кларксън, в градски условия Duster има проблем с плавното движение, като това се дължи на скоростна кутия, която определена не се харесва на Кларксън. „Още при 6 км/ч се налага да превключавш на 3-а предавка, иначе шумът на двигателя може да ти продъни ушите. С 4-та всичко е наред, но 5-а е безполезна. Просто няма как да караш плавно и спокойно Duster”, твърди тв-водещият.

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster

Джереми е категоричен, че кросоувърът няма и индивидуалност, а ускорението от 0 до 100 км/ч (12,9 секунди) отнема цяла година, по човешките стандарти. Максималната скорсот е само 167 км/ч, като според Кларксън, подобни показателите подхождат за кола от 1956 г. По това време 10 000 паунда са напълно нормална цена за нов автомобил.

„Бутоните и превключвателите в салона работят ужасно, изработката също не е на ниво. Всичко това не може да ме накара да преглътна, че през нас е 5-местен всъдеход с 3-годишна гараннция и система за задвижване на четирите колела, който струва 10 000 паунда”, категоричен е Кларксън.

Все пак журналистът се поправя малко по-късно, след като установява, че за тази сума можеш да получи версия с предно предаване и стоманени джанти, докато Duster с по-високо обоудване, какъвто той кара в случая, струва поне 16 000 паунда. Това вече го кара да обяви категоричен, че тази „бавна, тежка за управление и странно-проектирана машина не си струва парите”.

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster

„На пазара е пълно с разни модели на Nissan, Seat, Suzuki и Kia, които се предлагат за тези пари и са далеч по-добри по всички показатели. По-добре да си купя Range Rover Evoque, BMW X3 или Audi Q5 на старо и те ще ме возят няколко години до работи и обратно”, обяснява Кларксън и поставя на чисто новия Dustter две звезди от общо пет възможни.

Снимки: TopGear, Dacia
 

Тагове: dacia duster
0 от 500
  • #46
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    витара файнъл едишън 24.600 лева с ддсдачия дъстер не би трябвало да и искат повече от 10~12000 лева
  • #45
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Къде я намери тази Витара за 24600. В ценовата листа започва от 35к. Като сложиш 4х4-то което дава Дъстъра за толкова и Сузи-то отиде на 42к. А топ Дачияата като екстри е между базовото и средното ниво.
  • #44
    13 rate up comment 2 rate down comment
    v-1 ( преди 5 години )
    От коментарите се вижда, че Българите сме доста комплексиран народ :))))
  • #43
    8 rate up comment 11 rate down comment
    категоризация ( преди 5 години )
    абе за всеки влак си има пътници ама нормален човек не си купува дачия да вози семейството си.. и не, не карам ПРЕМИУМ, но това недоразумение не е дори ШИРПОТРЕБА..такава е сузуки витара която с леко оборудване струва 24,600 - пак по малко от "скандално евтиния" дъстер а дачията спада в трета категория - СЛУЖЕБНИтам е в компанията на еврошевролетите, тикото и ловешкия грейт уол
  • #42
    23 rate up comment 2 rate down comment
    киро кирливият ( преди 5 години )
    тука в Англия са доста срещани...карат ги всякви хора като възраст ...не съм карал дачия ама явно щом се купува има защо...пък джеръми да си кара квото си иска,нали е милионер..
  • #41
    1 rate up comment 10 rate down comment
    До долния ( преди 5 години )
    бе друго си е да се увреждаш системно с некое ново рено, до степен егото ти да порасне до Аз - непременно с главна буква! )))
  • #40
    28 rate up comment 2 rate down comment
    Аз ( преди 5 години )
    Прави ми впечатление че който най-няма пари най високо мнение има за себе си. Все някой му е виновен я държавата я съседа я някой друг. Дачията не му е на нивото, премиума е за него
  • #39
    32 rate up comment 4 rate down comment
    Аз ( преди 5 години )
    Чета ви коментарите, тя работата тук (като навсякъде де) е "царвули няма гайда иска".Две трети от пишещите съм сигурен че са разни шушляци с по 800 лв заплатки дето карат изнасилени упърдяни 20 годишни кошници, обаче им е под нивото нова Дачия да карали. Какво ви е нивото бе играчи? Който наистина има пари разбира се че няма да кара дачия - тя не е направена за него. Само че тези хора БМВ то на четвъртата година го връщат и взимат новото, масово пишещите тук нова кола само на снимка сте виждали.
  • #38
    26 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    В България е изгодно да караш стара кола, в Европа - не. Данъци, застраховки еко такси и пр. Затова там се купува Дачия дъстър, а гледат да се отърват от БМВ Х5 от 2006 г. Тук няма проблем, стара кола под 100 к.с. -30 лв. данък. Нова - 500 лв.данък + изнудвачите от гаранционното обслужване, застрахователите, лизинговата компания и др. Тук купуваш една Хонда CRV или Нисан Кашкай за 10х. лв, автоматик с екстрите и пееш
  • #37
    21 rate up comment 6 rate down comment
    :))) ( преди 5 години )
    Хора, това е ефтина марка и при това откровена. Никой не се залъгва, че купува нещо повече. Нормалните хора винаги биха предпочели нов автомобил в гарнация, който да си свърши работата и после да бъде сменен, само ние тук правим планове за 20 години напред :))) И да, има Витара за горе-долу същия бюджет и уви е със същите дрънкащи ламарини и компромиси (таргет). Искаш ли лукс и престиж -- бръкни се двойно и тройно и готово. Или вземи техническо образование и ремонтирай хахаха