IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster

Телевизионният водещ провери на какво е способен кросоувърът и не го хареса

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster

Новото поколение на Dacia Duster се продава отлично на пазара, като до момента отзивите за него са предимно положителни. Е, има и хора, които определено не харесват румънския кросоувър и бившият водещ на телевизионното предаване Top Gear – Джереми Кларксън, е един от тях.

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster

Известният с хапливия си език британски журналист реши да си изясни, на какво е способен кросоувърът, като разкри впечатления в рубриката си във вестник The Sunday Times. Очаквано „скандално евтиният” автомобил (с това определение е известен Duster на Острова) не се хареса на Кларксън и той го направи на пух и прах.

На първо място, трябва да се отбележи, че в Англия Duster се продава само за 10 000 паунда, което е с около 1/3 по-евтино от всеки друг подобен модел на пазара, отбелязва Джеръми. Това, че автомобилът е истиски лек всъдеход със салон за 5 души и голям багажник, попада сред плюсовете, отбелязани от Кларксън. Той бърза да успокои читателите си, че колата не е правена от „преработени компакт-дискове във виетнамска фабрика, където се експлоатира детски труд, а от румънски работници, които използват машини, осигурени от Renault”.

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster

Журналистът тества версията с 4х4 с 1,6-литров атмоферен двигател със 113 к..с. и механична скоростна кутия с 6 предавки. За изпреварване Кларксън съветна да не се изполва 6-а скорост, тъй като тя е безполезна и не става за подобно неща, а 4-та предавка, която кара педала на газта да работи. Вярно, в този момент можеш да оглушееш от шума на двигателя.

Според Кларксън, в градски условия Duster има проблем с плавното движение, като това се дължи на скоростна кутия, която определена не се харесва на Кларксън. „Още при 6 км/ч се налага да превключавш на 3-а предавка, иначе шумът на двигателя може да ти продъни ушите. С 4-та всичко е наред, но 5-а е безполезна. Просто няма как да караш плавно и спокойно Duster”, твърди тв-водещият.

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster

Джереми е категоричен, че кросоувърът няма и индивидуалност, а ускорението от 0 до 100 км/ч (12,9 секунди) отнема цяла година, по човешките стандарти. Максималната скорсот е само 167 км/ч, като според Кларксън, подобни показателите подхождат за кола от 1956 г. По това време 10 000 паунда са напълно нормална цена за нов автомобил.

„Бутоните и превключвателите в салона работят ужасно, изработката също не е на ниво. Всичко това не може да ме накара да преглътна, че през нас е 5-местен всъдеход с 3-годишна гараннция и система за задвижване на четирите колела, който струва 10 000 паунда”, категоричен е Кларксън.

Все пак журналистът се поправя малко по-късно, след като установява, че за тази сума можеш да получи версия с предно предаване и стоманени джанти, докато Duster с по-високо обоудване, какъвто той кара в случая, струва поне 16 000 паунда. Това вече го кара да обяви категоричен, че тази „бавна, тежка за управление и странно-проектирана машина не си струва парите”.

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster

„На пазара е пълно с разни модели на Nissan, Seat, Suzuki и Kia, които се предлагат за тези пари и са далеч по-добри по всички показатели. По-добре да си купя Range Rover Evoque, BMW X3 или Audi Q5 на старо и те ще ме возят няколко години до работи и обратно”, обяснява Кларксън и поставя на чисто новия Dustter две звезди от общо пет възможни.

Снимки: TopGear, Dacia
 

Тагове: dacia duster
0 от 500
  • #6
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    160 са много зле. Не защото трябва да ги вдигаш, а защото на 140, колкото да разрешени в БГ, двигателят ще е на 5000 оборота, което е нетърпимо за повече от 10 мин. Този двигател не става за междуградско, няма въртящ момент за офроуд и не е ясно защо още е в гамата. Дизеловият е съвсем различна работа.
  • #5
    33 rate up comment 6 rate down comment
    Скрунджо ( преди 1 година )
    С повечето неща съм съгласен, но имам и някои забележки: - 160 км/ч не е чак толкова зле при каране на смотан остров с ограничение от 113 км/ч на магистрала - шум в купето при високи обороти имат и разни смотани японски колички - и 6-те предавки са си съвсем използваеми, ако не си капризна госпожичка Че копчетата и щракалките в купето са супер смотани е вярно. Че е по-добре да се вземе друга кола втора ръка - също, макар точно изброените от Кларксън да не са добър избор...
  • #4
    8 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Доста еликатно се е изказал за този леген.
  • #3
    25 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Никой не си купува бензинов Дъстер 4х4. Експерт като г-н Кларксън би трябвало да го знае. Въпросният 1.6 двигател и много надежден но и вече много стар (поне на 15 години), и само мога да си представя какъв разход ще му дава (на Меган е между 10 и 11 в София). Трябвало е да тества 1.5 дци с 4х4. Разликата е огромна при подобни коне. Много по-приятен е за каране при разход от 7.5 - 8 в София.
  • #2
    22 rate up comment 18 rate down comment
    прав е ( преди 1 година )
    Прав е разбира се. Тази пластмасова кофа в Бг струва 35000 лв. Ужасно висока цена за ширпотреба. Нискокачествена и ужасно евтина изработка. Никога не бих си я купил. Имаме няколко служебни такива и са *** кен/ефа. За 35000 си купувам тригодишна Истинска кола.
  • #1
    30 rate up comment 21 rate down comment
    Да ( преди 1 година )
    Джереми Кларксън е прав както винаги!Понякога втора ръка кола, е по-добра от новата.