IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster

Телевизионният водещ провери на какво е способен кросоувърът и не го хареса

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster

Новото поколение на Dacia Duster се продава отлично на пазара, като до момента отзивите за него са предимно положителни. Е, има и хора, които определено не харесват румънския кросоувър и бившият водещ на телевизионното предаване Top Gear – Джереми Кларксън, е един от тях.

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster

Известният с хапливия си език британски журналист реши да си изясни, на какво е способен кросоувърът, като разкри впечатления в рубриката си във вестник The Sunday Times. Очаквано „скандално евтиният” автомобил (с това определение е известен Duster на Острова) не се хареса на Кларксън и той го направи на пух и прах.

На първо място, трябва да се отбележи, че в Англия Duster се продава само за 10 000 паунда, което е с около 1/3 по-евтино от всеки друг подобен модел на пазара, отбелязва Джеръми. Това, че автомобилът е истиски лек всъдеход със салон за 5 души и голям багажник, попада сред плюсовете, отбелязани от Кларксън. Той бърза да успокои читателите си, че колата не е правена от „преработени компакт-дискове във виетнамска фабрика, където се експлоатира детски труд, а от румънски работници, които използват машини, осигурени от Renault”.

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster

Журналистът тества версията с 4х4 с 1,6-литров атмоферен двигател със 113 к..с. и механична скоростна кутия с 6 предавки. За изпреварване Кларксън съветна да не се изполва 6-а скорост, тъй като тя е безполезна и не става за подобно неща, а 4-та предавка, която кара педала на газта да работи. Вярно, в този момент можеш да оглушееш от шума на двигателя.

Според Кларксън, в градски условия Duster има проблем с плавното движение, като това се дължи на скоростна кутия, която определена не се харесва на Кларксън. „Още при 6 км/ч се налага да превключавш на 3-а предавка, иначе шумът на двигателя може да ти продъни ушите. С 4-та всичко е наред, но 5-а е безполезна. Просто няма как да караш плавно и спокойно Duster”, твърди тв-водещият.

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster

Джереми е категоричен, че кросоувърът няма и индивидуалност, а ускорението от 0 до 100 км/ч (12,9 секунди) отнема цяла година, по човешките стандарти. Максималната скорсот е само 167 км/ч, като според Кларксън, подобни показателите подхождат за кола от 1956 г. По това време 10 000 паунда са напълно нормална цена за нов автомобил.

„Бутоните и превключвателите в салона работят ужасно, изработката също не е на ниво. Всичко това не може да ме накара да преглътна, че през нас е 5-местен всъдеход с 3-годишна гараннция и система за задвижване на четирите колела, който струва 10 000 паунда”, категоричен е Кларксън.

Все пак журналистът се поправя малко по-късно, след като установява, че за тази сума можеш да получи версия с предно предаване и стоманени джанти, докато Duster с по-високо обоудване, какъвто той кара в случая, струва поне 16 000 паунда. Това вече го кара да обяви категоричен, че тази „бавна, тежка за управление и странно-проектирана машина не си струва парите”.

Джереми Кларксън направи на пух и прах новия Duster

„На пазара е пълно с разни модели на Nissan, Seat, Suzuki и Kia, които се предлагат за тези пари и са далеч по-добри по всички показатели. По-добре да си купя Range Rover Evoque, BMW X3 или Audi Q5 на старо и те ще ме возят няколко години до работи и обратно”, обяснява Кларксън и поставя на чисто новия Dustter две звезди от общо пет възможни.

Снимки: TopGear, Dacia
 

Тагове: dacia duster
0 от 500
  • #26
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Да на 250+хил км и 8-10 години. На което тепърва ще има да му наливаш пари. За 35к по-добре си вземи или нова лека кола а не СУВ. Или на около 5 години от дилъра да вземеш нещо по-така върнато от лизинг
  • #25
    32 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Мале, мале! Щом намесихте и думата "унижение" нещата в главите значи са страшни. Аз разбирам да караш някоя стара руска кола на 30 г. или някой Трабант да има някакъв срам. Как може да мислите, че някой който има 30к лв. се унижава или трябва да се срамува докато кара???
  • #24
    9 rate up comment 28 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    За тия пари можеш да си купиш перфектно BMW X5. Дачиите стават само служебни коли и за пенсионери.Но млад човек да кара такава кола....не. Това поне за мен е обида към личността.Живота е прекалено кратък за да се унижаваме и да караме такива легени.
  • #23
    5 rate up comment 16 rate down comment
    JDM_Mercedes ( преди 5 години )
    Всеки си има интереси.Ако за теб колата е купчина желязо и средство, да стигнеш от точка А, до точка Б, е за мен не е само това.На море не обичам да ходя (за разлика от повечето хора), предпочитам парите да си ги харча по колите и да им се радвам след това.
  • #22
    30 rate up comment 6 rate down comment
    Apollo11 ( преди 5 години )
    Навън автомобила е консуматив, бещо с което хората се придвижват от А до Б..Само май на Изток си броим конете и парите дадени за купчина желязо!Аз пък, ако имам тия 30000лв, щях да взема дачията - нова кола, в гаранция!!Отделно като гледам колко сервиНи акции имат истинските* марки автомобили,свят ми се завива!П.с.Искам да си харча парите за нещо смислено,не за скъпа кола(и като цена, и като поддръжка, и като такси)..
  • #21
    6 rate up comment 6 rate down comment
    JDM_Mercedes ( преди 5 години )
    България не я давайте за пример, относно гаража и кражбата на коли.В България и Москвич да караш, не е сигурно, дали няма да ти го свитнат на улицата.
  • #20
    22 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Истинска кола и беден е оксиморон. Това че една луксозна кола е евтина за покупка не я прави кола за бедни хора. Въобще автомобилизма е скъпо хоби. А колата е лукс и поражда задължения, а не както българина е свикнал да е право.
  • #19
    10 rate up comment 28 rate down comment
    кола за мизерници ( преди 5 години )
    Единствената причина хората да купуват Дачия е защото са бедни.Всичко друго е празни приказки.Ако сме с нормални доходи,колко ще си дадат парите за този глокник ?Бедни хора с беден избор.Аз лично предпочитам да карам стара,но истинска кола.Човек трябва да уважава сам себе си.Един път се живее.Не искам да карам неща,който ме отвращават.
  • #18
    4 rate up comment 14 rate down comment
    JDM_Mercedes ( преди 5 години )
    За това съм казал, че могат да бъдат погледнати и други модели от марките, които съм изброил. А като знаем колко са качествени Дачиите, не съм много сигурен, след 5 години кое ще е по-обезценено. Отделен е въпроса, за това колко често ще влезнат Тойотата и Мерцедеса в сервиза, в сравнение с Дачията.То всеки си гледа от камбанарията де. Аз чисто нова Дачиа не бих си купил, поне не е и на този етап.Като започнат да правят автомобили, тогава може и да размисля. :)
  • #17
    24 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Да говорим ли, че за G-клас и Ленд Круизер трябва да имаш гараж. Ако нямаш такъв и го държиш на улицата-бързо ще се простиш с отделни части от тях или направо с цялата кола :Д