Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо автомобилите харчат повече масло?

Някои от причина са повод за сериозни притеснения, други – не толкова

Защо автомобилите харчат повече масло?

Повишеният разход на масло не на шега може да разтревожи всеки собственик на автомобили. Причините за това може да бъдат много и не всички от тях са фатални. Тоест, в някои от случаите проблемът може лесно да бъде отстранен, докато в други се налага сериозен и съответно скъп ремонт.

Грешно масло

Защо автомобилите харчат повече масло?

Започваме с проблемите, които се решават лесно. Една от тях е използваве на неподходящо масло, при което се образува повишен нагар. Тогава компресията във всички цилиндри е еднаква, турбината е здрава, няма течове, но колата харчи повече масло дори при нормално и спокойно каране.

В някои случаи маслото, което е сложено в двигателя, може дори да отговаря на параметрите, посочени от производителя, но ако е от друга марка, да създаде подобен проблем. Преминаването към масло в увеличен температурен вискозитет обикновено решава проблема.

Гумички на клапаните

Защо автомобилите харчат повече масло?

Една от причините за „изяждане” на масло, която също може да бъде решена сравнително лесно е износване на гумичките на клапаните. От маслото и високата температура губят своята еластичност, втвърдяват се и започват да пропускат масло в горивната камера.

Когато двигателя работи в режим на празен ход (спускане по наклон на скорост с отнета газ), вакумът в смукателния колектор се повишава, тъй като дроселовата клапа е напълно затворена. Това създава възможност за засмукване на масло през уплътнителите на клапаните. Смяната им не е кой знае колко сложна или скъпа.

Течове през уплътнения и лагери


Защо автомобилите харчат повече масло?

С течение на времето уплътненията започват да се износват и съответно това води до течове на масло. Подобен проблем се среща при коляновия вал, където вибрациите по време на движение са по-големи и съответно се получава по-голяма износване на лагерите. Това може да доведе до скъсване на ремъка, затова и трябва да се вземат мерки.

Задното уплътнение на коляновия вал или на разпределителните валове също може да протече, което също води до проблеми. Впрочем, мястото на изтичане на масло в подобни случаи се открива лесно, защото там започва да се трупа мръсотия и прах. Освен това се забелязват и капки масло на асфалта под автомобила.

Система за вентилация на газовете от картера

Една от честите причини не само за разход на масло, но и за други неприятни проблеми, е замърсената система за вентилация на картерните газове. В случая има натрупване на пари от неизгорялото гориво, газове, частици вода и масло. Това влияе негативно на смазочните материали. Системата за вентилация на газовете не само удължава годността на маслото, но и намалява налягането в картера, както и вредните емисии.

Когато тя престане да изпълнява тези си функции, тъй като е замърсена, налягането в картера са увеличава. Това може да доведе до запушване на клапана, който регулира налягането на газовете и съответно да се получи повишен апетит за масло.

Разход на масло от турбината

Защо автомобилите харчат повече масло?

Турбокомпресорът е сред най-важните системи, тъй като позволява достигането на въртящия момент в широк диапазон и съответно прави автомобила по-приятен за управление. В същото време тази система има доста сложна конструкция и работи в екстремни температурни режими.

До проблем се стига, когато нивото на маслото спадне и турбокомпресорът започне да работи на „сухо”. Обикновено проблемът е в износените лагери на турбото. Тогава се забелязва значително количество масло във въздуховодите на турбопътищата. И единственото решение в тези случаи е ремонт или подмяна на турбокомпресора.

Масло в системата за охлаждане


Защо автомобилите харчат повече масло?

Посочените до момента причини за разход на масло не са фатални за автомобила, особено ако шофьорът внимава. Следващите сценарии обаче са по-сериозни и дори драматични. Например, попадане на масло в системата за охлаждане. Появата на петна на повърхността на антифриза в резервоарчето подсказват, че има проблем. Охлаждащата течност и маслото се намират в различни система и смесването им често е фатално, тъй като води до излизане на двигателя от строя.

Защо се стига дотук? Най-вероятно заради износени или надрани стени на блока на цилиндрите, а също така и заради повреда в системата за охлаждане – например отказ на помпата. Проблемът може да бъде и в масления радиатор.

Износени семгенти на буталата

Защо автомобилите харчат повече масло?

Износването на сегментите води до появата на дим от изпускателната система. В случая те не могат да отстраняват маслото от стените на цилиндрите и то влиза в горивната камера, където се запалва с горивно-въздушната смес. Друг симптом за подобен проблем е увеличеният разход на гориво и намаляване на мощността. А решението е само едно – ремонт.

Увреждане на цилиндрите


Защо автомобилите харчат повече масло?

За десерт идва най-големият кошмар за собствениците на автомобили – появата на драскотини и вдлъбнатини по цилиндрите. Това води до висок разход на масло и съответно до посещение на сервиза, където ремонтът на двигателя е не само труден, но и доста скъп.

До подобна повреда се стита заради отсъствието на масло по стените на цилиндрите, което води до търкане на метал в метал. Причините за това може да бъдат най-различни – намаляване на налягането, прекалено „спортно” шофиране, некачествено масло и др.

0 от 500
  • #22
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Cars2018 ( преди 10 месеца )
    Имам/имал съм Пасат/бензин, Опел/бензин,Форд/дизел и две БМВ-та бензин и дизел... Пасата започна да гори масло и след смяна на гумички на клапаните спря. Опела - екотек мотор, след едно здраво магистрално каране започна да гори доста масло... 1л/1000км и се наложи основен ремонт на мотора, след което спря. Форда и Бмв-тата не са ми горяли масло. От личен опит толкова! За мен това нещо няма нищо общо с марката автомобил, а от съответния двг, състояние и начин на експлоатация, и съответното масло!
  • #21
    3 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    сега хъката, мъката като напишеш в чичко гугъл маслояд излизат основно модели на Нисан, Тойота и Хонда, демек не си купувайте японски маслояди
  • #20
    3 rate up comment 1 rate down comment
    са ( преди 10 месеца )
    Моя Нисан Примера не пипа хич,ама като казвам хич,хич!След година и половина чак се сеща да пипне 200-300 грама!!
  • #19
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Alex ( преди 10 месеца )
    В крайна сметка при разхода на масло и доливането му маслото се освежава и по-дългия пробег не е проблем. Още повече, че съвременните масла станаха доста по-качествени. Най-сериозен проблем обаче е, че не всички задкормилни устройства имат рефлекс да следят нивото на маслото в двигателя и мазалото е налице.
  • #18
    13 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    От ФВ и Ауди още търсят причината за стряскащия разход на масло на техните двигатели.
  • #17
    10 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Мале, разход от 1 литър масло ако го приемате за нормално... това Вагаджийте нямате равни на простотия
  • #16
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    20 х., особено градско е много.
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    GTE ( преди 10 месеца )
    В интерес на истината от новите коли, с пробег на километража о км, които са ми попадали единствените, които не са харчили масло са тези на Хюндай. Новите двигатели с намалена степен на *** си лапат масло в рамките на до 2 литра до смяна при пробег до 20 000 км, масло 5W-30. Лапането е по-изразено като се кара извънградско с 4500 оборота. Ако се кара яваш яваш с 1500 - 2000 оборота разхода на масло е нищожен.
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    Много си зависи от самото масло, защото меже при еднакъв вискозитет да харчи различно, но най-вече от междъсервизните интервали. При тежък режим на екплоатация срока и км. се намаляват наполовина, а под такъв режим са поне половината автомобили /мн.високи скоросто на магистрала, мръсен път, планински пътища, офроуд, макс.товар, въобще големи натоварвания на дв., както и мн.малки отсечки в града/ За менте масла е ясно и на делата 04228
  • #13
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 10 месеца )
    В момента съм със 1.8 tfsi 160hp в Ауди.Бях наплашен,че харчи много масло,но от смяна до смяна,доливането е в рамките на 800-1000мл,което за мен е нормално.Навремето имах една селика vvti 143hp,ами харчеше двойно повече,и от инфото което събрах,се оказа че дори съм добре,защото колеги се оплакваха с далеч по-високи разходи. На 2.5 tds(здрав отвсякъде и потдържан) не харчеше и грам.Сега на жената яриса и той грам не харчи,но колата е на няма и 20 хиляди км.Така,че не слагайте под една шапка...