Горивната помпа е един от основните компоненти на автомобила - именно тя доставя гориво в системата, за да може колата да се движи. Средно тя не дава никакви проблеми преди 200 000 километра, но си има своите "капризи" и когато човек купува автомобил на старо трябва и това да вземе предвид. Специалистите посочват няколко признака (всъщност, някои от тях са съвети какво не трябва да се прави), които показват, че помпата сдава багажа.
Според експертите, никога не трябва да се движите на резерва, когато лампата за оставащото в резервоара гориво светне на приборното табло. Именно горивото служи за охлаждането на помпата, а работата на границата на натоварването води до прегряване и разрушаване.
Освен това помпата е чувствителна към качеството на горивото и ако има остатъци в нея, филтърът й бързо ще се запуши и това ще доведе до недостатъчно налягане в горивната система. Помпата обаче не "умира" веднага: устройството дава на водача няколко сигнала - намалява се динамиката на автомобила, двигателят започва да работи не на всичките си цилиндри и др.
За неизправността на помпата може да говори и неувереното запалване на двигателя сутрин. В този случай, ако свещите и акумулаторът са наред, проблемът често се крие именно в нея. Преди "смъртта" си пък тя започва да бръмчи. За да чуете тези "умиращи стенания", достатъчно е просто да намалите музиката в салона: звукът, идващ изпод задната седалка, е толкова ясен, че може веднага да свърнете към сервиза, вместо да се прибирате у дома.