IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новата Kia Ceed: запетайката променя всичко (тест)

"Европейският" хечбек на корейците е загубил не само апострофа в името, но и повечето си недостатъци

Ако някой се захване да прави класация на най-абсурдните автомобилни имена, Kia Cee-апостроф-d заслужава да е минимум в челната петица. Оставете настрана нелепия препинателен знак. Но и самото име - съкращение от "Community Europe - European Design" - не говори за кой знае какъв прилив на вдъхновение.
 
 

  
  
ИСТИНАТА Е ОБАЧЕ, че под глупавия етикет се крие една от най-смислените коли на последното десетилетие. Допреди Ceed Kia бе просто бюджетен компромис от Изтока. След него се превърна в мейнстрийм бранд, пълноценен конкурент на европейците и японците.
А сега, 12 години по-късно, идва време и за следващата крачка. Kia иска третото поколение на Ceed да е не просто изгодно предложение, а една от най-добрите коли за каране в своя клас. И даже е склонила да я разтовари от проклетия апостроф за целта.
 
 
Запетайката променя всичко: тестваме новата Kia Ceed
Снимки: КОЛЕЛА


НАПОСЛЕДЪК ВСЕ ПО-ЧЕСТО компаниите взимат един остарял модел, променят леко тенекиите, добавят по-голям дисплей - и ето ви го новия модел. Тук не е така. Cееd е с абсолютно същата дължина като предишния, но със съвсем други пропорции, и върху изцяло нова платформа.
  
  
Запетайката променя всичко: тестваме новата Kia Ceed
  
  
ДИЗАЙНЪТ НА СТАРОТО поколение лесно се харесваше. Новият изисква привикване, но според нас ще остарее по-добре и няма да омръзва. Предната решетка е директно намигване към спортната Kia Stinger. Четирите светодиода на дневните светлини са извадени от бронята и вградени във фаровете - доста по-добро решение.
Отзад CEED е по-изчистен и изглежда по-широк. И всъщност наистина е - с 2 сантиметра. Освен това е станал и по-нисък - цяло чудо в епохата на кросоувър заразата.
  
  
Запетайката променя всичко: тестваме новата Kia Ceed
 
  
ИНТЕРИОРЪТ СЪЩО СЕ Е ИЗКАЧИЛ едно-две стъпала по стълбицата. Не бихме го нарекли смел или вдъхновен - но за сметка на това е изчистен, удобен и практичен. Приятно меките материали ще засрамят повечето конкуренти. Мултимедията ползва 7- или 8-инчов сензорен екран, навигация от ТоmTom и като цяло е доста интуитивна.
  
  
Запетайката променя всичко: тестваме новата Kia Ceed
  
  
В ПО-ВИСОКИТЕ НИВА на оборудване това е най-технологичната Kia до момента, и първата с адаптивен круиз контрол. Способна е даже да следва сама пътя, ако се разсеете и за момент пуснете волана. Но това все пак е система за безопасност, а не автопилот. Допълнителните екстри включват също отопление и вентилация на седалките, аудиосистема от JBL и дори задни дневни светлини - нелоша идея.
Според Kia това е хечбекът с най-много място за краката, и с втория най-голям багажник след Peugeot 308 - общо 395 литра. Комби версията дава 625 литра, повече дори от Skoda Octavia.
  
  
Запетайката променя всичко: тестваме новата Kia Ceed
  
  
НО ИСТИНСКАТА РЕВОЛЮЦИЯ е настъпила в пътното поведение.
Старият Cееd беше по-скоро инертен.  Новият иска направо да се мери с VW Golf и Ford Focus. Предното окачване е втвърдено с 40 процента. Задното, все така независимо, е станало с 10 на сто по-меко. Изобщо тук инженерите са се опитали да постигнат сложна кръстоска - кола, която едновременно да е приятна за шофьора и да не вади пломбите на пътниците. За наше учудване до голяма степен са успели.
  
  
Запетайката променя всичко: тестваме новата Kia Ceed
  
  
ВОЛАНЪТ Е НЕСРАВНИМО по-бърз и директен отпреди. CEED е пъргав в завоите, а недозавиването идва късно. Дори на тази малка картинг писта в Алгарве колата не се изложи, макар да не е мислена точно за спорт.
Пробвахме внезапна смяна на лентата при висока скорост и с изключено ЕSP - никаква драма. Шасито е по германски добре настроено. Впрочем това е изцяло европейска кола - замислена във Франкфурт, проектирана в Рюселсхайм и произведена в Жилина, Словакия.
   
   
Запетайката променя всичко: тестваме новата Kia Ceed
  
  
ЗАСЕГА ИЗБОРЪТ Е от пет двигателя. Базовият модел идва с атмосферен 1.4 бензин със 100 коня, от който нямаме впечатления. Следва трицилиндровият турбобензин със 115 - пъргав и весел, макар и не съвсем рафиниран мотор. Има два 1.6-литрови дизела, със 115 или 136 коня.
И накрая идва най-новият, и най-добрият според нас двигател - 1.4 турбо със 140 конски сили и над 240 нютонметра въртящ момент. Той най-добре пасва на това доста динамично шаси, и даже при доста агресивно каране ни даде разход от 7 литра на сто. Това е много приличен показател, още повече, че тествахме версия със 7-степенния автоматик с двоен съединител.
Към края на годината ще се появи и първият Ceed с "мека" хибридна система - първоначално за дизеловия мотор.
  
   
Запетайката променя всичко: тестваме новата Kia Ceed
  
  
СЕЩАМЕ СЕ САМО ЗА ДВА МИНУСА. Единият е шумоизолацията, която е на средно равнище и подчертано отстъпва на тази в Golf. Втората се отнася до цената.
Точните числа ще са достъпни чак към август, но отсега можем да предвидим, че новият Ceed ще е забележимо по-скъп от стария - и вече доста близък до Golf. Представете си нещо от порядъка на 45 хиляди лева за добре оборудвана кола с по-мощния бензин.
Разбира се, това донякъде ще се компенсира от двата познати коза на Kia - 7-годишната гаранция и по-богатото оборудване. А също и от факта, че най-после ще сте в състояние правилно да произнесете името на колата си.
    
   
Запетайката променя всичко: тестваме новата Kia Ceed
 
 
Kia CEED
1353 куб. см работен обем (турбо)
140 к. с. максимална мощност
242 Нм макс. въртящ момент
205 км/ч максимална скорост
9.2 секунди 0-100 км/ч

  
  
Запетайката променя всичко: тестваме новата Kia Ceed

0 от 500
  • #29
    5 rate up comment 0 rate down comment
    ,, ( преди 6 години )
    Новото сузуки G-imny class
  • #28
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Мъли ( преди 6 години )
    То ясно че за 45 не можеш да вземеш приличен Сув, но за още няколко от горе можеш. И колкото и да е оборудвана тази Кия, тя си остава Ц клас корейка, с всички последици от това. След години може да е друго, разбира се. Макар, че лично не предпочитам Сув категорията, но при условие, че в момента всички усилия са там, скоро избора ще е ясен. Един път даунсаизинг в моторите, втори път ъпсаизинг в каросериите :), и плаща народа тенекиите.
  • #27
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тоя пък, Голф. Извън рекламите на AutoBild, това е народния талаш. Какви цени да държи!?
  • #26
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Върнете с назад, статията за най-издържливите двигатели, топ 10. На 2-ра позиция: на практика всичките двигатели на Хюндай. И на VAG нямаше нито един мотор. Хайде не ми говори за "народни" еднодневки!
  • #25
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Много ме забавляват такива експерти, дето имат мнение на базата на една обява в мобиле :D купи си тогава дизелов ай30 и със здраве. Или ти май си тоя, дето се опитва да го продаде :D
  • #24
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    За 45 бона СУВ, но китайски. Виж колко е ТуГана на нивото на обофудване на тази киа.
  • #23
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Колега, според мен впечатленията ти от цените са отпреди две-три години, или повече. В момента "приличен СУВ" е 55-65. По 40+ струват добре оборудваните версии на смешни кросоувъри на базата на Б-сегмент, като ФВ Т-рок или Киа Стоник. Цените мръднаха много нагоре, във всички сегменти.
  • #22
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ти си виц. Дизелово i30 за 9 бона. Същата година нафтово голфче 7500- 7700 лв. Залят е пазара с тях.
  • #21
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Мъли ( преди 6 години )
    45х. е цифра, с която в джоба мислиш за доста приличен Сув. Да не говорим, че за тея пари ще вземеш и 2/3 годишен риъл премиум. Нямам против Кията, но това са много пари. В тоя клас идва и новата Короса на 60% по-здрава платформа, много подобрено управление, адаптивно окачване и дузина електронни помощници. При подобни цени, корейката и не само няма шанс.
  • #20
    8 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    а тоя виц кой ти го разказа? на хюндай обезценката започва още в шоурума - компанията с най-големите отстъпки