IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ZF направи скоростна кутия за Duster

Новата хибридна трансмисия на немците е за достъпни коли с предно предаване

ZF направи скоростна кутия за Duster

Германската компания ZF представи новата си хибридна трансмисия eAMT. Тя е предназначена за достъпни като цена автомобили с предно предаване и се състои от стандартна роботизирана скоростна кутия с един съединител и електромотор на задната ос. Опитният механизъм е поставен на кросоувъра Renault Duster.

ZF направи скоростна кутия за Duster

Роботизираната кутия с едни съединител всъщност е механична, като вилката за превкючване на предавките и съединителя се задействат автоматично. Производителите вече все повече залагат на такива трансмисии, тъй като те са с проста конструкция и с ниска цена. Те обаче имат и недостатъци – задържане при смяна на предавките, което е предизвикано от прекъсванията на достъпа на мощност. Освен това тези кутии не са достатъчно надеждни.

Специалистите от ZF твърдят, че са решили именно тези проблеми. Работата на електромотора на задната ос е синхронизирана със съединителя. Те работят едновремено и по този начин е избегнато именно задържането и прекъсването при смяна на предавките.

ZF направи скоростна кутия за Duster

Освен това електричекото задвижване на задните колела помага и при други ситуации – при ускорение, когато трябва допълнителен импулс или при буксуване на предните колела върху хлъзгава повърхност.

Самият Duster, на който е поставен опитен образец на новата скоростна кутия, е хибрид, който може да се зарежда от електропреносната мрежа. Той разполага с всички режими, типични за този тип автомобили – движение на електричество с изключен мотор, движение по инерция, автоматично изключване на двигателя с вътрешно горене и рекуперация на енергията при стиране.

ZF направи скоростна кутия за Duster

Засега няма яснота кога хибридната трансмисия eAMT ще се появи при серийни автомобили. Очаква се тя първо да бъде поставяне на индийския пазар, където Renault предлага Duster, а също така и по-малкия си кросоувър Kwid.

Снимки: ZF

Тагове: zf duster
0 от 500
  • #3
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Оф ( преди 5 години )
    Не знам за скоростната кутия, но това да си купиш СУВ който има само предно предаване е егати майтапа! А и изобщо не мога да разбера каква е логиката да се произвеждат СУВ автомобили които реално не могат да се карат офроуд, не могат да теглят товари....Може би просто да накарт бедните да си помислят че и те карат "жип".
  • #2
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Колев ( преди 5 години )
    Проблема не е в самата предавателна кутия - тя е обикновена механична ПК. Те са доста надеждни и дълготрайни, на всичкото отгоре са с опростена конструкция.Проблема идва от управлението, което е мехатронно. Често пъти се случва хардуерен дефект (избива диод/транзистор, разлепват се писти), или нагоряват кабели и куплунзи/спойки.Обикновено след подмяната на мехатронния модул, кутията работи безотказно, без да се правят никакви други механични ремонти.
  • #1
    4 rate up comment 17 rate down comment
    Бай Оня ( преди 5 години )
    Всяка кутия след ПДК на Порше и новата ДСГ Дкю 500 на ВАГ е смешна 0!!!!!!