IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ZF направи скоростна кутия за Duster

Новата хибридна трансмисия на немците е за достъпни коли с предно предаване

ZF направи скоростна кутия за Duster

Германската компания ZF представи новата си хибридна трансмисия eAMT. Тя е предназначена за достъпни като цена автомобили с предно предаване и се състои от стандартна роботизирана скоростна кутия с един съединител и електромотор на задната ос. Опитният механизъм е поставен на кросоувъра Renault Duster.

ZF направи скоростна кутия за Duster

Роботизираната кутия с едни съединител всъщност е механична, като вилката за превкючване на предавките и съединителя се задействат автоматично. Производителите вече все повече залагат на такива трансмисии, тъй като те са с проста конструкция и с ниска цена. Те обаче имат и недостатъци – задържане при смяна на предавките, което е предизвикано от прекъсванията на достъпа на мощност. Освен това тези кутии не са достатъчно надеждни.

Специалистите от ZF твърдят, че са решили именно тези проблеми. Работата на електромотора на задната ос е синхронизирана със съединителя. Те работят едновремено и по този начин е избегнато именно задържането и прекъсването при смяна на предавките.

ZF направи скоростна кутия за Duster

Освен това електричекото задвижване на задните колела помага и при други ситуации – при ускорение, когато трябва допълнителен импулс или при буксуване на предните колела върху хлъзгава повърхност.

Самият Duster, на който е поставен опитен образец на новата скоростна кутия, е хибрид, който може да се зарежда от електропреносната мрежа. Той разполага с всички режими, типични за този тип автомобили – движение на електричество с изключен мотор, движение по инерция, автоматично изключване на двигателя с вътрешно горене и рекуперация на енергията при стиране.

ZF направи скоростна кутия за Duster

Засега няма яснота кога хибридната трансмисия eAMT ще се появи при серийни автомобили. Очаква се тя първо да бъде поставяне на индийския пазар, където Renault предлага Duster, а също така и по-малкия си кросоувър Kwid.

Снимки: ZF

Тагове: zf duster
0 от 500
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Рено без Getrag? ( преди 5 години )
    Дa считам ли, че EDCто дето се слага на сегашните дъстъри не става тъй като е произведено пак от Getrag, като DSGто? На новия Koleos се слага CVT, което имитира предавки. Май и французите смятат да сменят доставчика на кутии. Някой с реални впечатления?
  • #12
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Колев ( преди 5 години )
    К.о.н.к.у.р.е.н.ц.и.я. ... Станахме 21 век, за да се борим с м.а.л.о.у.м.н.и.т.е. творения на програмистите...
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Колев ( преди 5 години )
    Значи, ако исках да напиша "конглокенция", щях да го напиша. Защо автокоректа не поправя правописни грешки, а ми поправи думата "кoнглокeнция" ?
  • #10
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Колев ( преди 5 години )
    Всъщност в днешно време всички автопроизводители печелят повече от ремонт и техническо обслужване отколкото от продажба.И не само те - производители на повечето видове отговорна и масово разпространена техника също.Просто иначе няма да догонят конглокенцията, камо ли да направят и печалба.Никой няма изгода от това да произвежда "вечна" техника.При смартфони и компютри не е нужно - те са морално остаряли след 2г, защо им е живот от 20г да речем ?При други видове техника - не е изгодно.
  • #9
    0 rate up comment 1 rate down comment
    До Оф ( преди 5 години )
    Позна!
  • #8
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Те VW печелят повече от ремонтите и поддръжката на колите отколкото от продажбата им.Примерно са увеличили продажбите на автомобили с 3%, а печалбата им се е увеличила с 25%. Как става този номер? Освен яко да пестят от материали и от ремонти, които да си ги плащат собствениците по друг начин не виждам. От материали повече от това не виждам какво могат да спестят. Остават ремонтите и резервните части. Като чувам познати как реват не само от СК, а и от всичко друго ми става лошо просто от VW.
  • #7
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Те и VW разбраха че DSG-то е *** затова новия тоуарег е с ZF кутия. Ще продължат сигурно да набутват балъците в по бюджетните модели с тяхното DSG да ходят да сменят масла и да ремонтират и за 10 години ще оставят още 20 бона.
  • #6
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Пак немски простотии и начин да мамят.И като е толкова добра защо само на Дъстър за индийския пазар?Не е трудно да се сети човек защо!
  • #5
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Карам 13 годишна 5та серия купувана нова от дилър в БГ. От БМВ не правят обслужвания на скоростната кутия и отказват смяна на маслото на ZF. Мислих си че на 6-7 година че се наложи да сменям цялата кутия но след 13 години работи като нова, няма придърпвания или замисляне при превлючване, това си е направо чудо на техниката. Само като си помисля познати с DSG как ходят на 2 години да оставят по 2000лв за обслужване, си давам сметка че ZF ми е спестила хиляди от обслужвания.
  • #4
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Браво ZF правят най-добрите СК последните 15 години. Дано запазят надежността и качеството си както до сега.