IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Забрана за безпилотни тестове след убитата от Uber жена?

49-годишната Елейн Херцберг пресичала извън пешеходната пътека, твърди полицията

Забрана за безпилотни тестове след убитата от Uber жена?

Няколко правозащитни организации в САЩ започват кампания за забрана на пътните тестове на самоуправляващи се автомобили, след като снощи автопилот на Uber блъсна и уби 49-годишна жена в град Темпе, Аризона.

Забрана за безпилотни тестове след убитата от Uber жена?
Полицията идентифицира жертвата като 49-годишната Елейн Херцберг

Първата в историята жертва на безпилотен автомобил е Елейн Херцберг. Полицията в Темпе опроверга първоначалните информации, че жената е карала колело в момента на удара, и уточни, че тя просто е пресичала улицата, тикайки велосипеда си.

Притежаваното от Uber Volvo XC90 е било в автоматичен режим в момента на злополуката, не е известно защо водачът зад волана, някой си Рафаел Васкес, не е успял да се намеси и да претоврати удара. Колата се е движела с около 65 км/ч. Жената е пресичала извън маркираната пешеходна пътека.

Засега не е ясно кой ще бъде обвиняем за инцидента - Васкес или компанията Uber. Главният изпълнителен директор на фирмата Дара Хозровшахи заяви, че ще окаже "пълно съдействие" на разследващите. Междувременно изпитанията с безпилотни машини са прекратени до второ нареждане.

Забрана за безпилотни тестове след убитата от Uber жена?

"Ясно е, че този инцидент има потенциала сериозно да промени обществените нагласи към автономната технология, и затова властите, регулаторите и индустрията трябва да подходят изключително внимателно към него", коментира Акшай Ананд, анализатор в Kelley Blue Book, пред USA Today.

“Нужен е безусловен мораториум върху всякакви тестове на роботизирани коли по обществените пътища, докато всички детайли около тази трагедия не станат публично достояние", заяви Джон Симпсън, директор по технологичните проекти на могъщата организация за защита на потребителите Consumer Watchdog. Според него Аризона била "Дивият запад на роботизираното тестване", без на практика каквито и да било регулации в тази област. "Тъкмо затова Uber и Waymo тестват тук. Когато няма шериф в града, стават убийства".

Забрана за безпилотни тестове след убитата от Uber жена?
Шефът на Uber Дара Хозровшахи, който замени на поста скандалния Травис Каланик

Други анализатори се усъмниха доколко технологията на Uber е готова за пътни изпитания. Компанията, която губи пари с рекордни темпове, е под силен натиск от инвеститорите да се наложи като пионер в новите технологии. Но не е ясно доколко ги притежава. Немалка част от ноу-хауто на Uber в тази област дойде с привличането на главен инженер от конкурента Waymo - поделението за автономно шофиране на Google. Waymo даде Uber под съд за кражба на патентовани технологии и се стигна до извънсъдебно споразумение, което според някои наблюдатели забранява на Uber да полза част от придобитите технологии.

Други компании, работещи в тази област, като BMW и групата Renault-Nissan, твърдят, че сегашното състояние на технологиите не позволява пълна автономност. "За да се предвидят всички вероятности на пътя, е нужна огромна изчислителна мощ - която днес се побира в сървър с височина два метра", обясни пред Automedia.bg Клаус Фрьолих, директорът на BMW по развойната дейност. "Ще ни трябва не следващото, а по-следващото поколение чипове на Intel, за да го постигнем в преносими размери". От BMW очакват да са готови с прословутото пето ниво на автономност (без шофьор) през 2021 година. Renault смята да пусне такава технология година по-рано.
 

Тагове: bmw renault uber waymo
0 от 500
  • #9
    7 rate up comment 0 rate down comment
    До fermera ( преди 6 години )
    Всички SUV или джипове теоретично са по-опасни за пешеходци заради високия си преден капак който може и да не позволи на пешеходеца да мине над автомобила. Волво имат въздушна възглавница за преден капак но тя помага само ако ударения човек отиде към капака - ако отлети напред - non sense.
  • #8
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тук става въпрос за милиарди и е съвсем нормално да започнат загиналите да са само те виновни, а технологиите да са "безпогрешни". Съвсем скоро ще започнат да ни промиват мозъците точно с това и гарантирам ви маргиналните и с малък интелект индивиди ще се вържат и ще започнат да защитават машините и технологиите, а не човека. Гледам, че тук във форума си имаме един такъв индивид, който няма способността да мисли. Наистина за такива, като него е по-добре автономна кола.
  • #7
    6 rate up comment 2 rate down comment
    fermera ( преди 6 години )
    Новата информация за случая потвърждава написаното от мен в първата публикация.Волво са безопасни за пътниците,но са опасни за ниски пешеходци и деца.Претенциите за безопасност са големи,ама да не те блъскат.Сега ще трябва да спрат рекламата с детето на пешеходната пътека ако имат морал.Електромобилите със скосените предници са по подходящи и щадящи при удар като този.
  • #6
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Математиката ти куца ( преди 6 години )
    Я направи съотношението колко са автономните автомобили 100, 200!? А колко са останалите!? Един милиард!?
  • #5
    10 rate up comment 1 rate down comment
    защо ( преди 6 години )
    защо слагате звездички на ш-в-е-д-и-т-е
  • #4
    4 rate up comment 8 rate down comment
    вяра ( преди 6 години )
    Най-вероятно противниците на юбер са я убили и после са обвинили колата.Същото както с изобретателя на вечния кибрит шведите го убиват за да си продават обикновения кибрит.
  • #3
    8 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Интересно - един загинал от автономна кола, без дори да са уточнили кой прав, кой крив и веднага мураториум върху безпилотните коли. А когато всеки месец има 10-тина загинали при престрелка (без да броим гангстерските) Сакън! Няма да пипаме контрола върху оръжията.Да, конкретно при оръжията проблема не е в самото оръжие, а в американците
  • #2
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Значи ( преди 6 години )
    ...значи хвърляме по-голямата част от вината върху човека че не пресичал на зебра,..значи всепак машината е безгрешна,разбирай работи само на пешеходни пътеки..Отделна тема е кой къде пресича.Тоя варел да го махат и да престанат с тия утопии още повече че се прави опит да се подмени човека ,да няма работно място...И е парадоксално че се допуска изобщо теза това да се развива.Ама либералнио мозък друго не мисли..
  • #1
    10 rate up comment 4 rate down comment
    младен ( преди 6 години )
    "...е нужна огромна изчислителна мощ - която днес се побира в сървър с височина два метра"Не мога да разбера защо дори се и опитват сега.След 10 год може и да стане нещо но сега....