IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Забрана за безпилотни тестове след убитата от Uber жена?

49-годишната Елейн Херцберг пресичала извън пешеходната пътека, твърди полицията

Забрана за безпилотни тестове след убитата от Uber жена?

Няколко правозащитни организации в САЩ започват кампания за забрана на пътните тестове на самоуправляващи се автомобили, след като снощи автопилот на Uber блъсна и уби 49-годишна жена в град Темпе, Аризона.

Забрана за безпилотни тестове след убитата от Uber жена?
Полицията идентифицира жертвата като 49-годишната Елейн Херцберг

Първата в историята жертва на безпилотен автомобил е Елейн Херцберг. Полицията в Темпе опроверга първоначалните информации, че жената е карала колело в момента на удара, и уточни, че тя просто е пресичала улицата, тикайки велосипеда си.

Притежаваното от Uber Volvo XC90 е било в автоматичен режим в момента на злополуката, не е известно защо водачът зад волана, някой си Рафаел Васкес, не е успял да се намеси и да претоврати удара. Колата се е движела с около 65 км/ч. Жената е пресичала извън маркираната пешеходна пътека.

Засега не е ясно кой ще бъде обвиняем за инцидента - Васкес или компанията Uber. Главният изпълнителен директор на фирмата Дара Хозровшахи заяви, че ще окаже "пълно съдействие" на разследващите. Междувременно изпитанията с безпилотни машини са прекратени до второ нареждане.

Забрана за безпилотни тестове след убитата от Uber жена?

"Ясно е, че този инцидент има потенциала сериозно да промени обществените нагласи към автономната технология, и затова властите, регулаторите и индустрията трябва да подходят изключително внимателно към него", коментира Акшай Ананд, анализатор в Kelley Blue Book, пред USA Today.

“Нужен е безусловен мораториум върху всякакви тестове на роботизирани коли по обществените пътища, докато всички детайли около тази трагедия не станат публично достояние", заяви Джон Симпсън, директор по технологичните проекти на могъщата организация за защита на потребителите Consumer Watchdog. Според него Аризона била "Дивият запад на роботизираното тестване", без на практика каквито и да било регулации в тази област. "Тъкмо затова Uber и Waymo тестват тук. Когато няма шериф в града, стават убийства".

Забрана за безпилотни тестове след убитата от Uber жена?
Шефът на Uber Дара Хозровшахи, който замени на поста скандалния Травис Каланик

Други анализатори се усъмниха доколко технологията на Uber е готова за пътни изпитания. Компанията, която губи пари с рекордни темпове, е под силен натиск от инвеститорите да се наложи като пионер в новите технологии. Но не е ясно доколко ги притежава. Немалка част от ноу-хауто на Uber в тази област дойде с привличането на главен инженер от конкурента Waymo - поделението за автономно шофиране на Google. Waymo даде Uber под съд за кражба на патентовани технологии и се стигна до извънсъдебно споразумение, което според някои наблюдатели забранява на Uber да полза част от придобитите технологии.

Други компании, работещи в тази област, като BMW и групата Renault-Nissan, твърдят, че сегашното състояние на технологиите не позволява пълна автономност. "За да се предвидят всички вероятности на пътя, е нужна огромна изчислителна мощ - която днес се побира в сървър с височина два метра", обясни пред Automedia.bg Клаус Фрьолих, директорът на BMW по развойната дейност. "Ще ни трябва не следващото, а по-следващото поколение чипове на Intel, за да го постигнем в преносими размери". От BMW очакват да са готови с прословутото пето ниво на автономност (без шофьор) през 2021 година. Renault смята да пусне такава технология година по-рано.
 

Тагове: bmw renault uber waymo
0 от 500
  • #19
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    как ще сравниш самолет с автомобил колко велосипедисти пешеходци и други мпс и ппс има в небето за поледица дупки и форсмажорни обстоятелства въобще не споменавам
  • #18
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Трябва такива тестови автономни коли, да се обозначават по някакъв начин за да се знае от другите участници в движението че са такива. Например броните или ппредният капак да са в ярък сигнален цвят(зелено, оранжево) по подобие на полицейски коли, линейки. Също вечер да имат добавена светлина наякъде например в зелен звят за да индикира нощно време автомобила. Така поне всеки ще има едно на ум като пресича или се движи заедно стакива автомобили по пътя.
  • #17
    5 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX ( преди 1 година )
    Всеки нов модел минава през много етапи преди да получи разрешение да се движи по обществените пътища а тези технологии се разрешава да се ТЕСТВАТ в реална обстановка?! Нищо де след още няколко убити ще изчистят бъговете :/ Отдавна има безпилотни влакове но там страничните фактори са мн по малко. А дори най-мощния комп с най-модерния софтуер няма да може да предвиди всяка ситуация на пътя. Това може да стане ако всички коли са безпилотни и се движат по еднаква логика.
  • #16
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Прекалено се бърза с тази технология и лично аз също съм много против нея, заради отнемането на удоволствието от шофирането, но на въпроса "кой нормален ще повери живота здравето на себеподобните си на безпилотна машина" можем да си отговорим "Ами всички, които се возим на самолети." - знаете колко са автоматизирани те и как повечето катастрофи стават (предимно) заради човешки грешки на пилоти, РВД, наземен персонал и т.н. Така, че нищо не е само черно или само бяло.
  • #15
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    кой нормален ще повери живота здравето на себеподобните си на безпилотна машина а що се отнася за прословутите волва тази компания трябва да бъде обявена за персона нон грата от всички автомобилисти мошеници и убийци в истинския смисъл на думата
  • #14
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Кофти работа, дано да няма повече такива случай.
  • #13
    10 rate up comment 0 rate down comment
    thebrainless ( преди 1 година )
    Бях чел, че колоездчите са истинският кошмар на тези технологии
  • #12
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Всеки който има кола знае колко често различните сензори се повреждат, ако на всеки повреден сензор умира по някой пешеходец докъде ще го докараме, дори и алгоритмите и хардуерът да е налице. Ако е мокро и на камерата има капка или пър прах какво правим?
  • #11
    12 rate up comment 0 rate down comment
    GTE ( преди 1 година )
    Интересено, защо изпитанията не започват с нещо от най-малкия клас Фиат 500 или Тойота Айго например, а не веднага в нещо тип камион. Защо не е сработила системата е съществен въпрос. Дори някой да се хвърли в последния момент тази система би трябвало, на теория поне, да сработи по-добре от човешки рефлекс. Поне така мисля.
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До Младен ( преди 1 година )
    Сега трупат/пишат/тестват алгоритми за разпознаване на ситуацията. Когато имат и нужния хардуер ще могат бързо да пуснат краен продукт.