IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Още едно мнение по въпроса „Да загряваме ли колата през зимата?”

Автомобилният експерт Джейсън Фенске е категоричен - не трябва

Още едно мнение по въпроса „Да загряваме ли колата през зимата?”

Един от въпросите, вълнуващи собствениците на автомобили особено в зимно време, е трябва ли двигателят да се загрява преди стартиране. Своя отговор дава експертът Джейсън Фенске в своя YouTube-канал - Engineering Explained.



Американецът е категоричен, че моторът не трябва да се загрява дори, когато е студено. Основният му довод е, че повечето автомобили използват инжекторна система за подаване на горивото, която помага на двигателя за постигане на работна температура при движение с по-ниска скорост.

„Тази система може да се справи и при температури при нулата. Тя е напълно различна от старата – с карбуратори, които породиха вече остарялото мнение, че през зимата автомобилът трябва да остане няколко минути на място с постоянно включен двигател”, твърди Фенске.

Експертът е категоричен, че движението загрява двигателя далеч по-бързо, отколкото стоенето на място. Голямата опасност за мотора при работа на празни обороти в студено време e, че суровият бензин може да се смеси с маслото и това да доведе до износ на агрегата.

Видео: YouTube

0 от 500
  • #22
    11 rate up comment 0 rate down comment
    вин ( преди 1 година )
    Подгряването не е само за двигателя,има и масло в авт.скоростна кутия,има и гумени семеринги, шлангове,пластмаси и т.н.Едно е да тръгнеш бавно,без газ, по надолнище, друго да се включиш на маггистралата със 120 при температура -20 на втората минута след палене.
  • #21
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Дизел ( преди 1 година )
    Определено има голямо значение какъв е автомобила. Дизела примерно на място не загрява а изстива, така че ако говорим за дизел, мисля че статията е напълно вярна, защото на място двигателя би загрял значително по-бавно, което означава че ще работи по-дълго време на студено, и износването наистина е по-голямо ако чакаш на място. При бензина обаче е малко по-различно, и за него не съм сигурен дали е добре да се загрява на място или не.
  • #20
    3 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 година )
    А, турбото си се чака след магистрално каране. Въпреки че на моя дзвер срелката си седи най-отляво даже и като карам със 140 - отива към червеното само като я настъпя по-силно. Ама пак - за всеки случай преди да спра на бензиностанция намалявам за малко до 80-100 и на бензиностанцията на място още 1-2 минути... В града или при нормално извънградско няма смисъл, освен ако не се ръчка много... То повечето време при спокойно каране си извън турбо обороти...
  • #19
    21 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Ще подгрявам двигателя, ще чакам турбото да се охлади след дълъг път, глупости... Живейте си живота, колите са направени да ни служат, като се счупят, взимате друга и това!
  • #18
    9 rate up comment 9 rate down comment
    експертее ( преди 1 година )
    Да та таковам у експерта..инжекторите ок.А Автомобилите с турбини.Знаеш ли кога тааа боза наречена масло при -50 ше мине около лагерите на турбото.Таман никога...Е за това сме на тоя хал.Експерти/...бегай оттука.
  • #17
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Стоян ( преди 1 година )
    Разбира се, че трябва - температурните разлики и рязката промяна в оборотите и режимите на двигателя са най-големия проблем които може да предизвика мигновенно заклинване и счупване я на колянов я на разпл. вал. Че се износвала повече - голяма работа да няма да ми е за 20 години тази кола.
  • #16
    20 rate up comment 1 rate down comment
    FenIX ( преди 1 година )
    Колата е като жената - трябва си подгряване ;) Може и веднага да почнеш да ръгаш...скоростите, ама се губи от удоволствието ;)
  • #15
    9 rate up comment 2 rate down comment
    до /// ( преди 1 година )
    Абе байо, то сега при американчетата гони -40.Не е като и при тях да няма.Ниагара замръзна.
  • #14
    9 rate up comment 0 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 година )
    Ако се кара бавно и до 2000 оборота без газ, не е нужно да се загрява. Половин минута не се брои - то докато си сложиш колата и огледаш дали всички лампички са загаснали и то минало. Виж, при старите коли с карбуратори или някакви изпушили дизелаци може би трябва, не знам, също сигурно ако е наистина минус 20-30 градуса - това са си екстремуми все пак.
  • #13
    0 rate up comment 2 rate down comment
    JDM_Mercedes ( преди 1 година )
    Малко се засинях със запетаите...