IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Още едно мнение по въпроса „Да загряваме ли колата през зимата?”

Автомобилният експерт Джейсън Фенске е категоричен - не трябва

Още едно мнение по въпроса „Да загряваме ли колата през зимата?”

Един от въпросите, вълнуващи собствениците на автомобили особено в зимно време, е трябва ли двигателят да се загрява преди стартиране. Своя отговор дава експертът Джейсън Фенске в своя YouTube-канал - Engineering Explained.



Американецът е категоричен, че моторът не трябва да се загрява дори, когато е студено. Основният му довод е, че повечето автомобили използват инжекторна система за подаване на горивото, която помага на двигателя за постигане на работна температура при движение с по-ниска скорост.

„Тази система може да се справи и при температури при нулата. Тя е напълно различна от старата – с карбуратори, които породиха вече остарялото мнение, че през зимата автомобилът трябва да остане няколко минути на място с постоянно включен двигател”, твърди Фенске.

Експертът е категоричен, че движението загрява двигателя далеч по-бързо, отколкото стоенето на място. Голямата опасност за мотора при работа на празни обороти в студено време e, че суровият бензин може да се смеси с маслото и това да доведе до износ на агрегата.

Видео: YouTube

0 от 500
  • #32
    11 rate up comment 2 rate down comment
    CA ( преди 6 години )
    Добре де всички сте се загрижили за двигателя турбото, скоростите, някой помисли ли за задкормилното устройство. Навън -20 отиваш до колата не палиш още. Махаш снега ...стържеш криво ляво скрежа от предното стъкло влизаш, спускаш страничното стъкло вадиш главата навън - палиш първа и даваш газ ... след 10 км. когато предното стъкло започне да дава някакви признаци на прозрачност, прибирате главата вдигате страничното стъкло и продължавате
  • #31
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Dido ( преди 6 години )
    Смисъла на "загряването" не е да започне да ви духа топло и да ви размрази мозъци(ако изобщо е възможно!)А течностите в двигателя да достигнат необходимите нива за нормално функциониране на агрегата.Отделно двигателя е изработен от сплави с различна плътност и при ниски температури тези плътности са различни от оптималните.Никой не ви говори за 20 мин загряване и достигане на 90градуса преди да потеглите.Като ви е толкова скъпо времето-палете,газ до 5000 оборота и тръгвайте!Аз си подгрявам колата както си знам!
  • #30
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Загряването е легенда и е вредно за колата. Ако времето е много студено, двигателят може да поработи 2-3 мин, за да се размекне маслото.
  • #29
    7 rate up comment 0 rate down comment
    нововнос ( преди 6 години )
    до "до новия внос", не съм механик и не разглобявам мотори. Обаче знам, че моя турбодизел, за да отлепи стрелката трябва да седи 15 минути при нула градуса навън. При минус 10 не знам колко трябва да седи. Живея в подножието на баир с 1км магистрално изкачване и знам, че като го запаля и тръгна нагоре буквално за 1 км вече стрелката е преполовила към нормалната работна температура. Ако всеки ден трябва да чакам по 10 мин, това е час на седмица или 4 часа на месец, живота е трърде кратък :)
  • #28
    5 rate up comment 2 rate down comment
    до новия внос ( преди 6 години )
    колега, нищо лично.. хайде си вземи лаптопа,и си пусни ютюба,и без това ви е любим на младежите.Виж тестовете на масла към -20.. каква течливост имат..и понеже едва л иси разглобявал турбини си представи как,пак казвам боза минава студено през малък отвор.После седни да помислиш как циркулира в първите моменти.и после пак излез и шофирай ледник умрял от студ.
  • #27
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Уазката ( преди 6 години )
    Аз знам от старите шофьори - има ли в месеца "Р", колата не се гаси цял ден...запали ли сутринта повече не се гаси до вечерта...и те така. Сега новите имат некви *** старт-стоп системи...мани-мани
  • #26
    5 rate up comment 2 rate down comment
    нововнос ( преди 6 години )
    Колеги, не ви знам с какви масла карате колите си, та ги наричате "боза". Съвременните масла не са боза, даже се правят специфично да помагат при студен старт. А в държавите, в които става много студено, самите производители правят настройки на режимите на мотора, а дори и препоръчват различна спецификация на маслото. Много производители ще препоръчат различно малсо за кола, която се кара във Флорида и кола, която се кара в Аляска. Кво му има на едно качествено 5в30?
  • #25
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Караш бавно като тръгнеш без газ,само се пита в задачата-кой отзад ще те чака да му се влачиш като ***.За това най-добре на място като поработи двигателя,то маслото на -10 е станало като желе,та така.
  • #24
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Жоро ( преди 6 години )
    Моите коли са турбо-бензини на газ и почти винаги ги изчаквам да прехвърлят на газ преди да потегля! Прехвърлят при достигнати 25 градуса температура на изпарителя/антифриза! Ако бързам тръгвам веднага, но това е изключение! Така смятам да продължавам и занапред, и изобщо не ми пука кой какво писал по въпроса!!!
  • #23
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    За по-лесно не палете със суров бензин, а с питомен. После слагайте от суровия. Елементарно е.