Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Още едно мнение по въпроса „Да загряваме ли колата през зимата?”

Автомобилният експерт Джейсън Фенске е категоричен - не трябва

Още едно мнение по въпроса „Да загряваме ли колата през зимата?”

Един от въпросите, вълнуващи собствениците на автомобили особено в зимно време, е трябва ли двигателят да се загрява преди стартиране. Своя отговор дава експертът Джейсън Фенске в своя YouTube-канал - Engineering Explained.



Американецът е категоричен, че моторът не трябва да се загрява дори, когато е студено. Основният му довод е, че повечето автомобили използват инжекторна система за подаване на горивото, която помага на двигателя за постигане на работна температура при движение с по-ниска скорост.

„Тази система може да се справи и при температури при нулата. Тя е напълно различна от старата – с карбуратори, които породиха вече остарялото мнение, че през зимата автомобилът трябва да остане няколко минути на място с постоянно включен двигател”, твърди Фенске.

Експертът е категоричен, че движението загрява двигателя далеч по-бързо, отколкото стоенето на място. Голямата опасност за мотора при работа на празни обороти в студено време e, че суровият бензин може да се смеси с маслото и това да доведе до износ на агрегата.

Видео: YouTube

0 от 500
  • #42
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Aglar ( преди 1 година )
    Евала! Едно адекватно мнение!
  • #41
    6 rate up comment 2 rate down comment
    wfe ( преди 1 година )
    кво подгряване, кви пет лева.. материали, масла ***.. няма да векуваш с тая кола. Живота е много по-ценен от колата или която и да е нейна част. Чакащите по над 10 минути сутрин да се замислят! 1 до 2 мин да разбърка добре маслото и се потегля леко. Кано леко не означава да се ВЛАЧИШ - просто караш до 2000об. което на 6та предавка може и да е бързо ;)
  • #40
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    За да ви е мирна главата - зимата слагате колата на трупчета и се движите с градския транспорт. Ще спестите пари, двигателя няма да се износи и всичко е точно ;)
  • #39
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Владо ( преди 1 година )
    Този автомобилен експерт е гола вода!!! Ужасявам се на необразоваността на човек, дръзнал да я сподели в официална медия. Ако само си беше прочел книжката за упътването на колата, щеше висше да завърши спрямо това което е сега. Не само смесообразуването се нуждае от постигане на работна температура - доказано от факта, че при редица автомобилиима системи за отопляване на горивната смес - помпи с водни ризи, печки и т. н. но най-вече износването на автомобила е най-голямо при студен старт, решава
  • #38
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Валдес ( преди 1 година )
    Двигателя се загрява по бързо когато автомобила се движи защото се настъпа газта и се върти по бързо. Няма никакво друго значение за загряването му дали се движи или не.
  • #37
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Скрунджо ( преди 1 година )
    И да - това за 5000 евро глоба за подгряване в Австрия, което писахте в края на миналата година, е фалшива новина. Няма такава глоба там.
  • #36
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Скрунджо ( преди 1 година )
    Разходомерът е показателен - докато не падне под литър на час не тръгвам. При 0 градуса почва от 1.6/час и слиза до 0.8 за няма и минута. При -10 почва от 2/час и отнема около 2 минути да слезе под литър. След това карам кротко първите 1-2 км.
  • #35
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Аз ( преди 1 година )
    Двигателят се заграва по-бързо, когато автомобилът е движи. Става въпрос първите няколко минути да се кара по-кротко, с по-малко натоварване.
  • #34
    16 rate up comment 3 rate down comment
    motorcycle_fan ( преди 1 година )
    Има основи на материалознанието които няма как да се променят. Студените стартове на ДВГ оказват негативно влияние върху износването му. Два двигателя с пробег 100 000км, ще се различават един от друг в зависимост от начина на експлоатация. Колкото повече студени стартове и къси разстояние е изминавал, в толкова по лошо техническо състояние ще се намира. Всички доводи, че няма мужда от загряване са от екологична гледна точка и не са издържани технически.
  • #33
    7 rate up comment 0 rate down comment
    motorcycle_fan ( преди 1 година )
    Всеки един ДВГ е проектиран да работи при оптимална работна температура. За целта към ДВГ има охладителна система, която се грижи да поддържа тази температура в най благоприятни граници. Същото се отнася и за двигателното масло, което смазва триещите се части. Неслучайно и вискозитета на маслото е коренно различен при -20, +40 и +100 градуса. Така, че работната температура оказва влияние върху износването на ДВГ. Когато двигателя и маслото са студени, най добре е да не бъдат натоварвани.