IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

КАТ започва да спира старите коли

Шофьорите имат един месец, за да проверят нивата на замърсяване на автомобилите си

КАТ започва да спира старите коли

Столична община предостави на КАТ седем газ-анализатора за проверка на вредните емисии на автомобилите. Общата стойност на устройствата е 70 000 лв. като пет от тях ще бъдат използвани за проверка в пункта за регистрации на КАТ в София, а другите две са поставени в патрулни коли.

КАТ започва да спира старите коли

„Около 60% от замърсяването на въздуха идва от автомобилите, а останалите 40% са от битовото отопление – коментира кметът на столицата Йорданка Фандъкова. – КАТ ще даде един месец на шофьорите, за да проверят нивата на замърсяване на автомобилите им, без да бъдат санкционирани.”

Началникът на отдел "Пътна полиция" към СДВР комисар Тенчо Тенев допълни, че проверките ще стартират с по-стари автомобили. Когато бъдат отчетени стойности над допустимите, на водача ще се съставя акт, а колата ще се спира от движение. Превозните средства, които не отговарят на изискванията, няма да може и да получават регистрация в КАТ.

КАТ започва да спира старите коли

На свой ред министърът на околната среда Нено Димов заяви, че с газ-анализатори ще бъдат оборудвани всички пунктове на КАТ в страната. В момента министерството договаря пари по оперативна програма „Околна среда”, като те ще бъдат използвани именно с такава цел.

Снимки: Олег Попов, Dnes.bg
 

0 от 500
  • #3
    35 rate up comment 10 rate down comment
    Az ( преди 6 години )
    Най-накрая. Честито на всички селяни с махнати дпф и дътри бенизнови барутници!
  • #2
    13 rate up comment 0 rate down comment
    bibendum ( преди 6 години )
    Има правило. Каквото покаже газ анализатора. Има някакви минимални изисквания.
  • #1
    27 rate up comment 3 rate down comment
    GTE ( преди 6 години )
    Не казват нищо, как че се замерват голите с АГУ. Там колата може да е дарак на бензин, но на газ да е перфектна, стига да не е маслояд.Също така какво става с дизелите Евро 1 и 2. Изобщо ще има ли някакво правило или ще е безразборно и по лично усмотрение.