IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

КАТ започва да спира старите коли

Шофьорите имат един месец, за да проверят нивата на замърсяване на автомобилите си

КАТ започва да спира старите коли

Столична община предостави на КАТ седем газ-анализатора за проверка на вредните емисии на автомобилите. Общата стойност на устройствата е 70 000 лв. като пет от тях ще бъдат използвани за проверка в пункта за регистрации на КАТ в София, а другите две са поставени в патрулни коли.

КАТ започва да спира старите коли

„Около 60% от замърсяването на въздуха идва от автомобилите, а останалите 40% са от битовото отопление – коментира кметът на столицата Йорданка Фандъкова. – КАТ ще даде един месец на шофьорите, за да проверят нивата на замърсяване на автомобилите им, без да бъдат санкционирани.”

Началникът на отдел "Пътна полиция" към СДВР комисар Тенчо Тенев допълни, че проверките ще стартират с по-стари автомобили. Когато бъдат отчетени стойности над допустимите, на водача ще се съставя акт, а колата ще се спира от движение. Превозните средства, които не отговарят на изискванията, няма да може и да получават регистрация в КАТ.

КАТ започва да спира старите коли

На свой ред министърът на околната среда Нено Димов заяви, че с газ-анализатори ще бъдат оборудвани всички пунктове на КАТ в страната. В момента министерството договаря пари по оперативна програма „Околна среда”, като те ще бъдат използвани именно с такава цел.

Снимки: Олег Попов, Dnes.bg
 

0 от 500
  • #33
    19 rate up comment 1 rate down comment
    жена ( преди 6 години )
    Всяка кола трябва да отговаря на своите еко стандарти. Не можеш да искаш от собственика на жигулата или вартбурга да отговаря на някои еко норми 1,2 ....Просто тези коли технически не са предвидени за катализатор. Така е и в Европа. Всеки е виждал в Германия още трабанти и Вартбурзи и никой не ги спира от движение. Друг е въпросът какви данъци плащат....
  • #32
    6 rate up comment 1 rate down comment
    То хубаво ( преди 6 години )
    То хубаво, ама никъде не се казва под какви нива трябва да е колата за да не ти свалят номерата катаджиите. При това нови на информираност и находчивоста на катаджиите и електромобил могат да спрът от движение заради завишени показатели ако не отговориш правилно на въпроса - "И кво правим сега?"
  • #31
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Бръм ( преди 6 години )
    Абе не се радвайте, всяко чудо за три дни... първо защо ще мерят само в КАТ при регистрация, а при ГТП - какво?Второ за СО купува тия анализатори, как нямат пари или са похарчили парите от глоби или пък не са си събрали парите от глобите... що? щото българиня няма как да го накараш да си плати.... и трето... като се развали тоя уред, кой ще го оправя КАТ, СО или някой друг.... че да не се окаже едните викат не са наши, другите дарихме ви ги хаха
  • #30
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Много по-лесно е да цакат народа. За големите играчи си трябва воля - съдилища и прочие. Да не говорим, че може и да вземат нещо под масата. КТБ, БДЖ... отговори кога??
  • #29
    8 rate up comment 3 rate down comment
    34 ( преди 6 години )
    Отново Хвърлят Ла**а в очита на хората. Защо никой не обръща внимание на американските ТЕЦ-ове, които се явяват реалният най-голям замърсител за България. От една страна извършват финансов геноцид с цената на тока от друга здравен геноцид. Проблема в София може и да е този, който споменават, но кога ще се вземат мерки и за тези цирей покрай Пловдив, които на ден изгарят толкова въглища, колкото изгарят всички домакинства в страната за година...............Вярно... Американците може да цапат
  • #28
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Пешо ( преди 6 години )
    И да добавя към т. 4Ние тук се лаем покрай трошките си дето горим по 2-3 кила гориво на човек средно на ден.А я да проверим автобусите на някоя гара - всеки ден по 500 - 1000 км, 30 годишни... Колко ли бълват?За *** и строежите сте прави, но това не значи да не правим нещо за автомобилите.
  • #27
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Пешо ( преди 6 години )
    Не знам кой какво си мери колите, парите и т.н. Истината е далеч по-семпла:1. Всички дишаме гаден въздух и колите допринасят за това. И 10% да е, защо да не се вземат мерки?2. Трябва да има еко правила за колите и те да се спазват и проверяват. Регулярно и за всички. 3. Ако не стимулираш хората да купуват "по-чисти" коли, те няма да ги купуват. Тук не говоря само за високи налози, а и за облекчения.4. Искам да видя сериозни еко правила за общественият транспорт!
  • #26
    25 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ей голям ентусиазъм да спрат колите на обикновенните хорица. То министри, то кметици...Ами по-изгодно е отколкото да следят малцинствата какво горят в печките, нали са и избиратели. Надявайте се да се изчисти въздуха...
  • #25
    24 rate up comment 5 rate down comment
    kircho ( преди 6 години )
    Пак ви цакат яко а се радвате как щял да се изчисти въздуха.Плащайте данъци, плащайте повторно скъп гр.транспорт, гледайте как върхушката си пълни гушите на ваш гръб и се радвайте, че щели да спрат от движение стари коли. Всеки народ си заслужава участа
  • #24
    20 rate up comment 1 rate down comment
    байТози ( преди 6 години )
    Въпрос:1. Колко коли са нужни от Евро 2, 3, 4, 5 и 6, които работят средно по час-два на ден, за да се сложи знак на равенство между техните емиисии и тези на един обикновен кюнец, който бълва 24/7 ...ама айте ще го сложим 10 часа дневно с мощно 7-8 kw и още толкова през комина, без елементарни очистващи системи и с изцяло замърсяващи въздуха НЕгорива (гуми, рокли, ПОНЯКОГА и мокри дърва)?2. Когато сметнете, а може и изобщо без да смятате да изравните глобите.3. А облагането на колите с АГУ