IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

КАТ започва да спира старите коли

Шофьорите имат един месец, за да проверят нивата на замърсяване на автомобилите си

КАТ започва да спира старите коли

Столична община предостави на КАТ седем газ-анализатора за проверка на вредните емисии на автомобилите. Общата стойност на устройствата е 70 000 лв. като пет от тях ще бъдат използвани за проверка в пункта за регистрации на КАТ в София, а другите две са поставени в патрулни коли.

КАТ започва да спира старите коли

„Около 60% от замърсяването на въздуха идва от автомобилите, а останалите 40% са от битовото отопление – коментира кметът на столицата Йорданка Фандъкова. – КАТ ще даде един месец на шофьорите, за да проверят нивата на замърсяване на автомобилите им, без да бъдат санкционирани.”

Началникът на отдел "Пътна полиция" към СДВР комисар Тенчо Тенев допълни, че проверките ще стартират с по-стари автомобили. Когато бъдат отчетени стойности над допустимите, на водача ще се съставя акт, а колата ще се спира от движение. Превозните средства, които не отговарят на изискванията, няма да може и да получават регистрация в КАТ.

КАТ започва да спира старите коли

На свой ред министърът на околната среда Нено Димов заяви, че с газ-анализатори ще бъдат оборудвани всички пунктове на КАТ в страната. В момента министерството договаря пари по оперативна програма „Околна среда”, като те ще бъдат използвани именно с такава цел.

Снимки: Олег Попов, Dnes.bg
 

0 от 500
  • #13
    18 rate up comment 0 rate down comment
    FenIX ( преди 6 години )
    Добре де нали на ГТП замерват газовете, да затегнат контрола там. С 5-6 газ анализатора колко коли ще проверят. Още повече част от тях ще са в КАТ за колите за регистрация. Остават 2-3 за работа на терен което е смешно.
  • #12
    8 rate up comment 7 rate down comment
    thegangstagentle ( преди 6 години )
    Какво значи замервания на газове? Колата се знае дали е Евро 3, 5 или колкото там. Според това да се плащат данъци и в КАТ да се следи за преинсталиран катализатор и ако подмяната я няма в сервизната книжка, чао, спираш да мамиш и си плащаш като всички нагли ***.
  • #11
    12 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Крайно време беше. Добро начало. Дано продължи със запушване една по една на вратичките.
  • #10
    9 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Аз я ползвам тази добавка на дизелов автомобил с всичко по него. Мирише си на дизел - по- скоро на азотни оксиди, но сажди няма. Разбира се не е VW или подобни таралясници, които и от завода димят в черно "отзад". Няма вълшебни течности. Нито ад блу е вълшебна, нито добавките. Добавката е по-скоро за защита на двигателя от гадното ни гориво, а ад блу е поредната немска партенка, за да си продават дизеляците.Приятел мой има дизел от ВАГ. Това каквото и да му сипеш дими и пуши, а е няма и 8-9 год
  • #9
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Axel ( преди 6 години )
    Има една феноменална горивна добавка на Bar***l. Сипва се в около 20 л гориво и струва около 18 лева. На загрят двигател, димящ дизел с махнат катализатор, с нея мирише на маргаритки и минава газ анализатора без проблем.
  • #8
    30 rate up comment 5 rate down comment
    :) ( преди 6 години )
    Интересно ми е любимата кметица как ги е сметнала тия 60-40. По празниците почти нямаше коли в София, но пак замерванията на въздуха бяха червени. Та колите или драгите граждани, които се отопляват на пластмаса и гуми тровят повече?
  • #7
    20 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Въпроса е какво правим с VW? Дизелгейт?Какви стойности трябва да покрива автомобила? Къде са обявени? Да започнат със VW,Ауди, Шкода и т.н. всичките трябва да се спрат от движение.
  • #6
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Най-много да се отвори ниша за катализатор под наем - за 100-200 слагат ти един колкото да минеш регистрацията и после го махат. Колко хубаво ще се извърши монтаж/демонтаж е друг въпрос и като цялата генерация е на кръпки и заварки. Отделно ще влезе и ценоразпиз катаджия си затваря очите. Предвид че голяма част от Софиянци имат адрес и другаде просто колите няма да се регистрират в София.Каквото и да измислят нашенеца ще му намери цаката
  • #5
    15 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    дрън дрън !когато почнат да ги спират на ГТП тогава можесега е пълен *** !
  • #4
    33 rate up comment 8 rate down comment
    none ( преди 6 години )
    Това трябваше да стане много отдавна. Без индустрия, замърсяването на въздуха в България е едно от най-сериозните в Европа. И моля не започвайте пак с това че хората нямали пари, щото да нямаш пари аз разбирам да караш стара Корса, Фиеста или 206 а не Мерцедес, БМВ, Порше или Ауди без катализатор ... Продават се катализатори и за стари малолитражни коли на много прилични цени. Следващата стъпка са сериозните данъци за замърсяващите. Здравето на децата ни е по-важно а егото на *** ...