IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-добрите коли за последните 80 години

Тези 15 модела са оказали най-голямо влияние върху автомобилната индустрия

Най-добрите коли за последните 80 години

Изданието Business Insider избра най-добрите автомобили на всяко десетилетие, започвайки от 40-те години на миналия век. За да попадне в тази класация, машината трябва да отговаря на няколко основни изисквания – да е оказала влияния върху индустрията, да е историческа важна и да е много популярна по своето време.

1940 Willys-Overland (Jeep)


Най-добрите коли за последните 80 години

Едва ли някой ще си зададе въпрос за причините тази машина да попадне в списъка. Все пак именно Willys е прародителят на съвременните „джипове” – име, което вече се е превърнало в нарицателно.

1940 Ford F-Series


Най-добрите коли за последните 80 години

Още една легенда, която неизменно е най-продаваният модел в САЩ от 1980 г. Очаква се през 2017 г. пикапът да стане и най-успешният автомобил в света, като от него да бъдат продадени около 1 млн. бройки.

1950 Citroen DS


Най-добрите коли за последните 80 години

Citroen DS носи прякора „Богиня”, който обяснява всичко. Един невероятно прогресивен за своето време автомобил, който се счита и за най-добрата френска кола в историята. Хидропневманично окачване, дискови спирачки и завиващи фарове – през 50-те години на миналия век никой друг не може да се похвали с такива технологии.

1950 Chevrolet Corvette

Най-добрите коли за последните 80 години

Първият Corvette се появява през 1953 г., като производството на модела стартира с откритата версия. Икона на своето време и дизайн, заради който мястото на тази кола в списъка е задължително.

1960 Volkswagen Beetle

Най-добрите коли за последните 80 години

„Бръмбара” е първият народен автомобил, като той е създаден от Фердинанд Порше и придобива огромна популярност не само през десетилетието на своето излизане, но и в цялата история. От модела са продадени 21 млн. бройки.

1960 Ford Mustang

Най-добрите коли за последните 80 години

Още една легенда на американските спортни коли  Mustang. Първият масъл-кар дебютира през 1964 г. на изложението в Ню Йорк, където е показан кабриолет с 271 к.с. Автомобилът набира популярност, а след участието си във фирма „Булит” със Стив Макуин се превръща в легенда. Моделът от 70-те години се оказва провал, но следващите поколения го връщат на върха.

1970 Honda Civic


Най-добрите коли за последните 80 години

По врема на кризата за гориво на пазара в САЩ се появява нов герой – малък, но надежден японски хечбек със скромен мотор, който бързо успява да се пребори с огромните американски автомобили с многолитрови двигатели. Civic бързо завоюва популярност, а на пазара вече е 10-ото му поколение.

1970 Lamborghini Countach


Най-добрите коли за последните 80 години

В Европа по същото време дебютира Lamborghini Countach, чийто дизайн е дело на Марчело Гандини. Машината получава V12 двигател и отварящи се нагоре врати. Не просто автомобил, а културен феномен и мечта на всяко малко момче по света.

1980 Dodge Caravan


Най-добрите коли за последните 80 години

Caravan, както и близнакът му Plymouth Voyager, са първите пътнически миниванове, разработени специално за големи семейства. Той се появява през 1983 г., като се продава и до ден-днешен, въпреки че купувачите на миниванове все по-често се насочват към кросоувъри.

1980  Lexus LS400

Най-добрите коли за последните 80 години

Седанът LS се появява в края на 80-те години, като е сред първите модели в света с регулируема в две посоки кормилна колонка с вградена в нея въздушна възглавница. Има автоматично затъмняване на огледалото в салона, електрическо регулиране на седалките, предпазни колани с памет, а също така и вграден телефон и аудиосистема Nakamichi.

1990  Ford Explorer

Най-добрите коли за последните 80 години

Ford Explorer оказва най-голямо влияние на развитието на сегмента на всъдеходите, като слага край на популярността на комбитата като най-удобни и практични автомобили за семейството. Големият багажник се съчетава с отлична проходимост, но без имиджа на „работна машина”, присъщ за пикапите.

1990 McLaren F1

Най-добрите коли за последните 80 години

Легендарната суперкола дърго време беше най-бързият сериен автомобил на планетата. Това е една от първите машини, за която е използван карбон. Оборудвана е с V12 мотор, позволяващ ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,2 секунди и максимална скорост от 372 км/ч.

2000 Toyota Prius

Най-добрите коли за последните 80 години

Този автомобил се появява в периода, когато най-популярни на пазара са всъдеходите. Той е „зелен” по времето, когато това не е популярно и разчита на загадълната по това време хибридна технология. Благодарение на нея е не само екологичен, но и пести гориво. До момента са продадени над 6 млн. бройки от модела.

2000 Porsche Cayenne


Най-добрите коли за последните 80 години

Нещо, което през годините изглеждаше невъзможно – всъдеход от Porsche. Именно този модел обаче извади германската компания от кризата. В момента Cayenne е вторият по популярност модел на Porsche (първият е другият кросоувър на марката – Macan).

2000 Tesla Model S

Най-добрите коли за последните 80 години

Първият масов електромобил, чието име вече е познато на всеки. Tesla доказа, че кола на батерии може да бъде стилна и бърза, както и че с нея вече може да се изминават сериозни разстояния, без да се налага презареждане.

Снимки: Производителите

Тагове: business insider
0 от 500
  • #22
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Аз разбирам от коли,за това пиша,че мерцедес е евтина тенекия,която се продава за пари все едно ти продават качествен и технологичен Лексус.
  • #21
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Да,Lexus LFA е половин милион долара по ценова листа, искам ти да ми кажеш кой мерцедес с марката мерцедес единствено в сегашната им ценова листа или някога в историята им се е продавал за половин милион долара и някой си го е купил с различни от фалшиви пари. Грозните ширпотреби са от Германия и доста гният пред блоковете,като гледам разни точно мерцедеси C класи,Е класи,M класи,B класи,А класи с ръждясали калници,врати,задни капаци,предни капаци.Да,става,ако не се продаваха за премиум.
  • #20
    2 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 6 години )
    @ DidoДидо, четеш ли на езика на Шекспир?Jeremy Clarkson, водещ на Top Gear за Tesla:What we have here then is an astonishing technical achievement: the first electric car that you might actually want to buy.Tesla е олицетворението на Game Changer сиреч смяна на парадигмата. Тя е единствената кола от второ поколение в тая класация. Марката, заради която GM и целия автомобилен свят си размърдаха задниците и заради която забраната на ДВГ в Европа идва min. 20-30 години преди заплануваното.
  • #19
    2 rate up comment 0 rate down comment
    МЕТАХА ( преди 6 години )
    Не може да не се посочи и символа на американския лукс от 50те. А именно 1959 Cadillac Eldorado чийто уникален дизайн на задницата(Tail Fin) става модна линия за много европейски марки включително Mercedes ,та дори и съветски !
  • #18
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    ти явно си от онези мечтани клиенти които влизат в автосалона и си купуват най скъпата кола без да се интересуват от това какво има под капака тъй като пространството между ушите ти е празно като лейка а както ни е известно *** *** дрънчат най силно
  • #17
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    LFA за половин милион хаха,болен мозък.ако ще цитираме някакви автомобили,които ги гледаме само на корици,то има толкова много бенцове за по милион и нагоре,че смешният кускус тойота лфа със 500бройки е само в болната ти дошовашка глава.sls gullwing,slr mclaren sterling moss и още много такива.бедната тойотка няма да доживее да стигне величието на тези автомобили,а ти няма на стигнеш икономическото развитие да си купиш нормална кола а не пласмасова грозна ширпотреба от япония да гние пред блока
  • #16
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Business Insider ( преди 6 години )
    Х'американски измишльотини!Наличието на Лексус на мястото на Мерцедес S-класа от тези години,както и наличието на сенокосачката вместо създатела на "голфовия"-клас Голф Мк1 или поне Тойота корола,показва пълната несъстоятелност на поредната американска класация!
  • #15
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    А който сравнява евтината тенекия мерцедес с Ферари или Lexus LFA за половин милион долара по-добре да пише във форума бгмама.
  • #14
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Трендсетърите в 21 век са японците,германците и французи крадат технологии от японците за сложните хибридни системи и водородни автомобили или се съюзяват с тях,за да дърпат технологии. И по традиция дори сложен автомобил като Тойота Приус е по-здрав и лек за управление от просто Фолксваген Лупо или Голф.
  • #13
    16 rate up comment 0 rate down comment
    JDM_Mercedes ( преди 6 години )
    Mercedes S-Klasse, Mercedes W124, BMW E28 M5, BMW E21, BMW E30, VW Golf, Chevrolet El Camino, Pontiac GTO, Nissan Skyline GT-R R32, HONDA NSX, Mitsubishi Lancer Evolution, SUBARU Impreza WRX STi, Lancia Delta Integrale, Audi Quattro и др.Много са моделите които са пропуснати. Но тези които съм споменал, или са създали свой клас, или са направили така, че са доставили това, което другите не са успели, на обикновеният човек.И такива които доказват, че качеството може да е много над стандарта.