IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Най-добрите коли за последните 80 години

Тези 15 модела са оказали най-голямо влияние върху автомобилната индустрия

Най-добрите коли за последните 80 години

Изданието Business Insider избра най-добрите автомобили на всяко десетилетие, започвайки от 40-те години на миналия век. За да попадне в тази класация, машината трябва да отговаря на няколко основни изисквания – да е оказала влияния върху индустрията, да е историческа важна и да е много популярна по своето време.

1940 Willys-Overland (Jeep)


Най-добрите коли за последните 80 години

Едва ли някой ще си зададе въпрос за причините тази машина да попадне в списъка. Все пак именно Willys е прародителят на съвременните „джипове” – име, което вече се е превърнало в нарицателно.

1940 Ford F-Series


Най-добрите коли за последните 80 години

Още една легенда, която неизменно е най-продаваният модел в САЩ от 1980 г. Очаква се през 2017 г. пикапът да стане и най-успешният автомобил в света, като от него да бъдат продадени около 1 млн. бройки.

1950 Citroen DS


Най-добрите коли за последните 80 години

Citroen DS носи прякора „Богиня”, който обяснява всичко. Един невероятно прогресивен за своето време автомобил, който се счита и за най-добрата френска кола в историята. Хидропневманично окачване, дискови спирачки и завиващи фарове – през 50-те години на миналия век никой друг не може да се похвали с такива технологии.

1950 Chevrolet Corvette

Най-добрите коли за последните 80 години

Първият Corvette се появява през 1953 г., като производството на модела стартира с откритата версия. Икона на своето време и дизайн, заради който мястото на тази кола в списъка е задължително.

1960 Volkswagen Beetle

Най-добрите коли за последните 80 години

„Бръмбара” е първият народен автомобил, като той е създаден от Фердинанд Порше и придобива огромна популярност не само през десетилетието на своето излизане, но и в цялата история. От модела са продадени 21 млн. бройки.

1960 Ford Mustang

Най-добрите коли за последните 80 години

Още една легенда на американските спортни коли  Mustang. Първият масъл-кар дебютира през 1964 г. на изложението в Ню Йорк, където е показан кабриолет с 271 к.с. Автомобилът набира популярност, а след участието си във фирма „Булит” със Стив Макуин се превръща в легенда. Моделът от 70-те години се оказва провал, но следващите поколения го връщат на върха.

1970 Honda Civic


Най-добрите коли за последните 80 години

По врема на кризата за гориво на пазара в САЩ се появява нов герой – малък, но надежден японски хечбек със скромен мотор, който бързо успява да се пребори с огромните американски автомобили с многолитрови двигатели. Civic бързо завоюва популярност, а на пазара вече е 10-ото му поколение.

1970 Lamborghini Countach


Най-добрите коли за последните 80 години

В Европа по същото време дебютира Lamborghini Countach, чийто дизайн е дело на Марчело Гандини. Машината получава V12 двигател и отварящи се нагоре врати. Не просто автомобил, а културен феномен и мечта на всяко малко момче по света.

1980 Dodge Caravan


Най-добрите коли за последните 80 години

Caravan, както и близнакът му Plymouth Voyager, са първите пътнически миниванове, разработени специално за големи семейства. Той се появява през 1983 г., като се продава и до ден-днешен, въпреки че купувачите на миниванове все по-често се насочват към кросоувъри.

1980  Lexus LS400

Най-добрите коли за последните 80 години

Седанът LS се появява в края на 80-те години, като е сред първите модели в света с регулируема в две посоки кормилна колонка с вградена в нея въздушна възглавница. Има автоматично затъмняване на огледалото в салона, електрическо регулиране на седалките, предпазни колани с памет, а също така и вграден телефон и аудиосистема Nakamichi.

1990  Ford Explorer

Най-добрите коли за последните 80 години

Ford Explorer оказва най-голямо влияние на развитието на сегмента на всъдеходите, като слага край на популярността на комбитата като най-удобни и практични автомобили за семейството. Големият багажник се съчетава с отлична проходимост, но без имиджа на „работна машина”, присъщ за пикапите.

1990 McLaren F1

Най-добрите коли за последните 80 години

Легендарната суперкола дърго време беше най-бързият сериен автомобил на планетата. Това е една от първите машини, за която е използван карбон. Оборудвана е с V12 мотор, позволяващ ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,2 секунди и максимална скорост от 372 км/ч.

2000 Toyota Prius

Най-добрите коли за последните 80 години

Този автомобил се появява в периода, когато най-популярни на пазара са всъдеходите. Той е „зелен” по времето, когато това не е популярно и разчита на загадълната по това време хибридна технология. Благодарение на нея е не само екологичен, но и пести гориво. До момента са продадени над 6 млн. бройки от модела.

2000 Porsche Cayenne


Най-добрите коли за последните 80 години

Нещо, което през годините изглеждаше невъзможно – всъдеход от Porsche. Именно този модел обаче извади германската компания от кризата. В момента Cayenne е вторият по популярност модел на Porsche (първият е другият кросоувър на марката – Macan).

2000 Tesla Model S

Най-добрите коли за последните 80 години

Първият масов електромобил, чието име вече е познато на всеки. Tesla доказа, че кола на батерии може да бъде стилна и бърза, както и че с нея вече може да се изминават сериозни разстояния, без да се налага презареждане.

Снимки: Производителите

Тагове: business insider
0 от 500
  • #32
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тази статия освен да рекламира големи американски кошници, друго не прави. Тук-таме са вкарали някои европейски или японски за цвят.
  • #31
    6 rate up comment 0 rate down comment
    JDM_Mercedes ( преди 6 години )
    Само да кажа, че когато Мерцедес са правили модели като 300SL и 600 (W100) в Тойота все още не са си и помисляли за автомобил развиващ над 160 км/ч и името Лексус дори не им е минавало през главите. :) Да, Тойота 2000 излиза през 65-та, но това е след споменатите модели на Мерцедес. И да говорите, че краля на лимузините ( S-Klasse) е копие на Лексус е глупаво. Все пак, не забравяйте кой създаде този клас. Да, Тойота са здрави коли и имат легендарни модели. Но с Мерцедес да ги сравнявате...
  • #30
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Майбах понеже е много купуван затова фалира,а Бугати е френска марка и за да продава на такива цени ползва аристократичния имидж на Бугати,а не на масовите мерцедеси.
  • #29
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Тойота и бенц в едно изречение е обидно и за мен. Тойотата най-здравата кола в света,най-безпроблемната и задаваща автомобилните технологии,бенца нискотехнологична надценена имитация на Лексус.
  • #28
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Евтината тенекия мерцедес AMG S65 L струва точно два пъти по-евтино от премиума Lexus LFA. Нещо много си измисляш. И Г клас е 2 пъти по-евтин,макар че е 3 тона тенекия грозника.
  • #27
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Lexus LS задава технологичните стандарти,както Тойота. Следващото поколение LS,което вече го показаха ще е и на водород,нещо нечувано при германците. БМВ се съюзи с Тойота за да дърпа хибридните им технологии,иначе ще си продават дизели до второ пришествие.Както азах технологиите ги задават японците,германците копират. Бледо коепие на трендсетъра в 21 век Lexus LS е доста пенсионерската S class.
  • #26
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Абе ,какво ми цитираш кола със супер лимитирана серия.Да,скъп е,ама в накъв тираж няма как да не е.Сериини бенцове обаче има за доста повече пари,колегата е споменал еС клас.Да споменаваме ли Г клас 6х6?Дори Г АМГ е по-скъп от мечтаната ни тойота.,излезнала в тираж по-малък отколкото ще бъде сегашният им суперкар булид,там цената няма да споменаваме.Няма нужда да се обиждаме,тойота и бенц в едно изречение е обидно за мен.
  • #25
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Хаха, ама верно ли?Mercedes -AMG S 65 L е половин милион лв, без допълнителни опции. Това е просто един модел, който е далеч от някакъв ексклузивен LFA. Въпреки това цената му е подобнаМайбах? Или това не е Мерцедес? Има и други модели, които са толкова скъпи и достатъчно разпространени
  • #24
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    ... да не споменавамe Bugatti Veyron който показва границите на технологиите за времето си, но по очевидни ($$$) причини не е особено популярен ;)
  • #23
    12 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    В тази класация да пропуснеш VW GOLF I GTI родоначалника на спортните хечове толкова популярни днес, Toyota Corolla най продавания автомобил, Renault Espace въвежда нов клас популярен и до днес, AUDI Quattro - първия сериен автомобил с постоянно 4х4, какъвто всяка смислена марка има днес в портфолиото си.И вместо някоя от тях да плеснеш бледото копие на S klasse Lexus LS, което нито е създало нов клас нито е станало някога популярно - срамота.