IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Когато 400 000 км не е лимит!

Най-дълголетните бензинови двигатели според изданието abw.by

Когато 400 000 км не е лимит!

„По-рано правеха двигатели, които изкарваха стотици хиляди километри, а сега всичко е с малък ресурс – и колите, и моторите”. Подобно твърдение може да се чуе често и именно то провокира изданието abw.by да направи списък от двигатели, които могат да изкарат дълги години. И което е по-важното – те все още се срещат при автомобили, движещи се по пътищата.

Renault 1.6 (K7M)


Когато 400 000 км не е лимит!

Този двигател се появява още в средата 90-те години при Renault Megane/Scenic. Създаден е на басата на агрегата К7J с обем 1,4 литра, поставян на моделите Clio, Kangoo и др. Чугуненият блок, алуминиевата глава и отсъствието на допълнителни системи – като такава за промяна на фазите на газоразпределение, правят мотора прост и непретенциозен.

Факт е, че той (особено във версията с 16 клапана) си има и недостатъци – повишен разход на гориво, течове на масло и лошо уплътнине на капака на клапаните. Като цяло обаче това не се отразява съществено на дълголетието му.

Honda 1.8/2.0 (R18A/R20A)


Когато 400 000 км не е лимит!

Доста е трудно да се избере най-добрия двигател на Honda, тъй като те по принцип имат висока недаждност и голям ресурс. Все пак, ако става дума за по-съвременните мотори, това е двойката R18A/R20A с работен обем 1,8 и 2,0 литра. Те могат да бъдат срещнати под капака на Civic, C-RV, Accord и ред други модели.

Веригата на тези мотори издържа 250 000 – 300 000 км, а самите двигатели дори два пъти повече. Основното условие за това те е  получават качествено масло и гориво. А също така и да бъдат проверявани редовно.

Mitsubishi 2.0 (4G63)


Когато 400 000 км не е лимит!

Моторът с чугунен блок се ражда през 80-те години, като се поставя на голям брой модели не само на Mitsubishi (Lancer, Eclipse, Galant, Outlander), но и на Dodge, Proton и Hyundai. Неговият най-близък „роднина” е 4G63T, който има турбина и се поставя на знаменития Lancer Evolution.

Като проблем тук може да се отбележи ролките на ремъците, които често излизат от строя, а съща така и уплътнителя на коляновия вал. Неговият ресурс е около 100 000 км. Като цяло обаче моторът е „железен” и често изкарва до 350 000 км, което си е сериозно постижение.

Ford / Mazda 2.0 (Duratec HE / MZR LF)

Когато 400 000 км не е лимит!

Този двигател често достига до 400 000 – 500 000 км., без да се налага да бъде ремонтиран. Той също е с верига, която вероятно за този период ще трябва да бъде сменена. Има и други дребни недостатъци, но като цяло собствениците на Ford Focus, C-Max, Mondeo, Mazda 3, 5 и 6 са много доволни от мотора.

Проблемът при него се появи през 2011 г., когато беше оборудван със система за директно впръскване на горивото. Тя е доста чувствителна към некачествения бензин, който определено не и понася. Системата за изменение на фазите на газоразпределение също с годините се износва.

Toyota 2.4 (2AZ/2AR)


Когато 400 000 км не е лимит!

Четирицилиндровият двигател с обем 2,4 литра се счита за много надежден. Трябва да се отбележи, че до 2008 г. Toyota използваше мотор от серията 2AZ, след което го замени с 2AR. Двата са еднакво надеждни, но при по-стария вариант често се появат дребни проблеми, за които трябва да се внимава.

Алуминиевият блок не е притеснителен, ако моторът се обслужва качествено. Моторът има нужда от редовно регулиране на топлинния датчик. Водната помпа също не е особено надеждна, като често излиза от строя след около 60 000 км.

Chrysler 3.3 и 3.8 V6 (EGA / EGH)


Когато 400 000 км не е лимит!

Моторите на Chrysler V6 с обем 3,3 и 3,8 литра (1990-2011 г.) са истински дълголетници. Те имат голм ресурс и са склонни да „простят” дори неособено качественото обслужване. Мощността им не е кой знае каква (150-180 к.с. при 3,3 и 150-215 к.с. при 3,8), но пък имат прилична тяга и добре си пасват с автоматичната скоростна кутия.

Тези двигатели се поставят на Chrysler Voyager/Dodge Caravan, Chrysler Pacifica, на всъдехода Jeep Wrangler, както и на по-длабо известните модели Chrysler New Yorker, Dodge Intrepid и др.

Слабите им места са ръждясването на металните елементи, както и течове от антифриз и масло. Тези мотори са алуминиеви и не обичат  прегряването. Проблеми има и когато собствениците на колите решат да им сложат газови уредби, тъй като настройката е доста сложна.

Mercedes 5.0 V8 (M113)


Когато 400 000 км не е лимит!

По принцип всички мотори от серията M113 са добри, но в случая избираме версията с 5,0-литров V8 с 306 к.с. Той се поставя от 1998 до 2011 г. на модели като G500, S500, SL500, CL500, E500, ML500 и др. При излизането си двигателят е сочен като оптимално съотношение между надеждност, мощност и икономичност. Блокът и главата на цилиндрите са от алуминий. Ресурсът на този агрегат е 500 000 км, като единствено веригата не може да изкара толкова.

Като единствена слабост се сочи разходът на гориво, който с течение на времето се увеличава и може да достигне до 2 литра повече при интензивно каране, когато двигателят работи на високи обороти.

Снимки: abw.by
 

0 от 500
  • #24
    9 rate up comment 0 rate down comment
    ..... ( преди 6 години )
    Toyota Sienna 2012 taxi cab 800 000 km...
  • #23
    20 rate up comment 6 rate down comment
    Русия ( преди 6 години )
    Тук ВАГ няма място.
  • #22
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Забравих и екоспек-а на хлопел, на който много ще му ходи примерно - масларката, бухаха
  • #21
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ауди си имат мотор кръстен ДУШЕГУБА, а рендетата си имат - БОЗАДЖИЯТА нямам думи, ааа
  • #20
    19 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 6 години )
    За мотора на Рено не съм съгласен. В форума на Рено е познат като бозаджията защото доста често прави,, боза'' като смесва антифриз и масло. Имал съм такъв и не останах доволен. Не е лош мотор но мястото му не е в класацията.
  • #19
    3 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Не е възможно 400 хилядиМойта шкода на 160 хил имаше сериозен ремонтА всички знаем шкодите са яки машини!
  • #18
    13 rate up comment 1 rate down comment
    до And1 ( преди 6 години )
    В статията е описан именно търсеният от теб мотор на хюндай ,но неговия първообраз Мицубиши 4G! Вечен мотор е меко казано. За мен това е бензиновия аналог на легендарния ОМ615 или иначе казано 200Д. Не убиваем е този мотор!
  • #17
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Фф ( преди 6 години )
    Вече 10 г. Карам CL500,модел 2005. Самата кола е много сложна за поддръжка, но двигателя е железен....скоростите не се усещат като превключват....но току що смених хидравлична помпа за окачването 3.000 евро с работата ....но двигателя е причината да не я сменям
  • #16
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Аморфис ( преди 6 години )
    Липсва М20 и М52 на БМВ, липсва и един 6-так на Нисан или Тойота, не помня на кой беше по-здравият.От тук прочетеното, най-мога да се съглася с V8 на Мерцедес! Е то това нещо наистина е супер сериозно като мотор!
  • #15
    15 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    до:Водната помпа на Тойота изкарвала 60 000 км., но двигателя бил надежден,...!? Не думай, бе!Някой определено е объркал нещо километрите тук. Може би една нула да са пропуснали иначе няма никаква логика. Това е един от най-здравите двигатели правени някога. Слагат ги на една камара модели и карат с тях по над 1 млн. мили и нищо не се сменя освен консумативи. Ако на мен не ми вярваш влез в американските форуми и чети! Железен двигател е това!