IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Когато 400 000 км не е лимит!

Най-дълголетните бензинови двигатели според изданието abw.by

Когато 400 000 км не е лимит!

„По-рано правеха двигатели, които изкарваха стотици хиляди километри, а сега всичко е с малък ресурс – и колите, и моторите”. Подобно твърдение може да се чуе често и именно то провокира изданието abw.by да направи списък от двигатели, които могат да изкарат дълги години. И което е по-важното – те все още се срещат при автомобили, движещи се по пътищата.

Renault 1.6 (K7M)


Когато 400 000 км не е лимит!

Този двигател се появява още в средата 90-те години при Renault Megane/Scenic. Създаден е на басата на агрегата К7J с обем 1,4 литра, поставян на моделите Clio, Kangoo и др. Чугуненият блок, алуминиевата глава и отсъствието на допълнителни системи – като такава за промяна на фазите на газоразпределение, правят мотора прост и непретенциозен.

Факт е, че той (особено във версията с 16 клапана) си има и недостатъци – повишен разход на гориво, течове на масло и лошо уплътнине на капака на клапаните. Като цяло обаче това не се отразява съществено на дълголетието му.

Honda 1.8/2.0 (R18A/R20A)


Когато 400 000 км не е лимит!

Доста е трудно да се избере най-добрия двигател на Honda, тъй като те по принцип имат висока недаждност и голям ресурс. Все пак, ако става дума за по-съвременните мотори, това е двойката R18A/R20A с работен обем 1,8 и 2,0 литра. Те могат да бъдат срещнати под капака на Civic, C-RV, Accord и ред други модели.

Веригата на тези мотори издържа 250 000 – 300 000 км, а самите двигатели дори два пъти повече. Основното условие за това те е  получават качествено масло и гориво. А също така и да бъдат проверявани редовно.

Mitsubishi 2.0 (4G63)


Когато 400 000 км не е лимит!

Моторът с чугунен блок се ражда през 80-те години, като се поставя на голям брой модели не само на Mitsubishi (Lancer, Eclipse, Galant, Outlander), но и на Dodge, Proton и Hyundai. Неговият най-близък „роднина” е 4G63T, който има турбина и се поставя на знаменития Lancer Evolution.

Като проблем тук може да се отбележи ролките на ремъците, които често излизат от строя, а съща така и уплътнителя на коляновия вал. Неговият ресурс е около 100 000 км. Като цяло обаче моторът е „железен” и често изкарва до 350 000 км, което си е сериозно постижение.

Ford / Mazda 2.0 (Duratec HE / MZR LF)

Когато 400 000 км не е лимит!

Този двигател често достига до 400 000 – 500 000 км., без да се налага да бъде ремонтиран. Той също е с верига, която вероятно за този период ще трябва да бъде сменена. Има и други дребни недостатъци, но като цяло собствениците на Ford Focus, C-Max, Mondeo, Mazda 3, 5 и 6 са много доволни от мотора.

Проблемът при него се появи през 2011 г., когато беше оборудван със система за директно впръскване на горивото. Тя е доста чувствителна към некачествения бензин, който определено не и понася. Системата за изменение на фазите на газоразпределение също с годините се износва.

Toyota 2.4 (2AZ/2AR)


Когато 400 000 км не е лимит!

Четирицилиндровият двигател с обем 2,4 литра се счита за много надежден. Трябва да се отбележи, че до 2008 г. Toyota използваше мотор от серията 2AZ, след което го замени с 2AR. Двата са еднакво надеждни, но при по-стария вариант често се появат дребни проблеми, за които трябва да се внимава.

Алуминиевият блок не е притеснителен, ако моторът се обслужва качествено. Моторът има нужда от редовно регулиране на топлинния датчик. Водната помпа също не е особено надеждна, като често излиза от строя след около 60 000 км.

Chrysler 3.3 и 3.8 V6 (EGA / EGH)


Когато 400 000 км не е лимит!

Моторите на Chrysler V6 с обем 3,3 и 3,8 литра (1990-2011 г.) са истински дълголетници. Те имат голм ресурс и са склонни да „простят” дори неособено качественото обслужване. Мощността им не е кой знае каква (150-180 к.с. при 3,3 и 150-215 к.с. при 3,8), но пък имат прилична тяга и добре си пасват с автоматичната скоростна кутия.

Тези двигатели се поставят на Chrysler Voyager/Dodge Caravan, Chrysler Pacifica, на всъдехода Jeep Wrangler, както и на по-длабо известните модели Chrysler New Yorker, Dodge Intrepid и др.

Слабите им места са ръждясването на металните елементи, както и течове от антифриз и масло. Тези мотори са алуминиеви и не обичат  прегряването. Проблеми има и когато собствениците на колите решат да им сложат газови уредби, тъй като настройката е доста сложна.

Mercedes 5.0 V8 (M113)


Когато 400 000 км не е лимит!

По принцип всички мотори от серията M113 са добри, но в случая избираме версията с 5,0-литров V8 с 306 к.с. Той се поставя от 1998 до 2011 г. на модели като G500, S500, SL500, CL500, E500, ML500 и др. При излизането си двигателят е сочен като оптимално съотношение между надеждност, мощност и икономичност. Блокът и главата на цилиндрите са от алуминий. Ресурсът на този агрегат е 500 000 км, като единствено веригата не може да изкара толкова.

Като единствена слабост се сочи разходът на гориво, който с течение на времето се увеличава и може да достигне до 2 литра повече при интензивно каране, когато двигателят работи на високи обороти.

Снимки: abw.by
 

0 от 500
  • #34
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Hh ( преди 6 години )
    Бих добавил c20ne. Страшно идиотоустойчив двигател, върви много, харчи малко. Къса ангренаж, няма ядове, слгаш нов и караш :)
  • #33
    2 rate up comment 1 rate down comment
    ///М ( преди 6 години )
    S50B32
  • #32
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Ккк ( преди 6 години )
    Само не ми е ясно къде са бентли ролс ройс при положение че 100% от колите ролс ройс които са направеми още са в движение като изключим ударените тогава процентите стават на 65 но това е за всички произведени коли някога най сериозните не сте ги включили където трябва да са на 1во и 2ро място
  • #31
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Според мен най стабилните двигатели са 6 цилиндровите редови на Toyota от серията JZ. Има ги във версии 2.5 и 3.0 литра. Такива двигатели вече никой не произвежда. Те са от една "златна ера" която никога няма да се върне....А иначе по надеждно от ел. мотора няма! Добре направен ел. мотор със смазочна система и охлаждане спокойно може да изкара 10 000 000 км. Всъщност автомобила ще се разпадне много преди мотора да се износи.
  • #30
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Ммм, да no ne! ( преди 6 години )
    както вече ти казаха твоя мегаломан си го сменил вече 5-6 пъти нищо че си мислиш, че е същия!И по-голяма свещ в църквата, че си оцелял досега, макар и доста увреден от каране на рено.
  • #29
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    None, немските влизат тук на по 350-500к все още непипани. Преди време имаше обява на една Зефира, бившо такси в немско на около 1 200 000 км. На другия ден километрите й станаха 200 000к :)Нали не мислиш, че ако е била с проблеми ще я въртят толкова много
  • #28
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    А дръжките и тапицериите все още ли са на място! Че леко се белят като семки :)
  • #27
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Ммм ( преди 6 години )
    До този писал "до 1-ия анонимен" Моят Меган е от 2005г. купен нов на 207000км. С двигателя само масло на интервал по километраж/15000/ сменени ангр. ремък по показания заедно с това което трябва да се смени в тази група.По окачване 1 накрайник,2 задни амортисьора и 2 пружини в резултат на "прекрасни" пътища без огромни дупки.И това е. До сега масло не е доливано и да на 152000 км смяна на съединител.
  • #26
    13 rate up comment 3 rate down comment
    none ( преди 6 години )
    Имам лични наблюдения върху 1.4 мотора на Рено, на който е базиран въпросният 1.6 от статията:Рено Рапид 500K км, от които 300К карани на газ, Рено Канго 400К км карано на бензин, Рено Меган 350К км също карано на бензин и трите без ремонт! Нито едната от въпросните коли не е месила антифриз и масло. Недостатък на двигателя е че натяга клапаните и трябва да се регулират периодично (и да не го правите пак върви но започва да губи мощност). И къде са вездесъщите германски инженери да попитам???
  • #25
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Bo ( преди 6 години )
    Точно мазда С ТОЯ 2,0 И 1,8 И 2,3 СЕГМЕНТИТЕ ИМ ЗАМИНАВАТ ЗА 150000км