Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Когато 400 000 км не е лимит!

Най-дълголетните бензинови двигатели според изданието abw.by

Когато 400 000 км не е лимит!

„По-рано правеха двигатели, които изкарваха стотици хиляди километри, а сега всичко е с малък ресурс – и колите, и моторите”. Подобно твърдение може да се чуе често и именно то провокира изданието abw.by да направи списък от двигатели, които могат да изкарат дълги години. И което е по-важното – те все още се срещат при автомобили, движещи се по пътищата.

Renault 1.6 (K7M)


Когато 400 000 км не е лимит!

Този двигател се появява още в средата 90-те години при Renault Megane/Scenic. Създаден е на басата на агрегата К7J с обем 1,4 литра, поставян на моделите Clio, Kangoo и др. Чугуненият блок, алуминиевата глава и отсъствието на допълнителни системи – като такава за промяна на фазите на газоразпределение, правят мотора прост и непретенциозен.

Факт е, че той (особено във версията с 16 клапана) си има и недостатъци – повишен разход на гориво, течове на масло и лошо уплътнине на капака на клапаните. Като цяло обаче това не се отразява съществено на дълголетието му.

Honda 1.8/2.0 (R18A/R20A)


Когато 400 000 км не е лимит!

Доста е трудно да се избере най-добрия двигател на Honda, тъй като те по принцип имат висока недаждност и голям ресурс. Все пак, ако става дума за по-съвременните мотори, това е двойката R18A/R20A с работен обем 1,8 и 2,0 литра. Те могат да бъдат срещнати под капака на Civic, C-RV, Accord и ред други модели.

Веригата на тези мотори издържа 250 000 – 300 000 км, а самите двигатели дори два пъти повече. Основното условие за това те е  получават качествено масло и гориво. А също така и да бъдат проверявани редовно.

Mitsubishi 2.0 (4G63)


Когато 400 000 км не е лимит!

Моторът с чугунен блок се ражда през 80-те години, като се поставя на голям брой модели не само на Mitsubishi (Lancer, Eclipse, Galant, Outlander), но и на Dodge, Proton и Hyundai. Неговият най-близък „роднина” е 4G63T, който има турбина и се поставя на знаменития Lancer Evolution.

Като проблем тук може да се отбележи ролките на ремъците, които често излизат от строя, а съща така и уплътнителя на коляновия вал. Неговият ресурс е около 100 000 км. Като цяло обаче моторът е „железен” и често изкарва до 350 000 км, което си е сериозно постижение.

Ford / Mazda 2.0 (Duratec HE / MZR LF)

Когато 400 000 км не е лимит!

Този двигател често достига до 400 000 – 500 000 км., без да се налага да бъде ремонтиран. Той също е с верига, която вероятно за този период ще трябва да бъде сменена. Има и други дребни недостатъци, но като цяло собствениците на Ford Focus, C-Max, Mondeo, Mazda 3, 5 и 6 са много доволни от мотора.

Проблемът при него се появи през 2011 г., когато беше оборудван със система за директно впръскване на горивото. Тя е доста чувствителна към некачествения бензин, който определено не и понася. Системата за изменение на фазите на газоразпределение също с годините се износва.

Toyota 2.4 (2AZ/2AR)


Когато 400 000 км не е лимит!

Четирицилиндровият двигател с обем 2,4 литра се счита за много надежден. Трябва да се отбележи, че до 2008 г. Toyota използваше мотор от серията 2AZ, след което го замени с 2AR. Двата са еднакво надеждни, но при по-стария вариант често се появат дребни проблеми, за които трябва да се внимава.

Алуминиевият блок не е притеснителен, ако моторът се обслужва качествено. Моторът има нужда от редовно регулиране на топлинния датчик. Водната помпа също не е особено надеждна, като често излиза от строя след около 60 000 км.

Chrysler 3.3 и 3.8 V6 (EGA / EGH)


Когато 400 000 км не е лимит!

Моторите на Chrysler V6 с обем 3,3 и 3,8 литра (1990-2011 г.) са истински дълголетници. Те имат голм ресурс и са склонни да „простят” дори неособено качественото обслужване. Мощността им не е кой знае каква (150-180 к.с. при 3,3 и 150-215 к.с. при 3,8), но пък имат прилична тяга и добре си пасват с автоматичната скоростна кутия.

Тези двигатели се поставят на Chrysler Voyager/Dodge Caravan, Chrysler Pacifica, на всъдехода Jeep Wrangler, както и на по-длабо известните модели Chrysler New Yorker, Dodge Intrepid и др.

Слабите им места са ръждясването на металните елементи, както и течове от антифриз и масло. Тези мотори са алуминиеви и не обичат  прегряването. Проблеми има и когато собствениците на колите решат да им сложат газови уредби, тъй като настройката е доста сложна.

Mercedes 5.0 V8 (M113)


Когато 400 000 км не е лимит!

По принцип всички мотори от серията M113 са добри, но в случая избираме версията с 5,0-литров V8 с 306 к.с. Той се поставя от 1998 до 2011 г. на модели като G500, S500, SL500, CL500, E500, ML500 и др. При излизането си двигателят е сочен като оптимално съотношение между надеждност, мощност и икономичност. Блокът и главата на цилиндрите са от алуминий. Ресурсът на този агрегат е 500 000 км, като единствено веригата не може да изкара толкова.

Като единствена слабост се сочи разходът на гориво, който с течение на времето се увеличава и може да достигне до 2 литра повече при интензивно каране, когато двигателят работи на високи обороти.

Снимки: abw.by
 

0 от 500
  • #46
    0 rate up comment 0 rate down comment
    night_pz ( преди 1 година )
    Пежо 406 2.0 HDi 110к.с. Гони 400 000км, все още мърка като коте и харчи под 4/100 извънградско, с оригиналното си турбо, дюзи, дори демпферен маховик(!) Единствените грижи по двигателя са били по демпферната шайба на аксесоарния ремък. Сменях я два пъти. Разбира се се кара само с оригинално Total 5w40 и се обслужва редовно(на 10-15000км)
  • #45
    4 rate up comment 0 rate down comment
    пламен ( преди 1 година )
    kia rio 1.4 crdi 90h.p. /2012 ултра сполучлив мотор на ВМ мотърс(италия). Колата ми стана на 460 000км. Дори крушка не съм сменял,камо ли друго. веригата я смених на 425000км, но беше, като нова и нямаше шумове. Кара се само с 0w30. Някой май специално пренебрегва в цял свят признатото качество на Кия/Хюндай. За екстрите, които имам, при ВАГ трябваше да, се разоря.
  • #44
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Монтьора ( преди 1 година )
    Автора на тази статия да ме извини, но някои от написаните неща са пълни глупости! Най-голямата от всички е, че мотора на Мерцедес е с "ресурс" 500 000 км, а веригата с по-малко. Цял живот карам мерцедеси, притежавал съм и този конкретен мотор и искам да ви кажа, че 500 000 хиляди са нищо за този мотор, а веригата издържа до над 1 милион км. Обслужвам Спринтера на човек, който прави по 5 000 км на месец, буса е на 1 400 000 км и все още не е сменял верига.
  • #43
    3 rate up comment 3 rate down comment
    TT ( преди 1 година )
    MMM, беги ги тея ВАГаджии - начи, кат ми доде некъв такъв със жеуезнио 1.8 и като почне 'ми пелтечи нещо за рено и колко пъти е "сменено" - затапваш "ае, коя поред кутия ти е тва? 7, 8? А, тоя път от гоуф си сложил, гле'ам е с късите полуоски.." А бтв - и на мотори духат пред Рено. вкл и 1.8. Ефтино, недоправено, недомислено. Само че накрайници, окачване - тва са леки ремонти - сменяй на воля. Ако се ръснеш и за червена кутия - мое и да не сменяш. а Кутия е тежък. ВАГа там - 'си троши главата.
  • #42
    5 rate up comment 1 rate down comment
    XUD9 ( преди 1 година )
    Къде е 1.9d на Пежо? Всички знаят, че тоя двигател с Бош помпата минава милион километра без никакви грижи. Да, с 69 коня е мъртвец, но няма грешка.
  • #41
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Тойота ( преди 1 година )
    Карам Тойота Авенсис 1.8 бензин, второ поколение, сглобявана в Англия. 278 000 км без абсолютно никакъв проблем. Не е много красива, но е надеждна, комфортна, сменил съм само 2 крушки, филтрите редовно във фирмен гараж и веднъж катализатора. Пък вие ми говорете за опел, рено, ситроен, пежо, дори народния вагон. Лошото е, че новите модели не са май толкова качествени.
  • #40
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Волво ( преди 1 година )
    Мерцедес,Рено,Ауди,Тойота-макс. 1 милион км. Волво милион и половина....но тук Волво липсва....
  • #39
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Аз не аз ( преди 1 година )
    Не видях нито един мотор на Волво . Нещо бих искал да чуя за B 5252 . На 250к.км. С компресия 15 атмосфери
  • #38
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Hh ( преди 1 година )
    Бих добавил c20ne. Страшно идиотоустойчив двигател, върви много, харчи малко. Къса ангренаж, няма ядове, слгаш нов и караш :)
  • #37
    1 rate up comment 1 rate down comment
    ///М ( преди 1 година )
    S50B32