IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Audi слага кръст на V10 и W12 двигателите

Компанията ще продължи да използва моторите с 8 цилиндъра

Audi слага кръст на V10 и W12 двигателите

Повечето производители подготвят сериозно промени в моделните си гами, за да ускорят процеса по преминаване към електрически и хибридни автомобили. Компанията Audi също се готви за този процес, като първите негови „жертви” ще станат V10 и W12 двигатели, с които са оборудвани някои модели на марката, съобщава Automotive News.

Audi слага кръст на V10 и V12 двигателите

От 2018 г. производителят от Инголщад обещава да предлага поне по един модел на ток годишно. Всички тези коли ще бъдат изградени на нова модулна платформа за електромобили, разработено съвместно с Porsche. В същото време Audi ще съкрати с около 40% моделите си с традиционните бензинови двигатели. И първите, които ще отидат в историята, са именно автомобилите с V10 и W12 мотори.

Към момента 10-цилиндровият мотор се предлага единствено на суперколата Audi R8 – купе и роудстър, докато 12-цилиндровият се поставя на флагмана на марката A8. Постепенно обаче те ще бъдат извадени от употреба, като заедно с тях вероятно ще си тръгнат и големите V8 агрегати на дизелово гориво. Що са касае до бензиновите мотори с 8 цилиндъра – те остават и ще бъдат активно развивани.

„Имаме много клиенти по цял свят, които са готови да си купят автомобили с V8 бензинови двигатели, така че нямаме никакво намерение да се отказваме от тях. Що се отнася до съдбата на големите дизелови мотори, както и на V10 и W12 двигателите – тяхното бъдеще е под сериозна въпросителна. Предстои на да вземем крайно решение и това ще стане скоро”, коментира членът на Съвета на директорите на Audi – Петер Мартенс.

Снимка: Audi

Тагове: audi r8 v12 audi a8 v10
0 от 500
  • #23
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Az ( преди 1 година )
    А до колегата с 8 цилиндра дизел - това е най-безмисления мотор на света. Реално не ти дава нищо повече от един добър 6 цилиндров дизел, освен по-висок разход разбира се и МНОГО по-голямо тегло на предната ос :) Вече при бензина е съвсем друго- там си трябват 8 цилиндъра - който е карал знае :)))
  • #22
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Az ( преди 1 година )
    Тази година.Реално от месец/два ги предлагат. То крайно време беше-6 цил дизели бяха пълен ***, 350d(и производните му) бях светлинни години по-назад от редовите 6таци дизел на БМВ.Новото 400d(засега само в Ес класа, но ще го пуснат в цялата моделна гама от Еклас нагоре и СУВ) по тестовете е върхът. Времето ще покаже колко е добър
  • #21
    3 rate up comment 3 rate down comment
    MMM ( преди 1 година )
    OK, прав си. Размислиха и започнаха да ги правят отново, но от кога? Тази или миналата година?
  • #20
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    За тия с шум в глъвътъ... Взимате малко стиропор изолирате си детската стая завивате се с две одяла през глава и чакате живота да отлети.
  • #19
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Az до МММ ( преди 1 година )
    6 цилиндрови редови са всички нови мотори бенизн и дизел на Мерцедес. Не само БМВ ги правят
  • #18
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Между другото специалистите казват, че звуковото замърсяване, т.е. шумът е едно от най-страшните замърсявания. Той влияе пряко на ЦНС (централната нервна система). Качеството на живот рьзко спада и се появяват психични заболявания най-често, но също така на съдовата система, сърцето и други органи. Лекарите казват, че шумът е тихубиец на човека. Мислиш, че всичко е ок, но той работи отвътре и те събаря често без каквито и да е симптоми.
  • #17
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    на дошо пак му е прескочил ангренажа в главата и е срещнал буталата :)
  • #16
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Новите са добре шумоизолирани да, но в купето предимно, а навън си е все същата тракалница. Спираш до някоя стена, отваряш прозореца и чуваш това, което чуват останалите по кръстовищата. Определено звука не е никак приятен. Понякога желая да си отворя прозореца, но като чуя звука на някоя нафтова печка и го затварям, защото не ми се слуша тракане. Да не говорим за замърсяванията, които някои колуги по-долу споменаха. Звуково и въздушно замърсяване на околната сруда, където живеем не е желателно.
  • #15
    20 rate up comment 5 rate down comment
    MMM ( преди 1 година )
    Стига вече, бе умници. Първо - дизелите са по-шумни и това е ясно. Стига глупости. Да, новите са добре шумоизолирани и не се чуват толкова, но в сравнение с бензина са доста по-шумни. Второ - на колегата в началото. V образен двигател, който да работи равномерно НЯМА. Разглоби да видиш какви тежести се слагат, за да се минимизира неравномерността. Рязко даваш газ на място и виж как се разклаща. Най-равномерният двигател е 6 цилиндровият редови. В момента само BMW ги правят.
  • #14
    12 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    ВАГ-инала за пореден път доказа, че има акъл, като на пиле и мислене на гол охлюв. Да сравняваш тютюнопушенето със старата си нафтова печка, която трови всички е проява на висша форма на kpeтeнизъм. Ти си доказан такъв и пак ни напомни за себе си какъв си. Всичките фенове на тази марка сте с лоботомия и наглото си държание във форумите го прехвърляте и на пътя. Нагли и агресивни без шофьорски умения, които ги компенсирате с избиване на комплекси. Такива сте, докато някой не ви натроши канчето.