IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Audi слага кръст на V10 и W12 двигателите

Компанията ще продължи да използва моторите с 8 цилиндъра

Audi слага кръст на V10 и W12 двигателите

Повечето производители подготвят сериозно промени в моделните си гами, за да ускорят процеса по преминаване към електрически и хибридни автомобили. Компанията Audi също се готви за този процес, като първите негови „жертви” ще станат V10 и W12 двигатели, с които са оборудвани някои модели на марката, съобщава Automotive News.

Audi слага кръст на V10 и V12 двигателите

От 2018 г. производителят от Инголщад обещава да предлага поне по един модел на ток годишно. Всички тези коли ще бъдат изградени на нова модулна платформа за електромобили, разработено съвместно с Porsche. В същото време Audi ще съкрати с около 40% моделите си с традиционните бензинови двигатели. И първите, които ще отидат в историята, са именно автомобилите с V10 и W12 мотори.

Към момента 10-цилиндровият мотор се предлага единствено на суперколата Audi R8 – купе и роудстър, докато 12-цилиндровият се поставя на флагмана на марката A8. Постепенно обаче те ще бъдат извадени от употреба, като заедно с тях вероятно ще си тръгнат и големите V8 агрегати на дизелово гориво. Що са касае до бензиновите мотори с 8 цилиндъра – те остават и ще бъдат активно развивани.

„Имаме много клиенти по цял свят, които са готови да си купят автомобили с V8 бензинови двигатели, така че нямаме никакво намерение да се отказваме от тях. Що се отнася до съдбата на големите дизелови мотори, както и на V10 и W12 двигателите – тяхното бъдеще е под сериозна въпросителна. Предстои на да вземем крайно решение и това ще стане скоро”, коментира членът на Съвета на директорите на Audi – Петер Мартенс.

Снимка: Audi

Тагове: Audi R8 V12 audi a8 v10
0 от 500
  • #33
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    На кого е ясно бе ВАГ? Само на теб ли? Даже за твое сведение сим имал 2 Гоуфа до сега и чрез тях успях да разбера, какво представлява селската марка Фолк с Ваген. По трудния начин го разбрах, но по-добре късно отколкото никога. Та какво искаше да ми кажеш, че Минито вози зле, а Гоуфу добре?! Така ли? Правилно ли те рабрах? Това означава, че не само на Мини не си се качвал никога, но вероятно и на Гоуф. А пък точно Гоуф R ква друсалка е си нямаш на идея просто.
  • #32
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Ясно е че Голф си виждал само на картинка
  • #31
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    То Минито, ако подрусва, смятай дървения Гоуф как друса. Лагерна количка е просто. Ако имаш пломби не се качвай на него. Препоръчителен е само за хора с камъни в бъбреците.
  • #30
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Цитат от АБ:Примерен и разнообразен, Golf R не успя да убеди тук. Времето му за обиколка е почти същото като това на разполагащия с 80 к.с. по-малко SUV на Mini.
  • #29
    15 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Жълтурници, вие ли давате на хората пари да си купуват коли, че им давате наклон на оная работа? Той брои парите, той ще си избира, ще си вземе каквото иска. Големи еколози станахте, големи професори станахте. Докато някой не ви начупи кратуните няма да се оправите вие.
  • #28
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Хаха, поредния дошовак. Защото не могат да правят им катаха ******те в сериите за издържливост. Тия дето могат(Тойота), ама лепят по 2, защото нямат такива, всички ги виждаме колко им държат. Същото беше и във Ф1, 5-7г двигател не можаха да направят, поне да минава 305 км. Другите можещи ги гледаме в момента, същата история...трагедия
  • #27
    12 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    За марка като Ауди е нормално да спира от производство мотори с 10 и 12 цилиндъра.Това са сложни за производство двигатели, а както знаем Ауди са много зле технологично и не умеят да правят дори 4 цилиндрови мотори.В смисъл, те правят, но като надеждност са под всякаква критика.Представете си какво е положението при двигателите им с повече цилиндри.
  • #26
    9 rate up comment 6 rate down comment
    яко ( преди 7 години )
    Яко шум в кратуните има тука.Цигарка пушел..абе смотан..като искаш тишина и чист въздух бягай на село или в планината бре.аман от лигоч.Личен избор било? Всичко е личен избоир тиквенико,дали живееж в Люлин или в некое село пак е личен избор.Ти пушиш,аз не пуша..и ми пречиш.Капиш.Добре ви изхвърлиха от заведенията поне вътре се диша.Като не знаеш кой за какво купува дизели си трай.Мрънкяло ревливо.Свивай раницата и изчезвай.
  • #25
    9 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 7 години )
    Вижте момчета карайте кой каквото искаАз ще си карам V8 дизеларката а вие си гледайте колкото искате клипчета в тубата и се убеждавайте колко е шумен и така нататък след това си измийте зъбките и си лягайте
  • #24
    24 rate up comment 3 rate down comment
    JDM_Mercedes ( преди 7 години )
    Жалко...Като човек който обича автомобилите като цяло, без значение дали са немски, японски, американски, италиански и т.н. не ми харесва това, че удоволствието от шофирането бива отнето с разните му "еко" изисквания. Едва ли някога отново ще видим 10 цилиндрово атмосферно БМВ или такова с ревящ атмосферен 6-так, голям атмосферен 8-мак от АМГ, атмосферен V-TEC... Тойота и Нисан едва ли някога отново ще направят идиoто-устойчиви двигатели като 1JZ/2JZ или RB26. Всичко вече е "еко" и "био"...