IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

От възхода на електромобилите засега печели само...бензинът

Това показват продажбите на нови коли в Европа през последните месеци

От възхода на електромобилите засега печели само...бензинът

Много експерти от автомобилната индустрия продължават да ни убеждават в светлото бъдеще на електромобилите, но като цяло статистиката показва, че като цяло този процес в Европа върви доста вяло. Не помагат дори финансовите стимули при покупка на превозно на ток, както и натискът, на който са подложени автомобилните производители.

От възхода на електромобилите засега печели само...бензинът

Всъщност ситуацията е доста любопитна, тъй като властите в много европейски държави нададоха вой за вредите от дизеловите двигателии настояха за тяхната пълна забрана. В същото време откриха, че бензиновите мотори не са кой знае колко по-различни. Това призна дори генералният секретар на Асоциацията на европейските производители (ACEA) Ерик Йонарт.

„Дизеловите автомобили отделят значително по-малко CO2 отколкото тези с еквивалентни бензинови двигатели. Затова дизелите трябва да станат неотменна част от прехода към транспортни средства с ниско съдържание на въглероден двуокис, които ще се превърнат в междинна технология”, коментира Йонарт.

Подобни изявления направиха и други ръководители на компании от автомобилната индустрия. Какво трябва да покажат те? На първо място, че елекромобилите, на които се възлагат огромни надежди, към момента просто не ги оправдават. Продажбите на дизелови машини наистина бе намалено – през първата половина на 2016 г. те бяха 50,2% от автопарка в Европа, а година по-късно дялът им е спаднал на 46,3%. Обърнато в цифри това означава 152 323 по-малко продадени коли.

Как обаче това се отразява на продажбите на електромобили? Отговорът е прост – никак. От намаляването на дизела печелят...бензиновите модели. За първи път от 2009 г. насам те са повече – 48,5%. През 2016 г. технят дял беше 45,8%, което обърнато в цифри сочи 328 615 продажби повече. Тоест, бензиновите автомобили не само компенсират спада на дизеловите, но и носят ръст на пазара в Европа.

Къде в цялата схема е „транспортът на бъдещето”, за който се бори Европа? Всеки може сам да си отговори на този въпрос. През първата половина на 2016 г. продажите на електромобили са едва 1,0%. За същия период на 2017 г. те са нараснали на 1,3%, което прави 25 787 продажби. За сравнение ръстът при хибридите и автомобилите, работещи на различните видове газ, е между 3 и 4% - 77 428 единици.

Снимка: Motor
 

0 от 500
  • #5
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    До този под мен Остави ги да се надъхват , невежеството е често срещано тук
  • #4
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Безсмислена статия. Няма как основната маса от купувачите да се насочи електомобилите поради един куп причини. Все едно да напишеш цяла статия за уравнението 2 + 2 = 4. Мерси, знаем си го.
  • #3
    14 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Алекс, както нашите *** правителства така и не построиха втори АЕЦ, а вместо това съсипаха съществуващи реактори на единствения ни. Защо? Бил им изтекъл ресурса??? Е, сега тепърва предстои горене на въглища и мазут за получаване на ток! Количеството електроенергия получено от соларни панели, перки и т.н. е капка в морето от сегашната нужна мощност, която покрай електромобилите предстои да нараства. Затова както сам казваш - бензин и бензин на газ - това е по-реалното бъдеще за мен.
  • #2
    19 rate up comment 21 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    По статията: Организмът сам знае кое е по-лошото - дизелите миришат повече и по-неприятно като на сажди, модерни, стари няма значение. Да не говорим за какъв гаден звук имат дори и най-тихите дизели, особено на неутрална като спрат на светофар това монотонно пърпорене е страшно неприятно за слуха, да не говорим за подаването на газ, докато бензинките са яки за слуха, звучат някак спортно и мощно. Към Аутомедия: Моля сменете ревютата показващи се на 1 страница, от 1 година стоят едни и същи!
  • #1
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Алекс ( преди 1 година )
    Както не еднократно съм казвал, трансформацията на газ е най-прекия път към минимум инвестиции, максимум екология и готова изградена енергийна мрежа за зареждане, говориме в краткосрочен план, до развитието на по-напреднала технология на електромобилите. Но трябва да е ясно, че самото производство на 1 литър пропан-бутан, бензин, дизел или метан, не е никак екологично. В пъти по антиекологично от производството на батерии и на ток за зареждането им