Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

От възхода на електромобилите засега печели само...бензинът

Това показват продажбите на нови коли в Европа през последните месеци

От възхода на електромобилите засега печели само...бензинът

Много експерти от автомобилната индустрия продължават да ни убеждават в светлото бъдеще на електромобилите, но като цяло статистиката показва, че като цяло този процес в Европа върви доста вяло. Не помагат дори финансовите стимули при покупка на превозно на ток, както и натискът, на който са подложени автомобилните производители.

От възхода на електромобилите засега печели само...бензинът

Всъщност ситуацията е доста любопитна, тъй като властите в много европейски държави нададоха вой за вредите от дизеловите двигателии настояха за тяхната пълна забрана. В същото време откриха, че бензиновите мотори не са кой знае колко по-различни. Това призна дори генералният секретар на Асоциацията на европейските производители (ACEA) Ерик Йонарт.

„Дизеловите автомобили отделят значително по-малко CO2 отколкото тези с еквивалентни бензинови двигатели. Затова дизелите трябва да станат неотменна част от прехода към транспортни средства с ниско съдържание на въглероден двуокис, които ще се превърнат в междинна технология”, коментира Йонарт.

Подобни изявления направиха и други ръководители на компании от автомобилната индустрия. Какво трябва да покажат те? На първо място, че елекромобилите, на които се възлагат огромни надежди, към момента просто не ги оправдават. Продажбите на дизелови машини наистина бе намалено – през първата половина на 2016 г. те бяха 50,2% от автопарка в Европа, а година по-късно дялът им е спаднал на 46,3%. Обърнато в цифри това означава 152 323 по-малко продадени коли.

Как обаче това се отразява на продажбите на електромобили? Отговорът е прост – никак. От намаляването на дизела печелят...бензиновите модели. За първи път от 2009 г. насам те са повече – 48,5%. През 2016 г. технят дял беше 45,8%, което обърнато в цифри сочи 328 615 продажби повече. Тоест, бензиновите автомобили не само компенсират спада на дизеловите, но и носят ръст на пазара в Европа.

Къде в цялата схема е „транспортът на бъдещето”, за който се бори Европа? Всеки може сам да си отговори на този въпрос. През първата половина на 2016 г. продажите на електромобили са едва 1,0%. За същия период на 2017 г. те са нараснали на 1,3%, което прави 25 787 продажби. За сравнение ръстът при хибридите и автомобилите, работещи на различните видове газ, е между 3 и 4% - 77 428 единици.

Снимка: Motor
 

0 от 500
  • #35
    0 rate up comment 0 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 година )
    ... Няма да трябва да се сондира за нефт, да се правят проучвания къде има и т.н... Единствено трябва батериите да станат по-екологички, което ще е дълъг процес, но с постоянно подобрение. А добивът, транспортът и преработката на нефт могат да станат само по-замърсяващи. Така че и всичко да мине на електричество, и да се запази горенето на въглища, няма да стане по-замърсена околната среда, отколкото сега (дори да не броите преимуществото на ел колите в градовете)...
  • #34
    0 rate up comment 0 rate down comment
    carpe_diem ( преди 1 година )
    Тези, дето смятата колко повече ток ще трябва... Ми няма да трябва повече. Една рафинерия, за да произведен литър бензин или дизел, изразходва около 2-3 KW/h ток. Една електричка с толкова ток минава 10-15 км (че някои и повече). Един автомобил с 1 литър бензин/дизел минава между промерно 7 и 20 км според зависи какъв двигател е, колко харчи и къде се кара. Така че тоя ток, вместо в рафинерията, направо се "сипва" в батерията и колата тръгва и това е - лесно и просто...
  • #33
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Никой не говори обаче за останалите ***, които се отделят от дизела - финни прахови частици, сажди, и мноооого азотен оксид, който се оксидира в дробовете на хората до азотна киселина. В добавка саждите са канцерогенни и водят до рак... Бензиновите автомобили имат почти същите вредни емисии от CO2 спрямо дизелите, но нямат сажди и значително по-малко азотен оксид отделят. Дизела - за извън града САМО и за товарни авт., бензин за навсякъде, ел. авт. за сега само за града.
  • #32
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "20 млр за какво ги отделят че нещо не разбрах?" Еми, то наистина е сложно! Германия отделя по 20 милиарда евро на година за ВЕИ! Така по ясно ли е? Ако трябва да го напиша още веднъж, може би ще схванеш?
  • #31
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    " Къде в цялата схема е „транспортът на бъдещето”, за който се бори Европа? Всеки може сам да си отговори на този въпрос. През първата половина на 2016 г. продажите на електромобили са едва 1,0%. За същия период на 2017 г. те са нараснали на 1,3%" А защо оставят на нас да си правим сметката, а не я направиха в статията? Елементарна сметка показва, че увеличението е 30% за годината! С изграждане на зарядните станции, процента ще се увеличава, но нека сметнем дори ако си запази 30% 2016 1,00% 2017 1,30% 2018 1,69% 2019 2,20% 2020 2,86% 2021 3,71% 2022 4,83% 2023 6,27% 2024 8,16% 2025 10,60% 2026 13,79% 2027 17,92% 2028 23,30% 2029 30,29% 2030 39,37% 2031 51,19% 2032 66,54% 2033 86,50% 2034 112,46%
  • #30
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Е, колко да замърсяват електромобилите? Не забравяйте че се започна с изграждане на зелени мощности за тяхното зареждане, следователно гледайте само дали има достатъчно зелени мощности за тяхното зареждане, а не като процент в Микса! Общата инсталирана мощност на вятърна енергия в страната през 2016 г. възлиза на 701 MW при годишно производство около 1 426 696 МWh. През 2016 г. инсталираната мощност на фотоволтаици (PV) възлиза на около 1 043 MW при производство 1 392 338 МWh. През 2016 г. инсталираната мощност на електрически централи, работещи с биомаса възлиза на около 69 MW при производство 296 007 МWh. Следователно само с българските слънчева и вятърна енергия произведена 2016-та година, сме могли да заредим всичките един милион електромобила които са се движили тогава по целия свят.
  • #29
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    За изминаване на 15 000 километра(средностатистическия пробег на автомобилите в световен мащаб) от всеки един електромобил на планетата днес са необходими 4,5 TWh енергия годишно, при положение, че всички са от най-лакомите Модел Х и се карат при минусови температури с разход 30kWh на 100км. Реалния разход на Нисан Лийф е 15, а по каталог 10kWh/100км Това е само половината, от енергията, която изнасяме всяка година. Следователно, само с изнасяната 10 TWh в добрите времена излишна енергия, бихме могли още днес да зареждаме 4 милиона Нисан Лийф, без да пипнем НИЩО в производствените мощности. Толкова електромобили ще има в целия свят най-рано след 5 години...евентуално
  • #28
    2 rate up comment 3 rate down comment
    ФАКТ! ( преди 1 година )
    Те от толкова ВЕИ затва почти всичката енергия им игва от руски газ и искат Северен паток 2.Ай стига приказва глупости!
  • #27
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    20 млр за какво ги отделят че нещо не разбрах? Говоря за немски градове които въпреки държавата са го направили. Имаше филм по ДВ. Местната управа го решава. Заделят средства и ги инвестират във ВЕИ. Зная че ти е непонятно но хората го правят вместо да крадат парите. Значи все пак може но с подобно мислене като твоето не става и особено ако повечето са така закостенели. Карай си дизеловата н1мска бричка и ну мисли за електрификация. Тя ще стане въпреки хората като теб.
  • #26
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "Въпрос на държавна политика е и първоначални инвестиции" Бих казал огромни, нещо непосилно за много държави! Германия отделя по над 20 милиарда евро на година, отделно и освобождаване от данъци за дълги периоди