IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

От възхода на електромобилите засега печели само...бензинът

Това показват продажбите на нови коли в Европа през последните месеци

От възхода на електромобилите засега печели само...бензинът

Много експерти от автомобилната индустрия продължават да ни убеждават в светлото бъдеще на електромобилите, но като цяло статистиката показва, че като цяло този процес в Европа върви доста вяло. Не помагат дори финансовите стимули при покупка на превозно на ток, както и натискът, на който са подложени автомобилните производители.

От възхода на електромобилите засега печели само...бензинът

Всъщност ситуацията е доста любопитна, тъй като властите в много европейски държави нададоха вой за вредите от дизеловите двигателии настояха за тяхната пълна забрана. В същото време откриха, че бензиновите мотори не са кой знае колко по-различни. Това призна дори генералният секретар на Асоциацията на европейските производители (ACEA) Ерик Йонарт.

„Дизеловите автомобили отделят значително по-малко CO2 отколкото тези с еквивалентни бензинови двигатели. Затова дизелите трябва да станат неотменна част от прехода към транспортни средства с ниско съдържание на въглероден двуокис, които ще се превърнат в междинна технология”, коментира Йонарт.

Подобни изявления направиха и други ръководители на компании от автомобилната индустрия. Какво трябва да покажат те? На първо място, че елекромобилите, на които се възлагат огромни надежди, към момента просто не ги оправдават. Продажбите на дизелови машини наистина бе намалено – през първата половина на 2016 г. те бяха 50,2% от автопарка в Европа, а година по-късно дялът им е спаднал на 46,3%. Обърнато в цифри това означава 152 323 по-малко продадени коли.

Как обаче това се отразява на продажбите на електромобили? Отговорът е прост – никак. От намаляването на дизела печелят...бензиновите модели. За първи път от 2009 г. насам те са повече – 48,5%. През 2016 г. технят дял беше 45,8%, което обърнато в цифри сочи 328 615 продажби повече. Тоест, бензиновите автомобили не само компенсират спада на дизеловите, но и носят ръст на пазара в Европа.

Къде в цялата схема е „транспортът на бъдещето”, за който се бори Европа? Всеки може сам да си отговори на този въпрос. През първата половина на 2016 г. продажите на електромобили са едва 1,0%. За същия период на 2017 г. те са нараснали на 1,3%, което прави 25 787 продажби. За сравнение ръстът при хибридите и автомобилите, работещи на различните видове газ, е между 3 и 4% - 77 428 единици.

Снимка: Motor
 

0 от 500
  • #25
    3 rate up comment 3 rate down comment
    ФАКТ! ( преди 1 година )
    Тесла продават само в Америка видяхме дженеръл мотърс докъде я докара с тая тактика като се имаше предвид че ГМ бяха най-голямият производител дълго време!А Тесла са плюнка!
  • #24
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Не е така. Немските централи могат да работят и с двата типа гориво. Въглища и газ, формират над 52% от произведеното електричество. Германия затвори половината си АЕЦ-а от общо 17, до 2025г мисля ще спре и останалите. На тяхно място са ВЕИ, главно от вятъра. Принципно немската енергетика е една от най бързо променящите се към зелена енергия и водещата зелена икономика
  • #23
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    (Абе чшвек, швабите се отказаха от АЕЦ, ама не го замениха с ВЕИ а с газови централи, нищо, че го водят екологично гориво натуралния газ също отделя емисии..) Що лъжеш аз виждам че дяла на газовите централи от преди 10 години е бил равен с този на ВЕИ а сега е към 3 пъти по-малък от дяла на ВЕИ и е същия като цяло и все пак е по-екологична газта от въглищата
  • #22
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    (Дай да уточним за къв бяс ти е електричката - щото с лудакрис вървяла много цели 400 километра или щото искаш да си с чиста съвест?)И двете тези които си взимат Модел S го взимат вместо 5та серия или Е-класа с по няколко стотин коня а не вместо Голф или еко версия на Клио че да сравняваш емисиите с тях освен в това в Бобов дол така или иначе се тровят и има над 200 пъти по-малко население от София и има голямо значение къде се замърсява
  • #21
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Абе чшвек, швабите се отказаха от АЕЦ, ама не го замениха с ВЕИ а с газови централи, нищо, че го водят екологично гориво натуралния газ също отделя емисии... да не говорим, че с 30% дял на ВЕИ вечер звънят на франсетата "дайте ток от АЕЦа щот загнахме" и плащат по май беше 44 цента киловат...
  • #20
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Да добавя и за тези дето споменават Германия - ние нито сме в Африка за да имаме ефективно производство чрез соларни панели (тяхното К.П.Д е страшно ниско) и са нужни голяма площ и висок интензитет на слънчевата светлина. От друга страна нито пък имаме ветровете на Германия и Холанди, а в източна България, където има повечко вятър в по-голямата част е забранено да се слагат перки защото там минава птичия прелетен маршрут Via Pontica.
  • #19
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Много тъпо ограничение на символите!!! Второ да има по-"икономични" електрички, но никой не говори за тях - първо И второ колкото и да са икономични около 15 кв на 100 си е разхода демек при 40% ел енергия от въглища пак около 120 гр/км и то на панагон на доста по-мръсното производство на батерии за които си избрулил няколко тона СО2 Никак не се връзват нещата!
  • #18
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    (Преди около 10г, дяла на въглищата е бил около 44%) Докато дяла на ВЕИ е бил около 10-15% досега ръста на ВЕИ беше за сметка на АЕЦ но ядрените мощности много намаляха и идва ред на въглищните
  • #17
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Обясни какво означава " не замърсява на място с тазни отрови" какво значение има къде замърсява Щяло примерно да ти е чисто в Сф, а че за твойто убаво в Бобов Дол ще се изтровят - пука ти та ти дреме, още повече СО2 независимо къде го изпускаш в крайна сметка ефекта е пак върху теб, защото е гобален. Дай да уточним за къв бяс ти е електричката - щото с лудакрис мода вървяла много цели 400 метра преди да прегрее или щото искаш да си с чиста съвест?
  • #16
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Защо винаги сравняваш Модел S с много по-малки и маломощни коли ако е вярно че отделя косвено 150гр то и другите подобни(дължина към 5метра и ускорение под 5сек до 100) отделят толкова СО2 но Теслата поне не замърсява на място с разни отрови