Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

От възхода на електромобилите засега печели само...бензинът

Това показват продажбите на нови коли в Европа през последните месеци

От възхода на електромобилите засега печели само...бензинът

Много експерти от автомобилната индустрия продължават да ни убеждават в светлото бъдеще на електромобилите, но като цяло статистиката показва, че като цяло този процес в Европа върви доста вяло. Не помагат дори финансовите стимули при покупка на превозно на ток, както и натискът, на който са подложени автомобилните производители.

От възхода на електромобилите засега печели само...бензинът

Всъщност ситуацията е доста любопитна, тъй като властите в много европейски държави нададоха вой за вредите от дизеловите двигателии настояха за тяхната пълна забрана. В същото време откриха, че бензиновите мотори не са кой знае колко по-различни. Това призна дори генералният секретар на Асоциацията на европейските производители (ACEA) Ерик Йонарт.

„Дизеловите автомобили отделят значително по-малко CO2 отколкото тези с еквивалентни бензинови двигатели. Затова дизелите трябва да станат неотменна част от прехода към транспортни средства с ниско съдържание на въглероден двуокис, които ще се превърнат в междинна технология”, коментира Йонарт.

Подобни изявления направиха и други ръководители на компании от автомобилната индустрия. Какво трябва да покажат те? На първо място, че елекромобилите, на които се възлагат огромни надежди, към момента просто не ги оправдават. Продажбите на дизелови машини наистина бе намалено – през първата половина на 2016 г. те бяха 50,2% от автопарка в Европа, а година по-късно дялът им е спаднал на 46,3%. Обърнато в цифри това означава 152 323 по-малко продадени коли.

Как обаче това се отразява на продажбите на електромобили? Отговорът е прост – никак. От намаляването на дизела печелят...бензиновите модели. За първи път от 2009 г. насам те са повече – 48,5%. През 2016 г. технят дял беше 45,8%, което обърнато в цифри сочи 328 615 продажби повече. Тоест, бензиновите автомобили не само компенсират спада на дизеловите, но и носят ръст на пазара в Европа.

Къде в цялата схема е „транспортът на бъдещето”, за който се бори Европа? Всеки може сам да си отговори на този въпрос. През първата половина на 2016 г. продажите на електромобили са едва 1,0%. За същия период на 2017 г. те са нараснали на 1,3%, което прави 25 787 продажби. За сравнение ръстът при хибридите и автомобилите, работещи на различните видове газ, е между 3 и 4% - 77 428 единици.

Снимка: Motor
 

0 от 500
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "Възобновяеми 29 процента е почти една трета. Това не е капка в морето и до 10 години ще изпревари въглищата. " Това много трудно ще стане на този етап, дори след 10г. Германия е една от страните най-големите залежи и добив на въглища. Това означава да зачеркнат цял отрасъл... Преди около 10г, дяла на въглищата е бил около 44%
  • #14
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    И да добавим към казаното от анонимния отдолу за процента на ВЕИ - в Германия при 40% дял на въглища ще приемем, че газовите централи не замърсяват една Тесла дефакто отделя 152 гр СО2 на км докато един модерен ДВГ отделя около 120 а в еко-версиите дори под 100 - толкова с вашето електричеството ще спаси света - напроти драги ми еко-терористи - убивате го!
  • #13
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 1 година )
    Колкото и да се напъват еко-терористите нещо не им се получава... даже и Свети илин е доволен само да си цуца субсиди ама ич не му се правят коли, производството едва крета :)
  • #12
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    "Всъщност е много повече от капка в морето - порови се ама не из бг сайтовете да видиш какъв процент от електроенергията в UK и Германия е от възобновяеми източници " В Германия - въглища около 40% - ядрена - 13% - възобновяеми - 29% Това много ли е според теб?
  • #11
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    ръст при електромобилите ще има с новите модели до 2020 в Европа започват продажби Модел 3,Нисан Лийф и Рено ЗОИ,Е-голф на MEB платформа,модели на БМВ,ВАГ групата,Мерцедес,Хюндай-Киа,Ягуар-Ленд роувър,Волво и други марки най-вероятно и Дачия а докато станат 50% има много време да се направят централи а и потреблението няма да скочи с 50% а с много по-малко като се има в предвид че потреблението намаля а съм чел че за литър гориво се харчат 2 КВТ а електромобил с тях минава 10-15км почти сравнимо
  • #10
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Еко-сектанта пенчо, да каже нещо. Той е с електричка - Тесла - Ludicrous.
  • #9
    9 rate up comment 3 rate down comment
    край ( преди 1 година )
    Трябва да се прави ел. автомобил с гнездо за бензинов ел. генератор. Батерията за 100-150 км.Бензиновия генератор да го поставяш само като ще пътуваш на дълъг път и да работи докато пътуваш.
  • #8
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Jiko ( преди 1 година )
    Както винаги съм мислил и тук го пиша-хибрида си остава най-добрия компромис между ония два пистолета горе на снимката.В града 30-40-50км на ток извън с гориво или комбинацията им.Така се компенсират недостатъците и на двата типа задвижване,хем чист въздух в града ,хем няма да го мисля къде ще зареждам батериите извън него особено зимата.Водорода е много добре,но само на теория.Работя с него(произвеждам го) и при досег с въздуха се самозапалва,твърде скъпо пр-во и мн мн опасен.
  • #7
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    FenIX в близките 5 години на дали ще прескочи 10% така че който ще строи АЕЦ има време , за тези с вятърните генератори има още повече време ... макар че в БГ все още мисля че се ограничава производството от ВЕИ тъй като потреблението е по малко от производството
  • #6
    7 rate up comment 4 rate down comment
    FenIX ( преди 1 година )
    Възходът на ел колите освен от цена, пробег, време на зареждане, мрежа от зарядни станции и т.н. ще се определя и от способността на енергийната система да покрие нуждите. Дори 50% от колите да станат електрически това ще е сериозно потребление на ток,който трябва да се произведе. А АЕЦ, ВЕЦ, ТЕЦ и тн. не се правят за месец или два.