IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Само 3 производителя ще успеят да покрият новите екостандарти

Засега единствено Volvo, Toyota и Renault-Nissan се спасяват от огромните глоби, които застрашават бранша

Само 3 производителя ще успеят да покрият новите екостандарти

Повечето големи автомобилни производители няма да успеят да постигнат поставените от властите в ЕС нови нива на вредни емисии CO2 и ще трябва да платят огромни глоби. Това сочи проучване на консултанската агенция PSA Consulting, цитиран от Automotive News.

Само 3 производители ще успеят да покрият новите екостандарти

Резултатите от изследването показват, че само 3 производителя - Volvo, Toyota и Nissan-Renault ще се вместят в новите изисквания, които влизат в сила през 2021 г. Тогава средните нива на произвежданите автомоили трябва да бъдат 95 гр/км. В момента те са 118 гр/км, като този показател и в сила от 2016 г.

Това означава, че големи производители като Volkswagen Group, Daimler, Fiat Chrysler Automobiles, PSA, BMW и Ford ще трябва да платят сериозни глоби. PSA Consulting посочва и какви трябва да бъдат те през 2021 г. (виж таблицата). Сумите са посочени в евро, като се изчисляват на броя продадени автомобили.

VW Group: 1,36 млрд.

FCA: 950 млн.

PSA / Opel: 786.7 млн.

BMW: 430 ми

Ford: 307.1 млн.

Hyundai-Kia: 283.1 млн.

Daimler: 126.2 млн.

Самите производители вече реагираха на заплахата и разработват планове за увеличаване на продажбите на хибридни и електрически модели. Проблемът в случая е, че времето е прекалено малко и много малка част от клиентите ще бъдат убедени да преминат към подобни автомобили.

Няколко по-малки компании вече понесоха глоби, след като не успяха да се справят с въведените нови нива на вредни емисии. През 2013 г. Ferrari плати 1 млн. евро, а АвтоВАЗ - 20 000 евро. Две години по-късно Ferarri и Aston Martin бяха глобени по същата причина.

Трябва да се уточни, че 96 гр/км е средното число за цялата промишленост, като то варира в зависимост от произведените автомобили и не е еднакво за отделните компании. Очаква се Volvo, чийто резултат през 2016 г. бе 119 гр/км след 4 години да постигне 73 гр/км. Шведите вече обявиха, че от 2021 г. спират производството на модели само с двигател с вътрешно горене.

За Toyota също няма да бъде проблем. При японците през миналата година резултатът беше 105.5 гр/км, а след 4 години трябва да е 94.3 гр/км. Подобна е ситуацията и при Renault-Nissan, който е в отлична позиция благодарение на факта, че продава двата ной-популярния електрически модела - Renault Zoe и Nissan Leaf.

Лидерът от 2016 г. - PSA Group, обаче е на път да пропусне целта си с 3 гр/км. Причината са две - французите прекратиха своята хибридна програма, а в същото време закупиха марките Opel и Vauxhall, чиито модели са по-тежки и по-неефективни.

Снимка: Motor

0 от 500
  • #2
    23 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    хахаха вагонетките нали се хвалят че най-много продавали в европа.хахаха сега ще трябва да си плащат за това. направо падам от смях, като ги гледам колко са зле. първо да си платят глобите за дизелгейт и да не се ослушват и след тава да почват др,гите глоби да плащат.вече заприличаха на Mypгав гратисчия от градскиь транспорт, който непрекъснато го хващат без билет хахаха немам д,ми просто за тези.
  • #1
    26 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Някой случайно да не мисли, че немците ще плащат? Пак ще измислят начин да измамят контролните органи. Ако не направо ще ги отменят тези еко стандарти и ще въведат нови, които ся им по-удобни. Тези норми между другото са правени от дизеловото лоби, за да се мери само со2, а не другите гадории. Сега с техните камъни по техните глави. Надяваха се, че ще продават много дизели и с тях ще покриват изискванията,но след дизелгейта продажбите на нафтови печки рязко падна и сега ще правят както вятъра.