IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Само 3 производителя ще успеят да покрият новите екостандарти

Засега единствено Volvo, Toyota и Renault-Nissan се спасяват от огромните глоби, които застрашават бранша

Само 3 производителя ще успеят да покрият новите екостандарти

Повечето големи автомобилни производители няма да успеят да постигнат поставените от властите в ЕС нови нива на вредни емисии CO2 и ще трябва да платят огромни глоби. Това сочи проучване на консултанската агенция PSA Consulting, цитиран от Automotive News.

Само 3 производители ще успеят да покрият новите екостандарти

Резултатите от изследването показват, че само 3 производителя - Volvo, Toyota и Nissan-Renault ще се вместят в новите изисквания, които влизат в сила през 2021 г. Тогава средните нива на произвежданите автомоили трябва да бъдат 95 гр/км. В момента те са 118 гр/км, като този показател и в сила от 2016 г.

Това означава, че големи производители като Volkswagen Group, Daimler, Fiat Chrysler Automobiles, PSA, BMW и Ford ще трябва да платят сериозни глоби. PSA Consulting посочва и какви трябва да бъдат те през 2021 г. (виж таблицата). Сумите са посочени в евро, като се изчисляват на броя продадени автомобили.

VW Group: 1,36 млрд.

FCA: 950 млн.

PSA / Opel: 786.7 млн.

BMW: 430 ми

Ford: 307.1 млн.

Hyundai-Kia: 283.1 млн.

Daimler: 126.2 млн.

Самите производители вече реагираха на заплахата и разработват планове за увеличаване на продажбите на хибридни и електрически модели. Проблемът в случая е, че времето е прекалено малко и много малка част от клиентите ще бъдат убедени да преминат към подобни автомобили.

Няколко по-малки компании вече понесоха глоби, след като не успяха да се справят с въведените нови нива на вредни емисии. През 2013 г. Ferrari плати 1 млн. евро, а АвтоВАЗ - 20 000 евро. Две години по-късно Ferarri и Aston Martin бяха глобени по същата причина.

Трябва да се уточни, че 96 гр/км е средното число за цялата промишленост, като то варира в зависимост от произведените автомобили и не е еднакво за отделните компании. Очаква се Volvo, чийто резултат през 2016 г. бе 119 гр/км след 4 години да постигне 73 гр/км. Шведите вече обявиха, че от 2021 г. спират производството на модели само с двигател с вътрешно горене.

За Toyota също няма да бъде проблем. При японците през миналата година резултатът беше 105.5 гр/км, а след 4 години трябва да е 94.3 гр/км. Подобна е ситуацията и при Renault-Nissan, който е в отлична позиция благодарение на факта, че продава двата ной-популярния електрически модела - Renault Zoe и Nissan Leaf.

Лидерът от 2016 г. - PSA Group, обаче е на път да пропусне целта си с 3 гр/км. Причината са две - французите прекратиха своята хибридна програма, а в същото време закупиха марките Opel и Vauxhall, чиито модели са по-тежки и по-неефективни.

Снимка: Motor

0 от 500
  • #12
    13 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Сега немците производетели на талиге пак ще се съберат и ще отидат при лудата бабка стария/нов канцлер да и поплачат, че така не може и тя да отмени всичко или направо с държавни пари да им плаща глобите, а те да си продължават в същия дух да си развиват канцерогенните нафтови печки и да правят софтуери за измама на органите за контрол.Когато държавата подпира производителите, така става. Последните започват да мислят, че всичко им е позволено.
  • #11
    17 rate up comment 1 rate down comment
    agent_007 ( преди 6 години )
    Глобите евентуално ще отидат в медицината и там в жоба на лекаря, а пациента да мре за статистиката за да има последващ натиск в автоиндустрията. А средствата от глобите трябва да отидат за създаване на пречиствателни станции на въздуха докато нещастниците в автоиндустрията се натискат да намалят емисиите.
  • #10
    12 rate up comment 5 rate down comment
    от: баба до: дедо ( преди 6 години )
    Изкуфял си нещо дъртьо. Напъни си малко двете закърнели мозъчни клетки! Гледай само да не напълниш памперса от напъване...Глобите не превръщат нещо в каквото трябва да е. Глобата има възпиращ ефект да не правиш нещо, което нарушава закона. В случая глобите трябва да накарат и убедят производителите, че нещата не стават, както те искат, а както трябва да бъдат. Не става едни да инвестират милиарди в нови технологии,а други само да печелят,като симулират правене на нещо.
  • #9
    14 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ама нИдейтИ така ве хора! Ще разсърдите форумната ***. Ей ся ще дойде да ви нацвъка минуси. Не му изостряйте менталните проблеми с такива статии и коментари. Ептен полудява горкия. Ей ся ще дойде да ви обясни, че ВАГ не са такива, глобите не важат, любимците са му най-екологични, дизелите са най-чистите возила и най-много вървят. И за батериите ще ви каже,че замърсяват повече и че няма да стига електроенергията за електричките и тецовете и те замърсяват повече.Ей ся след малко...
  • #8
    16 rate up comment 7 rate down comment
    Дедо ( преди 6 години )
    И какво като платят глоби? Колите ще станат по-малко вредни от това ли? Пълни глупости!
  • #7
    26 rate up comment 8 rate down comment
    ЧНГ ( преди 6 години )
    Аре честито на ВАГ!Хаирлия да е! :))))Таз година милиард и половина, а догодина 3 за щастие! :)))
  • #6
    13 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Даймлер плаща по-малко,защото ползват двигатели на Рено/Дачия,които се оказват доста икономични и екологични.Вижда се,че тях глобите не ги засягат.Нисан им е ракетата носител, която ги вади от блатото.На другия полюс е БВМ.Те също ползват френски двигатели,но на другата група ПСА.Там обаче нещата не са никак добри,както се вижда от статистиката и са на трето място поглоби.Явно Тойота не е успяла да научи БМВ как се правят еколгични автомобили.
  • #5
    29 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Според мен ето това е правилният начин да се накарат производителите да инвестират в алтернативните технологии за задвижване.Японците без някой да ги кара преди повече от 20 г. разбраха на къде вървят нещата и инвестираха милиарди, докато немците им се смееха и ги подиграваха. В момента излезе вярна поговорката:"Който се смее последен се смее най-добре"
  • #4
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Нещо не ми се вързват нещата. Ясно е, че ВАГ трябва да платят най-много глоби, на защо Даймлер е толкова назад с глобата, а БМВ има над 3 пъти по-висока глоба при условие, че продажбите са им горе-долу еднакви и МБ нямат толкова екологични модели както баварците, които имат и хибриди и електромобили,кото сравнени с тези на МБ добре се продават.
  • #3
    14 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Лоените мозъци на немските каски,кога ще уврат,че така не става с техните каруци да тровят. Писаха си разни закончета на тях да им е добре, но накрая се оказа, че с техните камъни по техните глави.Има Видовден все пак. Да видим обаче дали ще плащат, затото те са свикнали само да вземат...