IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Само 3 производителя ще успеят да покрият новите екостандарти

Засега единствено Volvo, Toyota и Renault-Nissan се спасяват от огромните глоби, които застрашават бранша

Само 3 производителя ще успеят да покрият новите екостандарти

Повечето големи автомобилни производители няма да успеят да постигнат поставените от властите в ЕС нови нива на вредни емисии CO2 и ще трябва да платят огромни глоби. Това сочи проучване на консултанската агенция PSA Consulting, цитиран от Automotive News.

Само 3 производители ще успеят да покрият новите екостандарти

Резултатите от изследването показват, че само 3 производителя - Volvo, Toyota и Nissan-Renault ще се вместят в новите изисквания, които влизат в сила през 2021 г. Тогава средните нива на произвежданите автомоили трябва да бъдат 95 гр/км. В момента те са 118 гр/км, като този показател и в сила от 2016 г.

Това означава, че големи производители като Volkswagen Group, Daimler, Fiat Chrysler Automobiles, PSA, BMW и Ford ще трябва да платят сериозни глоби. PSA Consulting посочва и какви трябва да бъдат те през 2021 г. (виж таблицата). Сумите са посочени в евро, като се изчисляват на броя продадени автомобили.

VW Group: 1,36 млрд.

FCA: 950 млн.

PSA / Opel: 786.7 млн.

BMW: 430 ми

Ford: 307.1 млн.

Hyundai-Kia: 283.1 млн.

Daimler: 126.2 млн.

Самите производители вече реагираха на заплахата и разработват планове за увеличаване на продажбите на хибридни и електрически модели. Проблемът в случая е, че времето е прекалено малко и много малка част от клиентите ще бъдат убедени да преминат към подобни автомобили.

Няколко по-малки компании вече понесоха глоби, след като не успяха да се справят с въведените нови нива на вредни емисии. През 2013 г. Ferrari плати 1 млн. евро, а АвтоВАЗ - 20 000 евро. Две години по-късно Ferarri и Aston Martin бяха глобени по същата причина.

Трябва да се уточни, че 96 гр/км е средното число за цялата промишленост, като то варира в зависимост от произведените автомобили и не е еднакво за отделните компании. Очаква се Volvo, чийто резултат през 2016 г. бе 119 гр/км след 4 години да постигне 73 гр/км. Шведите вече обявиха, че от 2021 г. спират производството на модели само с двигател с вътрешно горене.

За Toyota също няма да бъде проблем. При японците през миналата година резултатът беше 105.5 гр/км, а след 4 години трябва да е 94.3 гр/км. Подобна е ситуацията и при Renault-Nissan, който е в отлична позиция благодарение на факта, че продава двата ной-популярния електрически модела - Renault Zoe и Nissan Leaf.

Лидерът от 2016 г. - PSA Group, обаче е на път да пропусне целта си с 3 гр/км. Причината са две - французите прекратиха своята хибридна програма, а в същото време закупиха марките Opel и Vauxhall, чиито модели са по-тежки и по-неефективни.

Снимка: Motor

0 от 500
  • #32
    4 rate up comment 6 rate down comment
    do edin ( преди 6 години )
    що не ходиш да се затвориш в един гараж със запален дизеляк и да дишаш дълбоко а? нищо против нямам твойта матушка ама си намирайте друго поприще - тоя филм с държавата бензиностанция приключи. аре са реви от злоба хахахаха!!!
  • #31
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Един ( преди 6 години )
    Само преди няколко дена имаше статия, че финните частици от износена гума превишават няколко пъти тези от изгорелите въглеводороди - някой да се е загрижил за подобни еко стандарти?
  • #30
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    ТЕЦ-овете работят предимно с природен газ. Там няма азотни съединения и финни прахови частици. Само въглероден диоксид и водна пара.
  • #29
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Fermera ( преди 6 години )
    Като ти поставят диагноза за онкологично заболяване ще разбереш защо се субсидират електричките.С мисълта дали ще оздравее се събуждаш и с нея заспиваш.А този умния който го притесняват 8 ТЕЦ в София,ще го успокоя че не съм виждал никой на комините,но всеки ден като пресичал кръстовищата съм на 2 метра от саждите който отделят колите.
  • #28
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Русия ( преди 6 години )
    Защо се субсидират електричките?
  • #27
    9 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    За съжеление според мен това е поредни фарс на големите. Не до толкова да намалеем вредните емисии колкото да си направим новата далавера, ок днес ни казват ел.автомобилите са най-чистите след време ще кажат добре това беше грешка и ще има нова алтернатива тоест нова далавера. Не беше ли така и със дизела най-добър, а сега най-гадното нещо (харесва дизела и същи така ел. коли)
  • #26
    6 rate up comment 2 rate down comment
    none ( преди 6 години )
    Това с глобите на ФВ заприличва вече на Мексикански сериал ;). Като се заговори за глоби и излиза Диего (пардон ФВ) ;). Както е тръгнало, следващите 5-10 години ФВ ще работят само за ЕК и за Тесла, и ако стане чудо и платят обезщетения на европейските си клиенти, най-накрая ще поработят малко и за клиентите си. БМВ не ги мислете, те се готвят да доставят всички коли от Китай, та ще ощастливят клиентите си с китайски задвижвания и електроника ...
  • #25
    7 rate up comment 12 rate down comment
    Един ( преди 6 години )
    Бате ходиш да си купуваш на монсанто отровите, тъпчеш се с химия и продукти с върволица Ета но са ти проблем колите - смешен си. Ами бегай на село бе пич, там няма задръствания и дишаш чист въздух, на мен не ми пречи. Всички ТЕЦ са в близост до населено място В София например имаш 8 СЛОВОМ ОСЕМ ТЕЦа и положението навсякъде по света е същото! Мани беги писнало ми е от еко-терористи с претенции ама без мозък
  • #24
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Това малко на рекет прилича. Ама накрая те ще ги покрият изискванията, автомобилите ще поскъпнат и всъщмост тия числа ще ги платят клиентите. И всъшност пак ще дишаме същия въздух, само дето ще плащаме по скъпо.
  • #23
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    "Щом три компании могат, значи и другите могат."С малолитражките, които продават няма как да не става. БМВ и Мерцедес затова почнаха да слагат същите мотори.