IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Само 3 производителя ще успеят да покрият новите екостандарти

Засега единствено Volvo, Toyota и Renault-Nissan се спасяват от огромните глоби, които застрашават бранша

Само 3 производителя ще успеят да покрият новите екостандарти

Повечето големи автомобилни производители няма да успеят да постигнат поставените от властите в ЕС нови нива на вредни емисии CO2 и ще трябва да платят огромни глоби. Това сочи проучване на консултанската агенция PSA Consulting, цитиран от Automotive News.

Само 3 производители ще успеят да покрият новите екостандарти

Резултатите от изследването показват, че само 3 производителя - Volvo, Toyota и Nissan-Renault ще се вместят в новите изисквания, които влизат в сила през 2021 г. Тогава средните нива на произвежданите автомоили трябва да бъдат 95 гр/км. В момента те са 118 гр/км, като този показател и в сила от 2016 г.

Това означава, че големи производители като Volkswagen Group, Daimler, Fiat Chrysler Automobiles, PSA, BMW и Ford ще трябва да платят сериозни глоби. PSA Consulting посочва и какви трябва да бъдат те през 2021 г. (виж таблицата). Сумите са посочени в евро, като се изчисляват на броя продадени автомобили.

VW Group: 1,36 млрд.

FCA: 950 млн.

PSA / Opel: 786.7 млн.

BMW: 430 ми

Ford: 307.1 млн.

Hyundai-Kia: 283.1 млн.

Daimler: 126.2 млн.

Самите производители вече реагираха на заплахата и разработват планове за увеличаване на продажбите на хибридни и електрически модели. Проблемът в случая е, че времето е прекалено малко и много малка част от клиентите ще бъдат убедени да преминат към подобни автомобили.

Няколко по-малки компании вече понесоха глоби, след като не успяха да се справят с въведените нови нива на вредни емисии. През 2013 г. Ferrari плати 1 млн. евро, а АвтоВАЗ - 20 000 евро. Две години по-късно Ferarri и Aston Martin бяха глобени по същата причина.

Трябва да се уточни, че 96 гр/км е средното число за цялата промишленост, като то варира в зависимост от произведените автомобили и не е еднакво за отделните компании. Очаква се Volvo, чийто резултат през 2016 г. бе 119 гр/км след 4 години да постигне 73 гр/км. Шведите вече обявиха, че от 2021 г. спират производството на модели само с двигател с вътрешно горене.

За Toyota също няма да бъде проблем. При японците през миналата година резултатът беше 105.5 гр/км, а след 4 години трябва да е 94.3 гр/км. Подобна е ситуацията и при Renault-Nissan, който е в отлична позиция благодарение на факта, че продава двата ной-популярния електрически модела - Renault Zoe и Nissan Leaf.

Лидерът от 2016 г. - PSA Group, обаче е на път да пропусне целта си с 3 гр/км. Причината са две - французите прекратиха своята хибридна програма, а в същото време закупиха марките Opel и Vauxhall, чиито модели са по-тежки и по-неефективни.

Снимка: Motor

0 от 500
  • #22
    6 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    И понежа аз съм професор, също и всички останали шофьори на Тойоти.Аз съм съгласен с всичко в статията, но има само един производител и той е Тойота.И понеже ние нямаме комплекси, и сме умни много, и сме еко и много технологични, караме Тойоти.Не че парите са ни проблем, заплатите ни са 5-цифрени.
  • #21
    7 rate up comment 15 rate down comment
    Един ( преди 6 години )
    Анонимен и Присус и Лийф са тотална ***! Ама тотална! Единствената причина за съществуването им е административната принуда на власт имеющите евро-престъпници! Махни ограниченията като в щатите и хората ще си накупят V8 тупалки! Въобще като не ви пука за автомобилите кво дирите тука да спамите в полза на електрошитните не мога да разбера...
  • #20
    3 rate up comment 15 rate down comment
    Един ( преди 6 години )
    Бацета вие от коментара ми кво точно фанахте? ЗАМЪРСЯВАНЕТО НА ОКОЛНАТА СРЕДА НЕ Е СЛЕДСТВИЕ НА АВТОМОБИЛИТЕ И ДВИГАТЕЛЯ С ВЪТРЕШНО ГОРЕНЕ!! Вие ако искате да карате електрически кочини си е ваш проблем - аз неща още повече електрошитните замърсяват повече и от двигател с вътрешно горене!
  • #19
    5 rate up comment 1 rate down comment
    agent_007 ( преди 6 години )
    Докато навлязат тези еко коли, и освен това има и други източници на вредни емисии за това в гъстно населени градове трябва да се монтират пречиствателни станции на въздуха.
  • #18
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Японци и корейци откога развиват двигатели използващи нисковискозни масла? И не само това. Там културата е такава - почит към околната среда. Ама за тези неща трябва и инжинерна мисъл и заводи. А пo това време европейците каpаха с 10/15w40. Всички се бъзикаха с Приус и после с Лийф, а какво излезе? Отделно политиката въобще на Азия и Америка е да се кара бензин. Но понеже от нефта остава нафтата и все някой трябва да я купува. Белите почерняват от сажди..
  • #17
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    На немското фенче брюкселската администрация му е виновна, че неговите любимци са изостаноли, нагли мошеници. Га ядоха кифтетата на немците им беше добре, ама сега ще плащат, няма как. Да не са наглеели толкова много, а да са правили нещата както трьбва. И за това никой не им е виновен. Ти ако си спомняш и за диелгейт разправяше, че има конспирация срещу немците, че това или онова. Сега пак ли видя конспирация. Пак ли другите са ви виновни.Като пре Путин.За всичко по света той е виновен.
  • #16
    13 rate up comment 2 rate down comment
    до: Един ( преди 6 години )
    Така е! Глобите се плащат накрая от клиента. Клиента имал глупостта да се купи от производител плащащ глоби. К,пи си от тези, които не плащат и ще си спокоен, че не си платил нищо подобно за което говориш. Купи си от тези, които инвестират в нови технологии, а не в софт,ер за измама. Толкова е просто, но не е за прости хора!Брюкселските зелки за нищо не стават, но в случая са прави, че по някакъв начин изостаналите европейци трябва да бъдат накарани да произвеждат незамърсяващи еко коли.
  • #15
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Щом три компании могат, значи и другите могат.Друг е въпросът дали го искат и дали им стиска да инвестират в нови неща.Както се вижда дизелът си отива. Бъдещето е на хибриди, електрички и водородни автомобили.Преходен момент може да бъде газификацията на бензиновите автомобили. Пропан-бутан или на метан. Хем по-евтино, хем по-екологично и технологията е изпитана и няма никакъв проблем да се направи. Чудя се само защо не го правят? Елементарно е просто без много средства постигаш резултат.
  • #14
    16 rate up comment 5 rate down comment
    Един ( преди 6 години )
    Евро-терористите да ходят да се гръмнат! (всъщност твърде безболезнено за тия *** ама поне ще сме се отървали от скапанящината им)Първо глобите в крайна сметка ги плаща клиента. Второ автомобилите са причина за едва 20% от СО2 емисиите, като 25% от тия 20 се пада на тежите транспортни машини - *** нещастни що не се борят срещу 80те % други производители на вредни емисии?!! И въобще брюкселските престъпници е най-добре да ходят еди къде си и да не се връщат вече
  • #13
    10 rate up comment 1 rate down comment
    до:agent_007 ( преди 6 години )
    Какви са тези пречиствателни станции на въздуха? Колите не са заводи. Заводите за коли не бълват отровни газове, за да имат такива станции. Кажи какво имаш предвид, че мисълтта ти нещо май обягва. Колите, които се движат в градовете трябва да бъдат екологични. В това спор предполагам няма. Та поради тази причина, който има неекологични коли да си плаща. Ако не иска да плаща да направи нещо по въпроса и да започне да произвежда коли оговарящи на изискванията.