IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да удължим живота на автоматичната скоростна кутия

Няколко прости правила, чието спазване ще намали разходите по ремонта

Как да удължим живота на автоматичната скоростна кутия

Все повече шофьори напоследък залагат на автоматична скоростна кутия при избора си на автомобил. Това е един от най-важните агрегати в колата и за нея трябва да се полагат грижи, за да може тя по-дълго време да служи безпроблемно на собственика. За да стане това, е нужно да се спазват няколко прости правила. Те удължават живота на трансмисията и намаляват разходите по нейния ремонт.

Как да удължим живота на автоматичната скоростна кутия

Много специалисти са на мнение, че единственият начин за предпазване на автоматика от повреди, е редовната смяна на маслото в него. Някои дори препоръчват, то да се сменя на всеки 30 000 км пробет. Разбира се, това е отличен съвет, но няма да помогне особено, ако собственикът на автомобила не спазва още няколко правила.

Първото от тях е – преди тръгване автоматичата скоростна кутия трябва да загрее. Така маслото в нея ще достигне и ще започне правилно да циркулира в хидротрансформатора. Студеното и гъсто масло не може да осигури качествено смазване на подвижните елементи от трансмисията. Затова нещата са прости – стартира се двигателя, автоматикът се включва на позиция „D”, а спирачката се държи натисната. Около 3 минути са напълно достатъчни.

Освен това, не трябва при всяко спиране на светофара, лостът за скоростите да се премества в неутрално положение („N”). Излишните превключвания не са от полза на нито един механизъм, не само на скоростната кутия. Както не е полза и рязкото тръгване – с натискане на педала докрай. В този случай съединителят ще пробуксува, а това съкращава неговия живот и съответно този на кутията.

Как да удължим живота на автоматичната скоростна кутия

Автоматикът не обича и прегравяне, въпреки че в стандартни условия това много трудно може да бъде избегнато. Все пак има начини за намаляване на щетите. Трябва да се избягват големите натоварвания при движение по пясък или лед. Същото важи и за тегленето на друг автомобил, особено ако той е по-тежък и с по-големи размери. От подобни издевателства трансмисията няма да умре, но нейните части, особено съединителите може да излязат от строя. А понякога те не могат да се ремонтират и се налага замяна на скоростна кутия.

За да се запази живота на автоматика, трябва да се отказва и тегленето от друг автомобил, ако по някаква причина двигателят е отказал. Причината отново е в смазването на компонентите на трансмисията, което няма как да бъде осигурено, ако моторът не е стартиран. Някои производители разрешават теглена на кола с автоматик при скорост до 25-30 км и на разстояние до 25-30 км, но това не е добра идея, тъй като подобни условия трудно могат да бъдат спазени. Затова стигането до сервиза трябва да става със специализиран превез. Така ще бъде предпазена скоростната кутия и съответно разходите по ремонта ще бъдат по-малки.

Снимки: Autonews

 

0 от 500
  • #3
    6 rate up comment 2 rate down comment
    До Auris ( преди 6 години )
    Статията е за класически автоматици, от тези с хидротрансформатор. Най-скъпи, най-рафинирани и с най-големи загуби. Кефа е така.
  • #2
    7 rate up comment 8 rate down comment
    BG citizen ( преди 6 години )
    До AURIS,Милиони километри?? В кой свят живееш? CVT, да добра е, с най-малко загуби. Обаче смяна на масло на 100 000 километра? Те от TOYOTA *** ще ти направят ако успееш!! 60 000 км - да. Вземи си прочети книжлето, което ти дава Тойота за експлоатацията, пък тогава ги коментирай тези неща! То бива излагация, ама твоето си е голям смях -))))))
  • #1
    12 rate up comment 26 rate down comment
    Аурис ( преди 6 години )
    eCVT МИ Е ТРЯНСМИСИЯТА И Е ПОСЛЕДНОТО НЕЩО, КОЕТО МОЖЕ ДА МЕ ПРИТЕСНИ В КОЛАТА.Доказано е най-здравата и безпроблемна автоматична трансмисия правена някога. Все още няма случай на дефект в нея. Издържа милиони километри и единственото и обслужване е да се сменя маслото на 100 000 км., които не е скъпо, както на другите автоматици. Така, че съветите в статията не за всички се отнасят.