Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka

Как да удължим живота на автоматичната скоростна кутия

Няколко прости правила, чието спазване ще намали разходите по ремонта

Как да удължим живота на автоматичната скоростна кутия

Все повече шофьори напоследък залагат на автоматична скоростна кутия при избора си на автомобил. Това е един от най-важните агрегати в колата и за нея трябва да се полагат грижи, за да може тя по-дълго време да служи безпроблемно на собственика. За да стане това, е нужно да се спазват няколко прости правила. Те удължават живота на трансмисията и намаляват разходите по нейния ремонт.

Как да удължим живота на автоматичната скоростна кутия

Много специалисти са на мнение, че единственият начин за предпазване на автоматика от повреди, е редовната смяна на маслото в него. Някои дори препоръчват, то да се сменя на всеки 30 000 км пробет. Разбира се, това е отличен съвет, но няма да помогне особено, ако собственикът на автомобила не спазва още няколко правила.

Първото от тях е – преди тръгване автоматичата скоростна кутия трябва да загрее. Така маслото в нея ще достигне и ще започне правилно да циркулира в хидротрансформатора. Студеното и гъсто масло не може да осигури качествено смазване на подвижните елементи от трансмисията. Затова нещата са прости – стартира се двигателя, автоматикът се включва на позиция „D”, а спирачката се държи натисната. Около 3 минути са напълно достатъчни.

Освен това, не трябва при всяко спиране на светофара, лостът за скоростите да се премества в неутрално положение („N”). Излишните превключвания не са от полза на нито един механизъм, не само на скоростната кутия. Както не е полза и рязкото тръгване – с натискане на педала докрай. В този случай съединителят ще пробуксува, а това съкращава неговия живот и съответно този на кутията.

Как да удължим живота на автоматичната скоростна кутия

Автоматикът не обича и прегравяне, въпреки че в стандартни условия това много трудно може да бъде избегнато. Все пак има начини за намаляване на щетите. Трябва да се избягват големите натоварвания при движение по пясък или лед. Същото важи и за тегленето на друг автомобил, особено ако той е по-тежък и с по-големи размери. От подобни издевателства трансмисията няма да умре, но нейните части, особено съединителите може да излязат от строя. А понякога те не могат да се ремонтират и се налага замяна на скоростна кутия.

За да се запази живота на автоматика, трябва да се отказва и тегленето от друг автомобил, ако по някаква причина двигателят е отказал. Причината отново е в смазването на компонентите на трансмисията, което няма как да бъде осигурено, ако моторът не е стартиран. Някои производители разрешават теглена на кола с автоматик при скорост до 25-30 км и на разстояние до 25-30 км, но това не е добра идея, тъй като подобни условия трудно могат да бъдат спазени. Затова стигането до сервиза трябва да става със специализиран превез. Така ще бъде предпазена скоростната кутия и съответно разходите по ремонта ще бъдат по-малки.

Снимки: Autonews

 

0 от 500
  • #23
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    И как така смяната на маслото ще ти докара проблеми не ми е много ясно? Такъв филм просто НЯМА!!! Ако го смениш с такова, каквото ти дават по спецификация просто няма начин. Има само един вариант и той е да караш мнооооооого дълго време с едно масло и да не си го сменял. Старото да е направило отлагания на разни места и да е уплатнило, каквото трябва и със смяната да разбуташ нагара и да ти се получи я теч, я друго нещо. Друг вариант НЯМА! Маслото е консуматив и се СМЕНЯ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО!!!
  • #22
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Аз съм с типтроник с torque converter, и по спецификация маслото не трябвало да се сменя. След като рових доста по темата разбрах, че ако го смениш проблемите ще са ти почти в кърпа вързани. Иначе статията биваща, но това да зачалиш колата и да я държиш 3мин на D със спирачка е кошмарна глупост, маслото циркулира и на P и на N.
  • #21
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Щом не е ДСГ не ми го хвали! Вярно - мрът често и ремонта е скъп, ама кефа цена няма.
  • #20
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Каква CVT СК бе трол ВАГенски? До преди малко твърдеше: „LEXUS се опариха с нея и вече не се предлага в най-новите им модели.“ А сега дрънкаш глупости за някакви измислени от теб разходи на гориво. Я се вземи в ръце първо и си уточни имат ли Лексус ЦВТ СК или няма и после ела пак да приказваш за другите неща! Ама то стана късно и трябва да си измиеш краката и да лягаш. Аре утре, като се наспиш...
  • #19
    12 rate up comment 6 rate down comment
    До предишния ( преди 1 година )
    Реалният разход на RX450 hybrid при скорости над 140км/ч на магистралата стигат и 16-17л/100 Цялата кола е яко спъната главно поради недоразумението наречено CVT-кутия!
  • #18
    13 rate up comment 6 rate down comment
    Мдаа .. ( преди 1 година )
    lexus rx450h, 2018г: хибридни 315к.с. + CVT = "страхотните" 7.7сек/100 и цели 200км/ч Vmax!! и тва при реален разход около 11л/100км голем смех са тия оризаре! ))))
  • #17
    7 rate up comment 8 rate down comment
    До долния ( преди 1 година )
    Малкият вземи се качи на некой плексус, особено от ония хибридните псевдоджипчета с измислените CVT-кутии, настъпи газта да видиш какво се случва! Ако пак не вденеш значи точно ти си за 4км! До по-предишния: съгласен съм, че кутиите са на ZF и някои на Мерц, но за лексусите си се объркал! Ориза едно си знае, едно си бае...
  • #16
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    С какво са се били опарили Лексус, че нещо не разбрах? Ти в ред ли си изобщо и защо дрънкаш подобни глупости при условие, че всичките им хибриди са с E-CVT? Тук наистина има някакъв тотално анормален индивид, който си съчинява всякакви глупости и спори с всеки и всеки за всичко, което не му е понятно и за което и една дума не е прочел. Имам чувството, че на 4-ти км. са им пуснали нет по стаите и някакъв душевно болен ВАГинист уж имал Хонда и ръси мозъци. Лекувай се момче!
  • #15
    12 rate up comment 8 rate down comment
    Всъщност... ( преди 1 година )
    CVT е евтиняшка кутия, предназначена за нисък клас коли. LEXUS се опариха с нея и вече не се предлага в най-новите им модели. ZF8 е класиката в жанра, както и новите 9-степенни кутии на Мерцедес.
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    f1 ( преди 1 година )
    Аз да попитам - А и В класите на мерцедес не са ли CVT?