IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Как да удължим живота на автоматичната скоростна кутия

Няколко прости правила, чието спазване ще намали разходите по ремонта

Как да удължим живота на автоматичната скоростна кутия

Все повече шофьори напоследък залагат на автоматична скоростна кутия при избора си на автомобил. Това е един от най-важните агрегати в колата и за нея трябва да се полагат грижи, за да може тя по-дълго време да служи безпроблемно на собственика. За да стане това, е нужно да се спазват няколко прости правила. Те удължават живота на трансмисията и намаляват разходите по нейния ремонт.

Как да удължим живота на автоматичната скоростна кутия

Много специалисти са на мнение, че единственият начин за предпазване на автоматика от повреди, е редовната смяна на маслото в него. Някои дори препоръчват, то да се сменя на всеки 30 000 км пробет. Разбира се, това е отличен съвет, но няма да помогне особено, ако собственикът на автомобила не спазва още няколко правила.

Първото от тях е – преди тръгване автоматичата скоростна кутия трябва да загрее. Така маслото в нея ще достигне и ще започне правилно да циркулира в хидротрансформатора. Студеното и гъсто масло не може да осигури качествено смазване на подвижните елементи от трансмисията. Затова нещата са прости – стартира се двигателя, автоматикът се включва на позиция „D”, а спирачката се държи натисната. Около 3 минути са напълно достатъчни.

Освен това, не трябва при всяко спиране на светофара, лостът за скоростите да се премества в неутрално положение („N”). Излишните превключвания не са от полза на нито един механизъм, не само на скоростната кутия. Както не е полза и рязкото тръгване – с натискане на педала докрай. В този случай съединителят ще пробуксува, а това съкращава неговия живот и съответно този на кутията.

Как да удължим живота на автоматичната скоростна кутия

Автоматикът не обича и прегравяне, въпреки че в стандартни условия това много трудно може да бъде избегнато. Все пак има начини за намаляване на щетите. Трябва да се избягват големите натоварвания при движение по пясък или лед. Същото важи и за тегленето на друг автомобил, особено ако той е по-тежък и с по-големи размери. От подобни издевателства трансмисията няма да умре, но нейните части, особено съединителите може да излязат от строя. А понякога те не могат да се ремонтират и се налага замяна на скоростна кутия.

За да се запази живота на автоматика, трябва да се отказва и тегленето от друг автомобил, ако по някаква причина двигателят е отказал. Причината отново е в смазването на компонентите на трансмисията, което няма как да бъде осигурено, ако моторът не е стартиран. Някои производители разрешават теглена на кола с автоматик при скорост до 25-30 км и на разстояние до 25-30 км, но това не е добра идея, тъй като подобни условия трудно могат да бъдат спазени. Затова стигането до сервиза трябва да става със специализиран превез. Така ще бъде предпазена скоростната кутия и съответно разходите по ремонта ще бъдат по-малки.

Снимки: Autonews

 

0 от 500
  • #13
    6 rate up comment 14 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    бг градския човек както се е нарекъл нещо много вътрушно го взе. следих разговора с удоволствие до момента в който показа простащината и селенията си което явно са ти в повече и не можеш да ги задържиш само за себе си и трябва да ги покажеш и на другите. точно заради такива като теб сме на това положение. дървен философ си ти и една книжка не си прочел. поне за видовете скоростни кутии проч1ти за да не се излагаш така и после лъжи чи имаш хонда с цвт. може пък някой да ти повярва гоуфарче.
  • #12
    7 rate up comment 22 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Имаш ти на баба си фърчилото!Ако имаше Хонда с CVT щеше да знаеш,че това на Тойота eCVT, няма нищо общо със стандартното на Хонда и другите подобни. То е уникално и го няма в други марки. Вземи чети и тогава се прави на умен,защото никак не ти се получава.Какво да чета за километрите,като имам книжка на колата и на нея си ги пише черно на бяло.На теб или на книжката да вярвам?Съвсем смешен взе да ставаш.Има онлайн издание чети! В САЩ,Канада и Зап.Европа има таксита Приус милионници или не знаеш
  • #11
    15 rate up comment 5 rate down comment
    BG citizen ( преди 6 години )
    До АурисИмам Хонда ХРВ автоматик, точно с CVT , не мога да те нарека колега, защото май си ***! Няма да питам - само на тест ли си я карал Тойота-та...така, че хайде виж какво и другите ти пишат за километрите??!!
  • #10
    17 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    CVT и милиони километри, това кога го сънува?
  • #9
    21 rate up comment 4 rate down comment
    ( преди 6 години )
  • #8
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Никола ( преди 6 години )
    На някои автоматици-хидротрансформатори изобщо не препоръчват смяна на маслото , поне не в първите 200хил. км. При CVT смяната на маслото е задължителна и нормално е на всеки 30хил. и филтър на 60хил. това се налага от факта , че има голямо *** и маслото се загрява много , което налага и радиатор за охлаждане . Качественото масло за CVT струва по-скъпо от това за хидротрансформатора , но е по -малко като количество . Иначе колегата по-долу е прав , че това са невероятно здрави кутии .
  • #7
    6 rate up comment 0 rate down comment
    до: 1234 ( преди 6 години )
    Така е! Абсолютно е така, но нещата, които си написал важат в пълна сила и за ръчните СК.Също така бих добавил, че смяната на маслото, трябва да е навремена и маслото да отговаря по спецификация за съответната СК. Много хора отиват в магазина и си вземат от най-евтиното трансмисионно масло и за тях е все тая, че имало там разни цифрички и буквички на тубата. Някой им казал, че трябва да е трансмисионно и толкова. Поради тази причина много СК си отиват преждевременно. Дори и ръчни!
  • #6
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Аурис ( преди 6 години )
    Да забелязах, че е за тях, но никъде не се уточнява по принцип и поради тази причина ,точних, че писаниците в статията не важат за всички автоматици. Все пак е хубаво да се каже за кои става на въпрос, защото някой може да помисли, че за всички е така. А и да се кажат другите какви преимущества имат спрямо класиката, която все по-малко се ползва и се дава път на новите технологии. Хидротрансформаторите са, като дизелите, т.е. отиват в историята.
  • #5
    7 rate up comment 5 rate down comment
    до: BG citizen ( преди 6 години )
    В книжката на колата пише, че първата смяна маслото на трансмисията е на 105 000 км. Всяка следваща смяна се извършва на 145 000 км. Ти да не се чел някакви други книжки случайно? Или искаш да ми кажеш, че не съм си чел книжката на колата, която притежавам, а ти си е чел, като си го виждал модела само на картинка! Ако смяташ да се прави на интересен не си познал! Не се интересен, а напротив. Излагаш се точно ти с твърдения, които са плод на твоята фантазия и няма нищо обективно в тях.
  • #4
    8 rate up comment 4 rate down comment
    1234 ( преди 6 години )
    Основното за една автоматична трансмисия е да няма излишни удъри. Деме кадължително превключване на селектора при автомобил в покой и утихнали обороти, а не докато се маневрираш още не ти паднал оборотомера на номинал и ръгай там селектора. Задължително изрядна ръчна спирачка, никога не оставяйте тежеста на колата да напъва на Паркинг позицията. Това е 1000%-това грешка която всеки прави, казва си "закакво ми е ръчна като имам П" да ама не, това е....ва майката на кутията.