Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как да удължим живота на автоматичната скоростна кутия

Няколко прости правила, чието спазване ще намали разходите по ремонта

Как да удължим живота на автоматичната скоростна кутия

Все повече шофьори напоследък залагат на автоматична скоростна кутия при избора си на автомобил. Това е един от най-важните агрегати в колата и за нея трябва да се полагат грижи, за да може тя по-дълго време да служи безпроблемно на собственика. За да стане това, е нужно да се спазват няколко прости правила. Те удължават живота на трансмисията и намаляват разходите по нейния ремонт.

Как да удължим живота на автоматичната скоростна кутия

Много специалисти са на мнение, че единственият начин за предпазване на автоматика от повреди, е редовната смяна на маслото в него. Някои дори препоръчват, то да се сменя на всеки 30 000 км пробет. Разбира се, това е отличен съвет, но няма да помогне особено, ако собственикът на автомобила не спазва още няколко правила.

Първото от тях е – преди тръгване автоматичата скоростна кутия трябва да загрее. Така маслото в нея ще достигне и ще започне правилно да циркулира в хидротрансформатора. Студеното и гъсто масло не може да осигури качествено смазване на подвижните елементи от трансмисията. Затова нещата са прости – стартира се двигателя, автоматикът се включва на позиция „D”, а спирачката се държи натисната. Около 3 минути са напълно достатъчни.

Освен това, не трябва при всяко спиране на светофара, лостът за скоростите да се премества в неутрално положение („N”). Излишните превключвания не са от полза на нито един механизъм, не само на скоростната кутия. Както не е полза и рязкото тръгване – с натискане на педала докрай. В този случай съединителят ще пробуксува, а това съкращава неговия живот и съответно този на кутията.

Как да удължим живота на автоматичната скоростна кутия

Автоматикът не обича и прегравяне, въпреки че в стандартни условия това много трудно може да бъде избегнато. Все пак има начини за намаляване на щетите. Трябва да се избягват големите натоварвания при движение по пясък или лед. Същото важи и за тегленето на друг автомобил, особено ако той е по-тежък и с по-големи размери. От подобни издевателства трансмисията няма да умре, но нейните части, особено съединителите може да излязат от строя. А понякога те не могат да се ремонтират и се налага замяна на скоростна кутия.

За да се запази живота на автоматика, трябва да се отказва и тегленето от друг автомобил, ако по някаква причина двигателят е отказал. Причината отново е в смазването на компонентите на трансмисията, което няма как да бъде осигурено, ако моторът не е стартиран. Някои производители разрешават теглена на кола с автоматик при скорост до 25-30 км и на разстояние до 25-30 км, но това не е добра идея, тъй като подобни условия трудно могат да бъдат спазени. Затова стигането до сервиза трябва да става със специализиран превез. Така ще бъде предпазена скоростната кутия и съответно разходите по ремонта ще бъдат по-малки.

Снимки: Autonews

 

0 от 500
  • #33
    3 rate up comment 0 rate down comment
    dchev ( преди 1 година )
    Всяка скоростна кутия трябва да и се прави поддръжка със смяна на маслото в зависимост от това какво е определил производителя. Тойота казват че на CVT трансмисиите трябва да се проверяват на всеки 100000 км или 60К мили, но аз предпочитам превантивно да сменям маслото на 60К мили, отколкото не дай си Боже нещо да се случи. Така и е за двигателя-книжката казва 10К мили, но аз го сменям на 5К мили. По-добре чист двигател, но без проблеми! Маслото трябва да се сменя на всички видове трансмисии
  • #32
    4 rate up comment 0 rate down comment
    dchev ( преди 1 година )
    Тойота са по-евтини, но са комфортни коли за масовия потребител и трудно се развалят. Освен това са и лесни за поддръжка. Лексус са също лесни за поддръжка, не се развалят лесно и са както комфортни, така и имат модели които са много бързи. При тях комфорта и луксозните интериори са на ниво Ауди, БМВ или Мерцедес. Аз ако мога да си позволя скъпа кола, никога няма да се замислям и ще си взема например Лексус RX Hybrid-голяма, луксозна кола с 6 литра разход и си върви като космически кораб :)
  • #31
    4 rate up comment 0 rate down comment
    dchev ( преди 1 година )
    Двигател 1.8 литра и CVT скоростна кутия, която може да имитира 7 скорости. Не е неоходимо да палиш колата и да чакаш минути, а просто палиш и след 10-15 сек. можеш да тръгнеш. От мой опит мога да кажа, че след 10 минути, когато маслото на двигателя и трансмисията са загрели, колата си върви доста добре. Разхода на гориво е около 6.5-7.5 литра бензин и колата напълно ме задоволява как си върви. Тойота са коли за нормално и по-комфортно каране! Лексус са както комфортни така и бързи!
  • #30
    3 rate up comment 0 rate down comment
    dchev ( преди 1 година )
    CVT скоростни кутии са най-новите разработки на Японците. Всички Японски производители (без Мазда) ги използват при двигателите до 2.5 литра в САЩ. Правят го защото с тези скоростни кутии разходът на гориво е по-добър. Тези скоростни кутии са на пазара от около 10тина години и мисля че Тойота, Хонда, Субару са ги осъвършенсвували достатъчно. Нисан имат още проблеми с техните кутии. Те са доста опростени и нямат скорости а метален ремък. Аз карам Toyota Corolla iM, което в Европа си е Аурис.
  • #29
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Пичове, какво ми пишете НЯМА с главни букви? Аз ви казах че съм ровил доста, говорих дори с инженер от фирмата производител, защото също не вярвах, но НЕ се сменя. Хора в бранша ми казаха, че на tiptronic се сменя когато започне да прави проблеми кутията. От познати с такава кутия разбрах, че се случва след 300К км. Маслото което слагат се води LifeTime. Колата сега е на 160К и работи безпроблемно.
  • #28
    4 rate up comment 1 rate down comment
    рветеер ( преди 1 година )
    Първо да кажем че е-CVT и CVT не са едно и също нещо, ама то иска малко четене. Второ абе вземете си прочетете и най вече разберете кое какво е, че само дървени фолософи тука...
  • #27
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Какъв е тоя Лексус със 315 коня, а със смешно ускорение от 7,7 сек. и скорост 200 км/ч...
  • #26
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 година )
    Немците са практичен народ и са направили да не се сменя маслото на СК. Няма смисъл просто! Преценили са, че ще смените по-бързо СК и просто няма нужда маслото да се пипа. Спестяват ви допълнителни разходи хората, а вие ги плюете. П.С. Няма начин маслото да не се сменя. Виж, ако живота на к,тията е малък може и да не го сменяте, но по принцип трябва. Има ли висока температура и триещи се метални части, трябва да се смени маслото на определен период, ако искате да имате безпроблемна кола.
  • #25
    1 rate up comment 0 rate down comment
    fermera ( преди 1 година )
    На новите автомобили производителите казват че маслото е със ресурса на СК.Проблема е че при нас темперетуената амплитуда е по голяма от -20 до +40 и маслото е с по малък ресурс.Лично аз го смених на 200к километра и в момента на 270к няма проблеми.Смених също и маслото на Халдекса тъй като там има има триещи се части и карам в доста пряшна среда.
  • #24
    7 rate up comment 3 rate down comment
    DSG ( преди 1 година )
    Карам от 1 година 7 скоростен Леон с ДСГ. Доживотно масло на кутията по книжка и както ми казаха в магазина. Кутията няма никакви проблеми след 30к км. На място чакам да загрее 10 сек максимум. Тея 3 минути от Лукойл ли им ги препоръчаха на АутоМ?