IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

По-екологичен ли е бензиновият двигател от дизеловия?

Германските власти твърдят - двата мотора замърсяват почти еднакво околната среда

По-екологичен ли е бензиновият двигател от дизеловия?

Германското министерство на транспорта публикува резултатите от свое изследване, според която купуването на нов дизелов автомобил не означава, че той ще бъде по-екологичен, отколкото бензинов такъв.

По-екологичен ли е дизеловият двигател от бензиновия?

Медийната група Funke разкри част от доклада на министерството, в което се разкриват данни за екологичните фактори на двата типа двигатели. Според информацията, голяма част от автомобилите с дизелови двигатели, регистрирани миналата година, средно отделят по около 128 гр. CO2/км. В същото време резултатът на бензиновите двигатели е 129 гр.

Разликата в емисиите между двата типа двигатели за последните 10 години също е малка. За конкретния период е отчетено, че количеството на отделените вредни емисии постепенно намалява. Според изданието Autonews, една от причините разликата в емисиите да е почти еднаква, е че дизеловите двигатели се използват повече в тежки и мощни автомобили, отколкото бензиновите.

“Мит е, че дизелът е щадящ към климата. Този тип двигатели не отговарят на теоретичните предимства, насочени към опазването на околната среда“, заяви транспортния експерт Стефан Куен.

Докладът бе изготвен, след като Германското транспортно министерство обяви намерението си да изтегли около 12 млн. дизелови автомобили за подновяване на софтуера на двигателите им. Разходите за акцията ще струват около 2 млрд. евро. Официалното решение трябва да бъде взето преди изборите на 24 септември.

Снимка: Volkswagen

0 от 500
  • #27
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Ами дасвалят цената на бензина, да намалят акциза. До тогава ще карам дизели.Да не съм балък да плащам 30-40% повече за бензин на бензиностанцията.
  • #26
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Щирлиц ( преди 6 години )
    Почти всички съвременни коли имат оборотомер.Колкото по-дълго време успявме да задържим оборотите на макс.въртящ момент,толкова по-икономичен ще бъде двигателя,все едно дизел или бензин.В града много рядко включвам 5 предавка,именно по тази причина.Опитайте.
  • #25
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Страшно много хора НЕ умеят да карат правилно автомобил с бензинов двигател и после реват, че им харчи. Ами сори братлета! Аз бях на дизел в началото, но постечение на обстоятелствата минах на бензинова кола и оървоначално и аз самия не бях особенно добре в това отношение. В момента няколко години след този преход имам и малолитражен и мощен бензин и от двете не мога да се оплача от разход управлявани грамотно.
  • #24
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Щирлиц ( преди 6 години )
    Дизелът бил по-обемист...Ай стига бе.
  • #23
    4 rate up comment 1 rate down comment
    до бай пауър ( преди 6 години )
    За да обобщим: Дизелът е добър за камиони, автобуси, товарни, строителни и военни машини, кораби и лодки. За леки автомобили той не става /да, да, знам за магистралните експреси с 2,5-4,0 литрови дизели/. И като стана дума - защо именно в този клас /луксозния/ бензинът е по-скъп от дизела? Говоря за S-класа, седмица и А8-ца примерно.
  • #22
    10 rate up comment 5 rate down comment
    до бай пауър ( преди 6 години )
    И за финал няколко въпроса:Защо тунерите не работят с дизел /не говоря за чиптунинг, или дребни доработки, говоря за много коне и бързо ускорение/?Защо големите фирми се отказаха от V12 дизел /ужасно тежък и сложен/?Защо офроуд маниаците предпочитат бензинови джипове?Защо в Сибир дори камионите са бензинови?Защо ФВ използваха лъжлив софтуер?Защо дизелът, въпреки "огромното" си развитие е пред забрана в Европа?Защо няма дизелов суперспортист /да, да, знаем за успехите на Ауди на Льо Ман/?
  • #21
    9 rate up comment 5 rate down comment
    до бай пауър ( преди 6 години )
    Обяснявам: Дизелът е много по-сложен, иска повече електроника, по-тежък е, по-обемист е, има повече части, не носи толкова на тунинг, не търпи на издевателства, не прощава инженерни грешки, не носи на кофти гориво, замърсява повече, работи по-тежко, зле е на студ и т.н.
  • #20
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Zoom-zoom ( преди 6 години )
    Само евро 5 и нагоре. Тогава ще сме преизпълнили еко нормите, а и улиците няма да са така задръстени.
  • #19
    12 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 6 години )
    Това което отделя дизела в повече от бензина е клетьчна отрова,!
  • #18
    27 rate up comment 10 rate down comment
    Ауто билд за 2 лева ( преди 6 години )
    Дизелгеит продължава да плаща за публикации, вместо за изчистване името си(мисия невъзможна).В милата БГ, когато всеки лаик е бе убеждаван да си купи 30-40% по-скъп дизел, и да си го "избие с ВРЕМЕТО".КУПУВАШ!Не върви!Ръчкане в софтуера.Вече е РЕЗАк!Пуши(ама отзад)!Боже, добре че не е бензинов,че трябваше да тегля ремарке с гориво...Остана ми удоволствието да карам комбайн,седлови влекач или кораб.Нощем кашлям, ама благородно...